Ga naar inhoud

Doorstarten duurt lang.


Martco

Aanbevolen berichten

https://nl.easeus.com/ondersteuning/hoe-herstelpartitie-veilig-te-verwijderen-in-windows.html

 

Randbemerkingen:

op die (commerciële) pagina vind je dus uitleg wàt een herstelpartitie is.

eerst dit: als je die opent krijg je bijkomende (popup) venstertjes - bedenk dat dit reclame is die je probeert dingen te verkopen.

Je mag er op in gaan of ze gewoon wegklikken. Het is immers de site van een commercieel bedrijf.

 

tweede bedenking: het gaat hier om een partitie(tje) van maar een 250 Mb  (nièt Gig dus) - heeft het dus zin om die te gaan verwijderen

en die bij je C te voegen? ?  Je wint er bijna niets mee...

Bekijk het maar rustig...  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Passer zei:

https://nl.easeus.com/ondersteuning/hoe-herstelpartitie-veilig-te-verwijderen-in-windows.html

 

Randbemerkingen:

op die (commerciële) pagina vind je dus uitleg wàt een herstelpartitie is.

eerst dit: als je die opent krijg je bijkomende (popup) venstertjes - bedenk dat dit reclame is die je probeert dingen te verkopen.

Je mag er op in gaan of ze gewoon wegklikken. Het is immers de site van een commercieel bedrijf.

Je mag altijd eens gaan kijken op die pagina maar in het licht van de opmerkingen van nokiaprox is het inderdaad beter om de herstelpartitie ongemoeid te laten.

 

 

18 uren geleden, Passer zei:

tweede bedenking: het gaat hier om een partitie(tje) van maar een 250 Mb  (nièt Gig dus) - heeft het dus zin om die te gaan verwijderen

De herstelpartitie is wel 9.77 GB.

De partitie van 260 MB is de syteempartitie voor het moederbord en daar moet je zeker afblijven.

 

Conclusie: van de partities op schijf 1 blijf je best af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

De herstelpartitie is wel 9.77 GB.

ja, klopt, k had me gebaseerd op het eerste plaatje terwijl het duidelijk op het tweede stond

èn op het feit dat - verbeter me als ik niet meer 'bij' ben - een herstelpartitie (*) van Windows meestal onder de 1000 mb bleef èn in schijfbeheer

ook gearceerd weergegeven wordt.

 

Waar ik naartoe wil: die 10 Gig-partitie : zou dat dan wel een Windows-herstelpartitie zijn of gewoon een partitie voor fabrieksherstel? ? - of is het een echter herstelpartie die 'gemanipuleerd' werd: vergroot naar 10 Gig ? ?

Raar toch dat een 'herstelpartitie' zo groot is? ?

(maar dat zal wel niet door Marcto aan te tonen zijn vrees ik - of hij moet ook met MPW gaan werken)

 

(*) maar deze vlag dekt soms wel eens verschillende ladingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Passer zei:

ja, klopt, k had me gebaseerd op het eerste plaatje terwijl het duidelijk op het tweede stond

èn op het feit dat - verbeter me als ik niet meer 'bij' ben - een herstelpartitie (*) van Windows meestal onder de 1000 mb bleef èn in schijfbeheer

ook gearceerd weergegeven wordt.

 

Waar ik naartoe wil: die 10 Gig-partitie : zou dat dan wel een Windows-herstelpartitie zijn of gewoon een partitie voor fabrieksherstel? ? - of is het een echter herstelpartie die 'gemanipuleerd' werd: vergroot naar 10 Gig ? ?

Raar toch dat een 'herstelpartitie' zo groot is? ?

(maar dat zal wel niet door Marcto aan te tonen zijn vrees ik - of hij moet ook met MPW gaan werken)

 

(*) maar deze vlag dekt soms wel eens verschillende ladingen

Ga toch niets verwijderen.

Het lijkt mij toch precies opgelost met het doorstarten.

Ga wel eens een nieuwe ssd kopen en alle sata kabels vervangen.

Voorlopig mag er een slotje op.

Thanks voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.