Ga naar inhoud

Start alleen op in bios ssd


Thijs80

Aanbevolen berichten

Hallo,

M’n pc start alleen op in bios. En dan valt mij iets op ssd. Daar staat nu SanDisk Milpitas 0.0gb (ssd) op m’n ssd stond alleen Windows erop. 
volgens mij is dit gebeurt na Windows update (bijwerken en afsluiten)
kan ik dit oplossen? Of is ssd kaart kapot en moet er een nieuwe erin?

 

alvast bedankt. 
groet Thijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Thijs80!

 

Ik heb slecht nieuws voor jou. Je SSD is defect en kan niet hersteld worden. Er moet een nieuwe SSD in.

Controleer of je nog garantie hebt op je SSD. De garantietermijn van een SSD verschilt per fabrikant en per type SSD.

Als je nog garantie hebt, dan moet je contact opnemen met de fabrikant (via e-mail of telefoon).

 

Over welk merk en type SSD gaat het hier?

 

Natuurlijk kun je nog reacties van andere forumleden afwachten, maar ik heb gegoogled op : SanDisk Milpitas, en de zoekresultaten boden helaas geen positieve uitkomsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/10/2022 om 12:37, porrelaar zei:

Welkom op het forum, Thijs80!

 

Ik heb slecht nieuws voor jou. Je SSD is defect en kan niet hersteld worden. Er moet een nieuwe SSD in.

Controleer of je nog garantie hebt op je SSD. De garantietermijn van een SSD verschilt per fabrikant en per type SSD.

Als je nog garantie hebt, dan moet je contact opnemen met de fabrikant (via e-mail of telefoon).

 

Over welk merk en type SSD gaat het hier?

 

Natuurlijk kun je nog reacties van andere forumleden afwachten, maar ik heb gegoogled op : SanDisk Milpitas, en de zoekresultaten boden helaas geen positieve uitkomsten.

Bedankt voor je reactie. Was ik al bang voor. Ik weet niet meer welk type ssd ik heb😬

 garantie is over dus zal opzoek naar een nieuwe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een wd green daar waren alle problemen mee zag ik op Google. 
 

nu het volgende. ik heb ssd van Samsung 980 maar zie nog niks in bios staan en heb op usb creationtool voor Windows erop gezet, maar krijg ook niks te zien in bios alles bij langs gelopen kom er niet uit. Kan iemand mij helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Media Creation Tool moet je niet op de USB stick zetten! Dat bestand hoort na downloaden standaard in je map Downloads te staan. En daar staat het goed, dus niet gaan verplaatsen naar de USB stick. 

 

Laten we het stap voor stap doen. Welke versie van Windows stond op jouw computer? Was dat Windows 10 of Windows 11?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, porrelaar zei:

Het Media Creation Tool moet je niet op de USB stick zetten! Dat bestand hoort na downloaden standaard in je map Downloads te staan. En daar staat het goed, dus niet gaan verplaatsen naar de USB stick. 

 

Laten we het stap voor stap doen. Welke versie van Windows stond op jouw computer? Was dat Windows 10 of Windows 11?

Er stond Windows 10 op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, Thijs. Windows 10 dus.

 

A.u.b niet op de knop Quote klikken. Daarmee herhaal je wat ik geschreven heb en dat is niet nodig. Het maakt het topic onnodig lang. Je kunt gewoon klikken in het vak onderaan waarin staat: “Reageer op dit topic”. En dan kun je meteen je reactie gaan typen.

 

Mijn computers staan nu uit. Ik zal morgen beschrijven hoe je een installatiemedium voor Windows 10 maakt. 
Dat kan wel ergens in de middag worden. Maar het staat andere leden natuurlijk vrij om jou eerder te gaan helpen hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bovenstaande berichten nog eens doorgelezen en er viel mij iets op. Je schreef:

17 uren geleden, Thijs80 zei:

ik heb ssd van Samsung 980 maar zie nog niks in bios staan

 

Bedoel je daarmee dat je de nieuwe Samsung 980 al gemonteerd hebt in je computer, maar dat je die Samsung niet ziet in het bios?

Als je de nieuwe SSD niet in het bios ziet, dan kun je er Windows niet op installeren, lijkt me. Je weet wel waar je moet kijken, want de defecte WD Green zag je wel in het bios.

 

Je schreef ook dat je defecte SSD een WD Green was. Die ziet er zo uit volgens mij:

635e55769984c-Ashampoo_Snap_2022.10.30_1

Het is dus een traditionele 2,5 inch SATA SSD. Die verbind je met een SATA-kabel met een SATA poort op je moederbord.

 

Je nieuwe Samsung 980 ziet er zo uit:

635e55f3d5c84-Ashampoo_Snap_2022.10.30_1

Dat is dus een totaal ander type SSD. Dit is een PCIe M.2 SSD. Daarvoor heb je een apart M.2 slot op het moederbord nodig. Heb jij zo'n slot op je moederbord?

Of vergis ik me nu zo erg? Heb ik iets fout gezien?

Wat is het merk en de volledige type-aanduiding van je moederbord? Als we dat weten, dan kunnen we nagaan wat voor slots en poorten er op dat moederbord zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.