Ga naar inhoud

Doorstarten duurt lang.


Martco

Aanbevolen berichten

Hoi,

Het duurt lang eer dat de pc doorstart.(1min)

Komt ook foutcode a2 op het moederbord.

Dit zijn mijn gegevens:

Windows 10 Home 64-bits en Asrock fm2A88Extreme6+ moederbord + 32gb ram ddr4 geheugen.

C schijf is ssd kingston 120gb daar staat windows op.

Heb dan ook nog 3 hdd's D,E en F.

Zou het kunnen zijn dat mijn ssd schijf naar zijn einde toe gaat?

Ben allang zinnens voor 1tje te kopen van 1tb.

Graag wat hulp aub.

Mvg,Martco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer je schijf met Hdtune  (is een schijfcontrole op slechte/beschadigde sectoren)


Download:  http://www.hdtune.com/download.html (download de freewareversie)

 

Na installatie: laat een error scan uitvoeren: (zie het tabblad Error Scan bovenaan bij nr 1)

zo voer je hem uit:  klik het tabblad Error scan (1) open en klik daarna dan op 2

 

image.png.bd80d19aa15d94147de168575b9e1135.png

 

Dit kan enige tijd duren: voor een HDD van 1TB kan het 2 uur duren (maar ondertussen kan je andere dingen doen )

 

Je grijze blokjes worden geleidelijkaan groene blokjes. Maar (zie kader) er kunnen ook rode blokjes tevoorschijn komen..

Als de controle afgelopen is, zouden alle blokjes groen moeten zijn.

Zitten er toch rode (beschadigde) tussen, dan is je schijf aan het overlijden - Ga dan direct de nog belangrijke data van die schijf

veilig stellen op een tweede (interne of externe) schijf , of in de cloud of waar dan ook.

 

ps: moest je meerdere schijven steken hebben, wat je vermeldt (*) dan moet je in het vakje bovenaan (zie plaatje, onder die pijl 1) wel de

goede schijf selecteren (in jouw geval dus de C)

Laat eens horen wat het geeft - beter nog: plaats een screenshotje van het resultaat?

 

 

(*) al denk ik dat je het met de d, e en f eerder over partities zult hebben??   (plaats eens een plaatje van schijfbeheer?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schijf is dus nog in prima staat - dat kunnen we dan al wegschrappen.

 

1 uur geleden, Martco zei:

Wel komt er kort nog A2 op het moederbord.(10 sec).

Wat is die foutcode A2 Martco?

 

Of is het iets zoals hier verteld wordt? (heb jij dus ook zo'n MSI-moederbord? want dan zijn het gewoon 'standaardmeldingen/codes' die voorbijkomen en niet noodzakelijk foutmeldingen)

(en kan het aan een slecht contact/beetje brakke kabel gelegen hebben - en is dit door je aandrukken van je kabels blijkbaar verholpen)

 

Verder: is je hoofdprobleem (het langzaam opstarten) nu voor een groot deel van de baan?

 

Ook nog: ik merk dat je E en F - schijven nog helemaal leeg zijn. Voor mij geen probleem, maar die gebruik je dus niet?

Langs de andere kant zit je Series H dan weer bijna propvol. (tijd om die eens 'uit te kuisen'? want dit is niet bevorderlijk om mee te werken)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

Je schijf is dus nog in prima staat - dat kunnen we dan al wegschrappen.

 

Wat is die foutcode A2 Martco?

 

Of is het iets zoals hier verteld wordt? (heb jij dus ook zo'n MSI-moederbord? want dan zijn het gewoon 'standaardmeldingen/codes' die voorbijkomen en niet noodzakelijk foutmeldingen)

(en kan het aan een slecht contact/beetje brakke kabel gelegen hebben - en is dit door je aandrukken van je kabels blijkbaar verholpen)

 

Verder: is je hoofdprobleem (het langzaam opstarten) nu voor een groot deel van de baan?

 

Ook nog: ik merk dat je E en F - schijven nog helemaal leeg zijn. Voor mij geen probleem, maar die gebruik je dus niet?

Langs de andere kant zit je Series H dan weer bijna propvol. (tijd om die eens 'uit te kuisen'? want dit is niet bevorderlijk om mee te werken)

 

 

Ja, foutcode is het eigenlijk niet.

Zijn codes die op het moederbord passeren. (Asrock fm2A88Extreme6+ moederbord)

Het traag opstarten is nu van de baan , mss slecht contact.

Heb ook de sata kabel moeten vervangen van mijn interne cd-dvd writer(kwam ook niet meer voor in apparaatbeheer)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Ook de herstelpartitie is blijkbaar leeg en heeft geen schijfletter.

Als de herstelpartitie effectief leeg is, heeft ze ook geen nut meer en kan je ze aan je C toevoegen.

Kan je soms zeggen hoe dat moet?

Mvg,Martco

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Ook de herstelpartitie is blijkbaar leeg en heeft geen schijfletter.

Als de herstelpartitie effectief leeg is, heeft ze ook geen nut meer en kan je ze aan je C toevoegen.

 

Daar zou ik toch voorzichtig mee zijn. Ik heb even gekeken op mijn systeem. Volgens Windows is de herstelpartitie leeg:

Naamloos1.png.4132072051b3c5a2f47228642608d5a4.png

 

Volgens MiniTool Partition Wizard bevat ze wel degelijk data:

Naamloos2.png.bfca207a43d48ddf09ab0289edf1d4aa.png

 

Dit is de inhoud van die partitie:

Naamloos3.png.1147a4855e95ae0cc9add765c7b439be.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.