Ga naar inhoud

foutmelding bij Google Foto's


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Ik gebruik geen google foto's of drive maar als het gewone videobestandjes zijn kan je ze proberen af te spelen met VLC media player.

Je kan de nieuwste versie hier downloaden.

Na installatie van VLC met rechts klikken op het videobestand en kiezen voor openen met ...

In de lijst klik je op VLC Media Player en normaal speelt het bestand dan gewoon af.

Als dat lukt, kan je desgewenst VLC als standaard media speler instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij openen de filmpjes niet met You Tube. ik ga er van uit dat het de oorzaak is.

Stond de extensie Offline documenten ook aan toen de filmpjes het nog wel deden? Ik maak geen gebruik van de extensie Offline documenten. Zet deze anders eens uit en probeer opnieuw.

Daarna probeer je het zelfde met de extensie Webapps 123.

 

Lost dat het probleem niet op moet er eens gekeken worden naar welke bestanden met welke bestandsextensies geopend worden.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de twee genoemde extenties verwijderd maar helaas geen resultaat. Als ik overigens de muisaanwijzer op een filmpje zet " beweegt ' het filmpje ca. 5 seconden. Na het aanklikken komt de melding weer tevoorschijn. 

# Kweezie: Hoe kan ik in Google Foto's de VDL als player aangeven zodat hij niet meer naar YT gaat.  Groet, Geertjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Geertjan Zinken zei:

Hoe kan ik in Google Foto's de VDL als player aangeven zodat hij niet meer naar YT gaat.

 

38 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

met rechts klikken op het videobestand en kiezen voor openen met ...

In de lijst klik je op VLC Media Player en normaal speelt het bestand dan gewoon af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer vreemd allemaal.

 

Als ik in Google foto's op mijn Pc via mijn browser met de rechtermuisknop op een bestand (in dit geval) een filmpje klik ( dus google chrome opstarten dan naar google foto's gaan en daar met de rechtermuisknop op het bewuste bestand klik) krijg ik volgende;

 

image.png.960a2b76d177c9d5a060310ce5d52bec.png

 

Bij jouw staat er nog Link openen in Google foto's 🤔

 

Er zal van jouw wat extra uitleg moeten komen over waar het bewust bestand opgeslagen is want als het al in google foto's staat ( online) dus niet op je PC komt er niet te staan Link openen in google foto's.

Ik ga er vanuit dat als je klikt op Link openen in google foto's dat het wel afspeelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kweezie wabbit voorstelt (VLC media player gebruiken) kan alleen met bestanden die op je eigen pc staan.

Bij bestanden die in de cloud staan moet je het doen met de programma's die in de cloud aanwezig zijn. En daar hoort VLC player niet bij.

Stel bijvoorbeeld dat je met Microsoft Word een bestand hebt gemaakt en je hebt dat docx bestand daarna opgeslagen in Google Drive, dan zal dat bestand in Drive niet geopend worden met Microsoft Word, maar met Google Documenten. Wil je het bestand per se openen met Microsoft Word, dan moet je het bestand eerst weer downloaden naar je harde schijf.

 

En dat laatste wil Geertjan juist niet. Hij wil zijn video's gewoon kunnen bekijken in Google Foto's, in de cloud dus. Dat lukte voorheen wel, maar sinds kort opeens niet meer.

 

En Geertjan vraagt zich nu af waardoor het komt dat hij zijn video's in Google Foto's niet meer kan bekijken. Wat is er veranderd?

Clarkie merkt terecht op:

51 minuten geleden, clarkie zei:

Bij jouw staat er nog Link openen in Google foto's 🤔

Dat is inderdaad vreemd. Heb ik ook geen verklaring voor.

 

Geertjan, je zou nog het volgende kunnen proberen:. Zet onderstaande extensies in Chrome uit:

Adblock Plus

Malwarebytes Browser Guard

Bitdefender Anti-tracker.

 

Alleen maar uitzetten, niet verwijderen. Uitzetten doe je door het schuifje bij de betreffende extensies naar links te trekken.

Daarna Chrome afsluiten en opnieuw openen. Dan nog eens proberen of je een filmpje in Google Foto's kunt afspelen.

 

Helpt dat niet, dan kun je die extensies desgewenst weer inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.