Ga naar inhoud

van Windows 10 terug naar Windows 7?


mercury2001

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Calvus zei:

Maar ... er stond een Windows 7 Starter op.

Of dat eventueel een struikelblok zou kunnen zijn om er Windows 7 Home/Premium/Pro/Ultimate op te zetten weet ik niet.

Dat is het zeker, wanneer de laptop met Windows  7 Starter is geleverd kan je die niet (met dezelfde productcode) vervangen door Home Premium / Professional / Ultimate. Daar had je destijds een speciale upgrade-kit voor nodig inclusief een nieuwe licentie en je kon alleen upgraden van Starter naar Home Premium. Niet naar Prof en Ultimate.

 

De meeste laptops met Windows 7 Starter werden geleverd met een recovery partitie met daarop de fabrieksimage. Bij dergelijke systemen diende jezelf de ISO's (recovery images) en/of op DVD's aan te maken om het systeem opnieuw te kunnen installeren bij het vervangen van de systeemschijf.

 

@mercury2001

Welke versie van Windows 10 stond er eigenlijk op deze laptop - 32 of 64 bits? De MD98720 akoya E1228 met een Intel Atom processor N570 is 64 bit ready, maar is geleverd met Windows 7 Starter die alleen als 32 bit versie is uitgebracht.

Indien er Windows 10 64 bit op stond was dit mogelijk geen (legale) upgrade. Indien het de 32 bit versie van Windows 10 betrof zou je die weer probleemloos moeten kunnen installeren zonder activatieproblemen.

 

Kan je ook eens aangeven wel programma je wilt draaien onder Windows 7, misschien is er ook een andere mogelijkheid om dat programma werkend te krijgen onder Windows 10. Met name wanneer dat programma niet werkt op de 64 bit versie van Windows 10, maar mogelijk wel op de 32 bits versie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, sorry voor de late respons, zit heden in het buitenland, late namiddag terug

 oorspronkelijk de  7, sticker onderaan, heb hem op 2de hands gekocht, verkoper heeft er windows 10 op geplaatst, deze wilde ik verwijderen door mijn Windows 7 Pro met licentie er op te ^plaatsen, hier liep het mis

 

het bewuste programma is van een Duitse firma: ALC 5000 Mobile

 

tot straks hé, mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Maxstar zei:
Op 6/12/2022 om 11:04, Calvus zei:

Maar ... er stond een Windows 7 Starter op.

Of dat eventueel een struikelblok zou kunnen zijn om er Windows 7 Home/Premium/Pro/Ultimate op te zetten weet ik niet.

Dat is het zeker, wanneer de laptop met Windows  7 Starter is geleverd kan je die niet (met dezelfde productcode) vervangen door Home Premium / Professional / Ultimate. Daar had je destijds een speciale upgrade-kit voor nodig inclusief een nieuwe licentie en je kon alleen upgraden van Starter naar Home Premium. Niet naar Prof en Ultimate.

 

De meeste laptops met Windows 7 Starter werden geleverd met een recovery partitie met daarop de fabrieksimage. Bij dergelijke systemen diende jezelf de ISO's (recovery images) en/of op DVD's aan te maken om het systeem opnieuw te kunnen installeren bij het vervangen van de systeemschijf.

 

Dat had ik zo wel begrepen hoor, ik stelde me echter de vraag of dat notebookje wel geschikt is om er een Windows 7 Home (met bijhorende licentie uiteraard) op te zetten.
Deze Medions zijn/waren low-budget notebooks, gezien de gebruikte hardware, vandaar mijn overwegingen.

 

En gezien ze enkel in 32-bits versies bestaan is er bijkomend de vraag of de Windows 7 Home die vraagsteller wil installeren ook 32-bits is?

Of het notebook een installatie van een 64-bits versie gaat aannemen laat ik ook in het midden.

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft dus nog de vraag hoe de verkoper van het notebook "legaal" een upgrade gedaan heeft van een bestaande originele Windows 7 Starter 32-bits naar een Windows 10 Home 64-bits?

Of het moest zijn dat hij een legale Windows 10 Home 64-bits mét licentiesleutel heeft gekocht en vervolgens een cleane installatie heeft uitgevoerd.

Weet jij hier iets over?

 

Eigenlijk wijken we nu af van de oorspronkelijke vraag: hoe terug naar Windows 7 ?

Is de andere gebruikte SSD al geïnstalleerd?

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, geinstalleerd, Windows 7 Pro 64 bit, (mijn oude legale Windows dvd) enkel en probleem: laptop vindt geen netwerk adapter, dus geen internet verbinding, mijn programma werkt wel, maar nu en dan die pop-ups  betreffende illegale versie ( kan deze dus niet activeren via het web, mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.