Ga naar inhoud

Trage laptop


hugobetty

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, hugobetty zei:

Hallo,

 

Sedert een week of 2 reageert mijn laptop minder vlug en dan vooral als ik op youtube filmpjes wil zien (sommige kan ik zelfs niet opstarten)

  maar ook op andere websites.

 

Ik heb Windows 10 en gebruik als antivirus F-Secure Total.

 

Kan je mij helpen?

 

Dus je zegt me dat ik F-secure niet moest kopen!!! Wat kan ik best doen F-secure uitschakelen of windows defender?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, en meerdere helpers op dit forum zullen het met mij eens zijn dat Windows Defender minstens even goed is (qua antivirus) als F-Secure.

 

Wat ik hierboven reeds schreef :

- Schakel F-Secure (tijdelijk) uit;

- Zie dat Windows Defender ingeschakeld is, zodanig dat je nog steeds beschermd bent.

 

Werkt je systeem dan vlugger? Mogelijks zijn er andere oorzaken, maar dan is het probleem van mekaar tegenwerkende anti-virussen al geëlimineerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je F-secure gekocht hebt en als (herhaal: àls) het inderdaad geen soelaas brengt van het uit te schakelen (wat ik vermoed), dan kan je er natuurlijk beter van profiteren

en het laten draaien zolang je versie bijgehouden wordt.

Wèl even (zoals p38cyq al zei) : dàn wel even controleren of Windows je Defender uitschakelde (normaal doet windows het vanzelf: als hij merkt dat er een

externe antivirus geïnstalleerd en actief is, zichzelf uitschakelen. Maar je kan het beter even controleren)

 

En als je internetsnelheid nog goed is zou ik (dan) voor alle zekerheid eens een controle op mal- en spyware laten doen. Je verliest er niets mee.

 

Maar je schreef: 'Sedert een week of 2'  euh... is er twee weken geleden iets opmerkelijks met je systeem gebeurd: iets geïnstalleerd, iets gedeïnstalleerd,

instellingen veranderd of wat dan ook?

Want  het trager gaan van een systeem gaat meestal geleidelijk en niet 'ineens'...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je een controle op spy- en malware: lees dit topic dan, maak de twee logjes en post ze in EEN NIEUW TOPIC

en post ze dan in dit forumonderdeel:  https://www.pc-helpforum.be/forum/25-bestrijding-malware-virussen/

 

Verder:

- je hebt Defender uitgeschakeld - maar je hebt je F-secure toch nog aan staan? (anders dàdelijk doen !)

- Info:  Hoe kan je spyware voorkomen?

  • Bepaalde sites zijn gevoeliger voor misbruik dan andere. Bijvoorbeeld erotische sites of sites met illegale content. Vermijd deze.
  • Klik niet op pop-ups, banners, linken e.d. op sites die je niet vertrouwt.
  • Let goed op bij het installeren van programma’s. Installeer ongewenste extra-zaken niet mee.
  • Klik NOOIT in vreemde e-mails op links.
  • Open geen bijlagen in e-mails van onbekenden.
  • Onthoud: banken, verzekeringsmaatschappijen e.d. vragen in een e-mail nooit om vertrouwelijke informatie. Volg links in dergelijke mails nooit op.
  • Voorkomen is beter dan genezen, en gebruik daarom altijd een goede antivirus
  • maar bedenk: is er geen onfeilbare tactiek om je voor onbepaalde tijd veilig te houden.  (malware evolueert ook)
aangepast door kweezie wabbit
Link voor "dit topic" ingevoerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.