Ga naar inhoud

recovery cd kwijt


marrar

Aanbevolen berichten

Beste,

Om op jou vragen te beantwoorden is niet mogelijk, telkens ik iets open doet slaagt hij tilt en moet ik hem weer opstarten.

 

Misschien nog dit, ik heb een tool windows 8 gevonden op internet, als ik nu deze laptop de c partitiet formatteer kan ik dan nog in de bios instellingen , om pc laten opstarten met dvd drive ?

 Dan deze windows 8 instaleren, en kan ik met die licentie (zie bijlage ) dat door gestreept is verder ?

 

Als het niet mogelijk is, dan mag je deze topic sluiten.

 

Alvast bedankt voor jou moeite en tijd.!!!!!

Naamloos.jpg.59dcf3445dc9a0d0157e3e2574edc5e0.jpg.a5ef6b08c07b6807723da34545232c48.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, marrar zei:

Dan deze windows 8 instaleren, en kan ik met die licentie (zie bijlage ) dat door gestreept is verder ?

 

Het spijt me voor je, maar wat jij hebt doorgestreept is geen licentiesleutel of productcode, maar een product-id.

Een product-id vertelt Microsoft wat voor versie van Windows jij hebt en op welke ondersteuning jij recht hebt. Tienduizenden mensen zullen op hun computer dezelfde product-id hebben als jij. Een product-id hoef je dan ook niet geheim te houden. Niemand kan er wat mee. Je kunt die product-id niet gebruiken om Windows te activeren.

Hieronder zie je bijvoorbeeld mijn product-id staan:

 

63890c3949023-2022-12-01_21_08_41-Instel

 

Een productcode ziet er anders uit dan een product-id; een productcode is een reeks van 5 keer 5 letters of cijfers, bijvoorbeeld V8R4V-P6K27-342DG-6YJR8-X92GV. (Deze is door mij verzonnen...)

 

Als ik jou was dan zou ik een nieuwe poging doen om Windows 10 te installeren, maar dan wel kiezen voor een schone installatie, dus opstarten vanaf de USB stick waarop de installatiebestanden van Windows 10 staan. Hoe je zo'n installatiemedium aanmaakt, kun je hier nalezen: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

En je hoeft dan helemaal niets te formatteren. Wanneer jou gevraagd wordt waar Windows geïnstalleerd moet worden, dan moet je klikken op 'Geavanceerde opties'. Daarna krijg je alle partities op de harde schijf te zien. Op dat moment moet je alle partities gaan verwijderen, zodat je daarna een aaneengesloten niet-toegewezen ruimte overhoudt. En daarop laat je dan Windows installeren:

 

63890e71ecbbd-setup_partitie_maken.png

 

Als er naar de productcode gevraagd wordt, dan moet je klikken op 'Ik heb geen productcode'. Die hoef je namelijk niet in te voeren als er al eerder Windows 10 op diezelfde computer heeft gestaan:

63890d68bc8c7-Ik_heb_geen_productcode-2.

Je zult dan wel voortaan in moeten loggen met een Microsoft account. Dat kun je alleen vermijden door de installatie van Windows 10 uit te voeren zonder dat je verbinding met internet hebt. Maar in jouw geval lijkt het me beter om wél verbinding te hebben tijdens de installatie van Windows 10. Dan kunnen eventueel ontbrekende drivers gedownload worden.

=============================================

Lijkt dit jou allemaal erg ingewikkeld? Dat kan ik me voorstellen. Probeer dan toch de vragen te beantwoorden die Calvus jou gesteld heeft. Misschien kan Calvus jou helpen om de huidige installatie van Windows 10 te repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@marrar,

 

Je kunt een schijf/partitie waar een bestaande Windows op staat vanuit een opgestarte Windows niet formatteren, dat is onmogelijk.

 

En net merk ik dat "porrelaar" jou hetzelfde advies geeft dan dat ik zou gegeven hebben.

Een volledige nieuwe frisse en cleane installatie doen van Windows 10.

 

Je vermeldde eerder ook al dat je ook al problemen had met Windows 8, dat voorspelt volgens mij niet veel goeds.

