Ga naar inhoud

Start alleen op in bios ssd


Thijs80

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar keer Windows opnieuw geïnstalleerd (op verschillende pc’s) en dat lukte steeds op de manier die ik beschreven heb. Waardoor het bij jou niet lukt weet ik helaas niet. 
Ik vind het jammer dat ik jou hiermee niet verder kan helpen. 
Het wordt wachten op andere forumleden die hier meer ervaring mee hebben. Ik hoop voor jou dat die leden zich snel melden in dit topic. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k probeer hier even wat overzicht te krijgen om mee te kunnen denken.

 

Je had dus op die oude ssd je windows staan, je gebruikt nu je nieuwe Samsung om windows dààr terug op te krijgen.

 

Porrelaar, misschien zetten volgende dingen je op een spoor:

 

a. ik merk hier twee 'schijven' van een 30 GB - ik ben in die dingen ook niet erg thuis , dus mogelijk is het normaal, maar zou het niet helpen van die tweede aan te klikken en te kijken of het TS verder brengt?image.png.65c366d18f173c81f084ed351a9eff0d.png

 

b. wordt de nieuwe Samsung wel herkend in de bios?

Want ik zie die hier nièt tussen staan: image.png.4065b0938193fcbb0965c23994afe7a7.png

(maar mogelijk moet die in dit lijstje er ook niet tussen staan - al heb ik het idee van wèl ? ?)

 

c. Ik merk dat jij deze weg volgt om de bootprioriteit te wijzigen en dan van de usb te booten:

"Druk op F10 om de wijzigingen op te slaan en het BIOS te verlaten. De pc zal daarna opstarten van de USB stick."

 

Ik doe het meestal anders: ik verplaats de usb naar het begin van de bootlijst en werk dan met Escape

en krijg dan de klassieke vragen: wil je afsluiten en de wijzigingen opslaan of wil je afsluiten en de wijzigingen niet opslaan?

waarbij je dan natuurlijk voor opslaan kiest.

De bios wordt dan afgesloten en er gaat dan terug geboot worden volgens de instelling die je net gekozen hebt.

(In dit geval moet je na afloop wel terug de bios in om aan te geven dat hij vanaf de Windowsschijf moet gaan booten.

Jij weet dit wel, maar ik vermeld het er even bij voor TS)

(al betwijfel ik of deze werkwijze meer succes gaat hebben, maar je weet maar nooit, TS verliest er niets mee toch?)

 

@Thijs80 : je schrijft: "Helaas mijn scherm blijft zwart"

vraag: heb je dan in een linkerbovenhoek zo'n knipperende witte cursor?

Want dat zou betekenen dat je Bios géén (windows)opstartschijf vindt (wat logisch is), maar het zou ook betekenen dat

hij die toch op de verkeerde plaats (op je nieuwe, blanco Samsung) gaat zoeken - en dat er dus iets fout zou zijn

met de aanduiding van je bootvolgorde...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Thijs80 zei:

klopt links boven knippers paar keer een wit balkje daarna is het weg

 

Haal ze er eens uit en plug ze eens opnieuw in - als ze in de bios niet herkend wordt, kan er ook geen windows op gezet worden...

 

en: heb je de mogelijkheid ze ofwel in een ander slot in te pluggen ofwel ze op een ander systeem in te pluggen?

(het slot zou niet goed kunnen werken of de nieuwe Samsung zou fouten kunnen hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.