Ga naar inhoud

NET Framework


SAHAT

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

--------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@abbs

 

Heb de fix uitgevoerd, echter na het opniew opstarten liep ik tegen een groot probleem aan.
Blijkt dat de fix een bestand uit mijn beveiligingsprogramma heeft verwijderd (FGUARD64.dll).
Drie-kwart van de hele schijf is beveiligd dus had bijna nergens meer toegang toe. 
Heb direct geprobeerd een herstelpunt terug te zetten, maar dat was mislukt wegens een toegangsfout (waarschijnlijk met fguard te maken..)
Vervolgens geprobeerd een "Rescue Disk" uit te voeren van het programma (dat heet zo maar het is gewoon een .exe file) maar die mislukte ook vanwege het ontbreken van FGUARD64.dll
Ook het verwijderen/opnieuw installeren van het programma lukte niet wegens het ontbreken van (FGUARD64.dll).

Hetzelfde met de Setup openen.
Had vervolgens (FGUARD64.dll) op mijn andere pc naar deze laptop gestuurd, maar kon hem ook niet in de installatiemap kopiëren wegens beveiliging van het programma zelf.
Vervolgens geprobeerd op te starten in Veilige modus, en gelukkig had ik daar wel toegang om de inhoud van de map te wijzigen.
FGUARD64.dll erin geplakt, opnieuw opgestart in Normale modus, en nu werkt alles weer gelukkig.

 

Aangezien het herstelpunt niet gelukt is, is de rest van de Fix wel uitgevoerd denk ik..

Echter kreeg ik tijdens het opniew opstarten (Normale modus) een melding van een ander programma dat Net Framework (4.8 dacht ik).. "niet geïnstalleerd is"
Zie bijlage
 

Fixlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We hadden alles weer terug kunne zetten doordat FRST een Quarantine: map aanmaakt maar door deze stappen die je al heb gemaakt ben ik bang dat dat niet meer werkt.

Als je wil mag je het proberen maar je heb (FGUARD64.dll).  alweer hersteld?

 

Dus ik weet niet of we het erger maken?

En dan nog een vraag waarom werk je met een zwaar verouderde versie van Windows 10?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@abbs

 

Oh dat wist ik niet.. Ben niet bekend met dit programma, maar ik zie nu inderdaad een FRST map op de C, met daarin een Quarantine map.
Bestanden staan er nog wel in.

 

Ja het is gelukt met FGUARD64.dll, en alles lijkt weer te werken als normaal.
Dus ik denk niet dat het noodzakelijk is om te Quarantine terug te zetten, maar ik zal de Quarantine map wel bewaren voor het geval dat..

Hoe gebruik je die "Quarantine functie" ? 

 

Had in het verleden problemen met het updaten van Windows. Heel veel geprobeerd wat helaas niet was gelukt.
Uiteindelijk had ik mijn laptop gegeven aan een paar jongens die het voor me wilden proberen, maar het resultaat was dat mijn hele schijf (C en D) per ongeluk geformatteerd was

(al mijn persoonlijke bestanden inclusief backups en herstelpunten). 
Iets terugzetten was dus niet mogelijk. En de Windows update was nog steeds niet gelukt.
Dus sindsdien werk ik met deze Windows versie, maar heb tot heden geen belemmeringen hiermee ervaren.

 

Heb je iets gevonden in de Fixlog ?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, SAHAT zei:

@abbs

 

Oh dat wist ik niet.. Ben niet bekend met dit programma, maar ik zie nu inderdaad een FRST map op de C, met daarin een Quarantine map.
Bestanden staan er nog wel in.

 

Ja het is gelukt met FGUARD64.dll, en alles lijkt weer te werken als normaal.
Dus ik denk niet dat het noodzakelijk is om te Quarantine terug te zetten, maar ik zal de Quarantine map wel bewaren voor het geval dat..

Hoe gebruik je die "Quarantine functie" ? 

 

Had in het verleden problemen met het updaten van Windows. Heel veel geprobeerd wat helaas niet was gelukt.
Uiteindelijk had ik mijn laptop gegeven aan een paar jongens die het voor me wilden proberen, maar het resultaat was dat mijn hele schijf (C en D) per ongeluk geformatteerd was

(al mijn persoonlijke bestanden inclusief backups en herstelpunten). 
Iets terugzetten was dus niet mogelijk. En de Windows update was nog steeds niet gelukt.
Dus sindsdien werk ik met deze Windows versie, maar heb tot heden geen belemmeringen hiermee ervaren.

 

Heb je iets gevonden in de Fixlog ?
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had in het verleden problemen met het updaten van Windows. Heel veel geprobeerd wat helaas niet was gelukt.
Uiteindelijk had ik mijn laptop gegeven aan een paar jongens die het voor me wilden proberen, maar het resultaat was dat mijn hele schijf (C en D) per ongeluk geformatteerd was

(al mijn persoonlijke bestanden inclusief backups en herstelpunten). 
Iets terugzetten was dus niet mogelijk. En de Windows update was nog steeds niet gelukt.
Dus sindsdien werk ik met deze Windows versie, maar heb tot heden geen belemmeringen hiermee ervaren.

 

 

Vermits je alle originele bestanden kwijt bent, kun je best overgaan naar een nieuwe installatie van Windows, niet leuk, maar wel de beste oplossing.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

Moesten er vragen zijn hierover, er zijn hier genoeg mensen die je kunnen helpen. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.