Ik denk toch eerder aan een mankerende schijf.

 

@porrelaar,

 

Prima geanticipeerd zou hetzelfde als laatste aangeboden hebben.

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mogelijkheid bestaat dat je werkgeheugen of de harde schijf defect is. Je hebt nu last van een zeer trage pc. Dat kan komen door defecte sectoren op de harde schijf. Een nieuwe installatie zal dan ook niet helpen, maar die kun je wel eerst proberen. 
 

Doordat hij nu snel ‘op tilt slaat’ (wat bedoel je daarmee?) kun je niet uitvoeren wat Calvus jou vroeg. Het is nu dus moeilijk om erachter te komen of jouw probleem veroorzaakt wordt door defecte hardware. Of iemand op dit forum moet daar een andere manier voor weten die wel door jou uitgevoerd kan worden. 
En stel dat de harde schijf gebreken vertoont, is het dan nog zinvol om een nieuwe harde schijf (of SSD) aan te schaffen voor een laptop die al 9 of 10 jaar oud is? Dat zul je zelf moeten beslissen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel degelijk de laatste versie van Windows 10 Home staan.

 

Heb je na het typen van het "Checkdisk" commando wel degelijk je computer afgesloten en terug opgestart.

Pas dan die controle van je schijf worden uitgevoerd en zou je na afloop een afsluitcode te zien moeten krijgen.

Die vier zwarte printscreens met het Acer-logo, wanneer krijg je die te zien?

 

Geeft dat "opnieuw opstarten" enig resultaat?
Met "opnieuw opstarten" bedoelt men niet de computer afsluiten en terug opstarten maar wel:

Als je je pc echt opnieuw wilt opstarten kies dan (de benaming zegt het al) voor Start >> Aan/uit >> Opnieuw opstarten.

 

image.png.f155a17193f3d753d60cd78dbe58c3fc.png

Zo start je je pc echt opnieuw op (op de goede manier) in Windows 10

 

Kan je indien je laptop het toelaat (iets te installeren) toch eens proberen onderstaande uit te voeren.
Zo kunnen we duidelijk zien of er wat met je schijf mis is.

Op 1/12/2022 om 15:08, Calvus zei:

Een test van die HDD/SSD kan je ook eens uitvoeren.

 

En als laatste ben ik van mening dat je toch eens moet gaan voor een cleane installatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat niet opgelost, jij hebt dat opgelost !!!!

Met dat Checkdisk dat je mij aanraden uitgevoerd en dat heeft de fouten hersteld.

Maar wat je in vorig bericht : ( na afloop een afsluitcode te zien moeten krijgen) dat heb ik niet gezien ofwel versta ik het niet goed.

Toen ik  daarstraks na een paar  programma's had geïnstalleerd en terug de pc afsloot, kwam er wel een vensterke met fouten repareren ofzo op,

heb daarop ja geklikt en doen begon Checkdisk opnieuw in actie met fouten te repareren.

Kun je zo een afsluitcode eens tonen hoe dat het eruitziet, dan kan ik het misschien herkennen ?

 

Ik hoop dat je met deze uitleg van mij iets van verstaat, want ik ben ook maar een leek in computers.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens op een testcomputer Windows 10 een "checkdisk" uitgevoerd.

Zowel via "Powershell Admin" als via "Opdrachtpromp Admin"

 

Ingeven commando >> vraagt om uit te voeren na "opnieuw opstarten" >> geef toestemming door "Y" te typen >> en sluit het opdrachtvenster.

Start de computer opnieuw op en >> krijg de vraag om te annuleren door op willekeurige toets te drukken >> doe ik dus niet >> scan begint ...

Na afloop zie ik in een flits iets van scannen en repareren 100% en weg is het !

Computer start dan verder door en ... nogmaals in een flits "scannen en repareren 100% << maar ... krijg geen codes te zien ???

 

Ging écht van de mening uit dat men na de procedure een resultaat te zien kregen?

Vergis ik mij dan hoor ik het graag van andere meer ervaren helpers.

Sorry voor het eventuele misverstand.

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.