Ga naar inhoud

van Windows 10 terug naar Windows 7?


mercury2001

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, mercury2001 zei:

bedankt, maar dit betreft een andere laptop, ik heb/zie enkel die 4 schroefjes op rij en 2 bovenaan, op de hoeken boven de batterij

Al die schroeven draai je er uit en met een dun plastic voorwerp loop je de naad (zijkanten) af met een draai beweging dat de clips los klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto van de onderzijde van het laptopje staat er duidelijk een sticker mét licentiesleutel.

Maar ... er stond een Windows 7 Starter op.

Of dat eventueel een struikelblok zou kunnen zijn om er Windows 7 Home/Premium/Pro/Ultimate op te zetten weet ik niet.

 

Op YouTube is er filmpje te zien voor het openen van een gelijkaardig laptopje nl. het type E1222. De vraagsteller heeft type E1228. 

Uiteraard natuurlijk eerst de batterij verwijderen.

Vervolgens moet men hoogstwaarschijnlijk beginnen met het toetsenbord te verwijderen, men zegt niet hoe?

En vervolgens nog twee plaatjes - dan de 6 schroeven onderaan en vervolgens het hele ding scheiden.

Kijk hier:

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mercury2001 zei:

idd, maar de sticker met licentie is totaal niet meer bruikbaar, ik probeer het nogmaals

 

 Accu wel eerst eruit, en het gaat niet om de licentie nr op die laptop maar of Windows 7 erop heeft gestaan.

Je moet je eigen licentie straks gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat!

Ik zou die andere gebruiken.

Eens geïnstalleerd alles in omgekeerde volgorde terug ineen teken.

Laptop opstarten en trachten naar het BIOS te gaan, daar het juiste opstartmedium kiezen.

Tijdens de herinstallatie alle bestaande partities verwijder tot je enkel nog 1 ongebruikte partitie hebt.

Je kan daar ook kiezen om te formatteren.

Duid dan aan welke Windows en waar je die wil installeren .

Volg gewoon de procedure.

*** ik raad wel aan om géén verbinding te maken met internet ***

Eventuele toch nog aangeboden updates kan je steeds later nog laten installeren.

Hopelijk lukt je dit ook nog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.