Ga naar inhoud

foutmelding bij Google Foto's


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen kan ik de filmpjes die in Google foto's staan niet meer bekijken. Ik krijg telkens de foutmelding: Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw. (Afspeel-ID: ***xx

Gezien het rode blokje met de witte pijl erin lijkt het erop  dat YouTube de schuldige is. Maar wat heeft YT met Google Foto's  te maken. Ik heb nooit eerder gezien dat dit zo werkte. Wie heeft een oplossing voor dit probleem dat zich voordoet op mijn PC en de laptop van mijn vrouw. Groet, 

Geertjan 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft vreemd dat blijkbaar niemand op dit forum een idee heeft.

Ik kan wel nog toevoegen dat het waarschijnlijk niets te maken heeft met de aard van het bestand. Ik heb namelijk een filmpje opgenomen met de Iphone en dit mov. bestand daarna omgezet in MPG 4. Daarna beide geüpload naar Google foto's. Bij het afspelen bij beide dezelfde foutmelding. Het lijkt er dus op dat het probleem bij Google zit maar ja hoe bereik je die? Ik heb al twee feedbacks ingestuurd met als reactie dat ze er blij mee zijn maar daarbij blijft het.  Weet iemand nog een mogelijkheid?  Groet, Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geertjan, ik had jouw vraag wel gezien, maar ik kan het probleem niet reproduceren.

Ik had in Google Foto's alleen maar foto's staan, nog geen filmpjes.

Daarom zojuist 2 filmpjes geüpload naar Google Foto's. Het ene filmpje had als extensie .mp4, het andere .mpg.

En beide filmpjes worden bij mij zonder problemen afgespeeld in Google Foto's.

 

Google raadt aan om alle cookies van Google toe te staan en geen adblocker te gebruiken, maar of dat nou bij jou de oorzaak is?

Zelf heb ik wel een adblocker ingeschakeld wanneer ik gebruik maak van Google Foto's en dat levert bij mij geen probleem op.

 

Kun je een screenshot maken van de foutmelding, inclusief dat rode blokje met de witte pijl erin?

Misschien zegt die afbeelding sommige leden wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ik probeerde zojuist nog een keer mijn twee filmpjes af te spelen in Google Foto's. Het .mpg bestand speelde probleemloos af, maar bij het afspelen van het .mp4 bestand kreeg ik jouw foutmelding te zien:

 

637f701f91ccf-2022-11-24_14_11_53-Video_

 

Ik gebruik als browser Firefox. Ik hield de Shift-toets ingedrukt terwijl ik de pagina vernieuwde:

 

637f70920f7b9-2022-11-24_14_18_27-Video_

 

En daarna kon het .mp4 bestand weer goed afgespeeld worden.

Klik eens op de volgende link: https://nl.geekmarkt.com/how-to-solve-an-error-occurred-please-try-again-later-on-youtube-100937

En lees daar het gedeelte onder 4. Wis de cache.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dankzij u een stukje verder ben gekomen. Ik heb de link van Geekmarkt benut om te proberen de cache leeg te maken. Ik kan echter nog niet terugvinden waar ik dat moet doen. Dat er wat fout zit is nu in ieder geval duidelijk. Ik heb een printje van de Developer bijgevoegd. Wat ik nog nodig heb is denk ik een loods die mij de juiste volgorde kan zeggen. 😉

Groet, Geertjan 528917527_pcforum3.thumb.jpg.479022d6551a83ecb3b7fa913a91533c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Opdracht " uitgevoerd en gekeken of het cachegeheugen ook was gewist. Inderdaad minder dan 1 mb cache. Dus snel proberen of de filmpjes het weer doen. Een heel ander filmpje dan eerst geladen en ....... helaas geen begin van een afspelen. Ook maar weer eens Ctrl-Shift J ingedrukt en toen schrok ik toch wel even. Wat een waslijst aan fouten en vooral de waarschuwing die mij zorgen baart. Ik heb toch maar een printje hiervan bijgevoegd en mocht het te gevaarlijk zijn dan kunt u hem meteen verwijderen. Toch?  Groet, Geertjan 

pc forum 4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.