Ga naar inhoud

van Windows 10 terug naar Windows 7?


mercury2001

Aanbevolen berichten

Hallo, een vraag : omdat ik een programma  heb die enkel op windows 7 draait, heb ik een kleine laptop (windows 10)  2de hands gekocht om daarop windows 7 te installeren.

Hoe ga ik het best te werk? De laptop heeft geen dvd schijf, ik heb wel een externe dvd lezer.

Waar nog een versie 7 met registratie te downloaden? mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh.. 'k gok maar even: externe dvd aansluiten, install cd erin en die opstarten?  (als het zo simpel zou zijn??)

Schijf formateren en de 7 installeren??  (trek je internetkabel er ook maar uit, of verbreek je wifi want de 7 wordt niet meer ondersteund -

maar dat zal je zelf ook al wel bedacht hebben?)

De 7 is voor mij ook al weer zolang geleden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer, ondertussen dit gedaan , maar probleem met het wachtwoord: kan me dus niet aanmelden met mijn ingegeven wachtwoord... Hoe installeer/overschrijf ik de huidige nieuw geinstalleerde windows 7 versie? Via de BIOS naar BOOT gegaan, de externe dvd drive aangeklikt, maar de pc start niet op van de dvd, wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
 

3 uren geleden, mercury2001 zei:

Waar nog een versie 7 met registratie te downloaden?

 

Als de aangekochte laptop niet is geleverd met Windows 7 Home Premium/Professional, en er geen productcode (25 tekens) licentiesticker aanwezig is kan je dit systeem niet zomaar downgraden naar Windows 7, en de installatie weer (telefonisch) activeren. Indien de laptop wel met een geldige licentie voor Windows 7 is geleverd kan je een clean install overwegen, inclusief heractivatie. Echter zou ik dan persoonlijk kiezen voor het virtualiseren van Windows 7 in de reeds bestaande Windows 10 install.

 

3 uren geleden, mercury2001 zei:

omdat ik een programma  heb die enkel op windows 7 draait, heb ik een kleine laptop (windows 10)  2de hands gekocht om daarop windows 7 te installeren.

 

Voor het virtualiseren van een ander besturingssysteem - in dit geval Windows 7 - kan je de volgende (gratis) programma's gebruiken.
- VirtualBox https://www.virtualbox.org/

- VM Ware Player https://www.vmware.com/nl/products/workstation-player.html

 

Op deze manier kan je de host - de laptop met Windows 10 up-to-date houden, en geïsoleerd Windows 7 tegelijkertijd uitvoeren in een virtuele omgeving. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen, hierbij stand van zaken... het lukt me dus niet, denk dat ik waarschijnlijk ergens een 'fout' heb gemaakt, ik krijg Windows 7 rt totaal niet op. Heb enkele foto's gemaakt van het verloop van de instllatie, vermoedelijk is er iets gebeurd met de SSD.... Heb de foto's wel moeten nemen met mijn GSM , groetjes, Alain

IMG_1913.JPG

IMG_1914.JPG

IMG_1915.JPG

IMG_1916.JPG

IMG_1917.JPG

IMG_1918.JPG

IMG_1919.JPG

IMG_1920.JPG

IMG_1921.JPG

IMG_1922.JPG

IMG_1923.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.