Ga naar inhoud

USB stick beveiligd tegen schrijven


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe USB stick geformatteerd in NTFS en daarna een film erop willen kopiëren. Dat ging prima tot ik op een gegeven moment  een foutmelding kreeg. Niets aan de hand dacht ik dan formatteer ik de stick opnieuw. Merkwaardig genoeg bleek hij nu geblokkeerd te zijn tegen schrijven. 

Ik heb even op internet rondgekeken wat een mogelijke oplossing zou zijn. 

Ik heb deze gebruikt maar zonder resultaat. 

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ in de lege ruimte in het rechterpaneel klikken en New > Key selecteren. Voer de naam StorageDevicePolicies precies zo in, met de hoofdletters op de juiste plaats.

Dubbelklik op de nieuw aangemaakte sleutel, klik opnieuw met de rechtermuisknop in de lege ruimte en kies New > DWORD (32-bit) Value. Geef de waarde de naam WriteProtect en kies als waarde 0. Klik op OK om de wijzigingen op te slaan. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.   

 

Heeft een van de forumleden een andere wel werkende oplossing?  Of heb ik misschien iets fout gedaan? Bij deze actie was de betreffende stick NIET geplaatst. 

 

Groet, 

Geertjan 

 

Naamloos.thumb.png.afb4646ad55a6f7692bc7100cc9d0e9b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de gauwigheid: gebruik de tip met de opdrachtprompt eens die je op https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-kun-je-een-beveiligde-usb-drive-wissen-69401/  vindt.

dan ga je bezig op de stick (die dan uiteraard wel aangesloten moet zijn) zelf.....

werk wel nauwkeurig, lees twee keer voordat je op enter klikt, want diskpart kan onverbiddelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, er zijn (normaal gesproken) middeltjes om de inhoud van je stick terug te halen.

maar

ofwel heb je de data ervan nog elders staan en kan jij je stick terug formateren en de data indien nodig er terug op zetten

ofwel speelt die data voor jou niet zo'n grote rol en is het niet erg dat je die kwijt bent

ofwel zou je die data eigenlijk toch wel graag terughalen..

 

Kiezen maar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.