Ga naar inhoud

foutmelding bij Google Foto's


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Clarkie bedankt voor de tips.

Toch is het nog niet de gezochte oplossing. Bij een incognicomodus krijg ik het filmpje  wel aan het draaien maar wordt pas halverwege scherp. Met openen in een nieuw venster behaal ik geen succes en krijg dezelfde foutmelding te zien  als eerder gemeld. Filmpjes in Google drive zetten lijkt mij geen optie want het zijn er erg veel. Overigens bij de eerste twee opties moet ik telkens opnieuw inloggen dus handig is dat ook niet. Toch bedankt voor het meedenken. Misschien ga ik er morgen weer mee verder maar voor nu is het welletjes. Groet, Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie.

Ik heb enkele filmpjes in drive gezet en ook daar krijg ik dezelfde melding van youtube. Ook nog geprobeerd om reeds lang geleden in drive  filmpjes geplaatste filmpjes af te spelen maar helaas ook hier hetzelfde negatieve resultaat.  Dat geldt overigens voor de filmpjes met een MOV bestand en een MP4 bestand.   Voor mij is de conclusie dat het probleem in YouTube zit. Maar ja, waar? 

Groet,  Geertjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermijd illegale video's

 

De beste manieren om de fout 'Deze video kan niet worden afgespeeld' op Google Drive op te lossen - Instructies

Vermijd in ieder geval het gebruik van Google Drive om illegale inhoud op te slaan of te delen. Als je hebt geprobeerd een illegale video af te spelen, heeft Google deze mogelijk geblokkeerd of verwijderd. Google vindt en blokkeert illegale inhoud met behulp van bestandshashing.

Bron: https://www.dz-techs.com/nl/fix-video-cannot-be-played-google-drive

 

zie ook:

https://www.seniorweb.nl/artikel/muziek-en-videos-downloaden-mag-dat

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De filmpjes die ik wil afspelen zijn door mij zelf gemaakt. Ik maak nooit gebruik van (  illegale)   filmpjes van het internet. Dus lijkt mij dat het daar niet aan kan liggen.  Overigens zijn er ook filmpjes van pakweg een half jaar geleden, die toen probleemloos werden afgespeeld die het nu niet doen. Dat geldt voor mijn PC en de laptop van mijn vrouw. Toch twee verschillende apparaten met een eigen inlogcode. Het enige dat we samen delen is het internet. Ik heb overigens de router ook al een keer opnieuw opgestart. Groet, Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/11/2022 om 11:49, Geertjan Zinken zei:

Sinds een aantal dagen kan ik de filmpjes die in Google foto's staan niet meer bekijken. Ik krijg telkens de foutmelding: Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw. (Afspeel-ID: ***xx

Gezien het rode blokje met de witte pijl erin lijkt het erop  dat YouTube de schuldige is. Maar wat heeft YT met Google Foto's  te maken. Ik heb nooit eerder gezien dat dit zo werkte. 

 

17 uren geleden, Geertjan Zinken zei:

Hallo Clarkie.

Ik heb enkele filmpjes in drive gezet en ook daar krijg ik dezelfde melding van youtubeVoor mij is de conclusie dat het probleem in YouTube zit

 

 

11 uren geleden, Geertjan Zinken zei:

De filmpjes die ik wil afspelen zijn door mij zelf gemaakt. Ik maak nooit gebruik van (  illegale)   filmpjes van het internet. Dus lijkt mij dat het daar niet aan kan liggen.  Overigens zijn er ook filmpjes van pakweg een half jaar geleden, die toen probleemloos werden afgespeeld die het nu niet doen. Dat geldt voor mijn PC en de laptop van mijn vrouw. Toch twee verschillende apparaten met een eigen inlogcode. Het enige dat we samen delen is het internet. Ik heb overigens de router ook al een keer opnieuw opgestart. Groet, Geertjan 

 

 

Je hebt het telkens over You Tube, spelen je filmpjes af in You Tube?

Maak eens een printscreen van het filmpje op het moment dat die stopt en de foutmelding getoont wordt.

 

In jouw printscreens is duidelijk te zien dat er fouten zijn die betrekking hebben op extensies in je browser.

In een vorige link die ik geplaatst had staan meerdere tips, ook over extensies die er voor zorgen dat filmpjes niet afspelen.

Zijn er browserextensies aanwezig bij jouw? 

 

https://www.dz-techs.com/nl/fix-video-cannot-be-played-google-drive

https://www.bluraycopys.com/nl/resource/google-drive-videos-not-playing.html

 

https://www.vidmore.com/nl/video-playback/google-drive-videos-not-playing/

 

Zelf gebruik ik Google Chrome en heb geen last van foutmeldingen in Chrome.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie, 

Ik probeer de filmpjes af te spelen zoals vanouds in Google Foto's . Echter zodra ik het filmpje heb aangeklikt krijg ik meteen het pijltje van YT te zien. bijlage 1. Als ik daar vervolgens op klik krijg ik de foutmelding. Ook ik gebruik Chrome als browser en heb de extentie erop staan zoals in de bijlage. 

1446166756_pcforum5.thumb.jpg.c5503f7362712c1423d95c0914d0dc03.jpgDe door u opgegeven links gaan allemaal over Google Drive. Voor mijn beeldvorming: worden de video's in Google Foto's altijd afgespeeld in Drive? 

Ik heb chrome ook nog geüpdatet zodat de nieuwste versie erop staat.  Groet, Geertjan 

PC Forum.png

PC Forum2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie, 

Ik probeer de filmpjes af te spelen zoals vanouds in Google Foto's . Echter zodra ik het filmpje heb aangeklikt krijg ik meteen het pijltje van YT te zien. bijlage 1. Als ik daar vervolgens op klik krijg ik de foutmelding. Ook ik gebruik Chrome als browser en heb de extentie erop staan zoals in de bijlage. 

1446166756_pcforum5.thumb.jpg.c5503f7362712c1423d95c0914d0dc03.jpgDe door u opgegeven links gaan allemaal over Google Drive. Voor mijn beeldvorming: worden de video's in Google Foto's altijd afgespeeld in Drive?  Oh ja nog een vraag. Is het niet vreemd dat zowel de PC en de laptop deze fout genereren? 

Ik heb chrome ook nog geüpdatet zodat de nieuwste versie erop staat.  Groet, Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.