Ga naar inhoud

Gmail - E-mailadres en wachtwoord negeren.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Je gaat voor jezelf de keuze moeten maken tussen:

- ofwel surf ik altijd anoniem en worden cookies nooit blijvend bewaard op je systeem (en ga je telkens moeten inloggen,...)

- ofwel surf ik niet meer / slechts voor beperkte sites anoniem en dan kan je cookies voor bepaalde (door jou gewenste) sites laten bewaren (en hoef je voor die sites

   niet meer in te gaan loggen (*)

 

(*) wat niet betekent dat je àlle cookies van die sites moet gaan bewaren: ik heb het voor mij zo ingesteld dat cookies na gebruik principieel allemaal

worden gewist, behalve voor bepaalde cookies van die sites - dat houdt dus in dat die sites inloggegevens en zo bijhouden, maar niet de andere

cookies die ze per sessie gebruiken.

Het principe hierbij is: je geeft die sites toelating om cookies te gaan gebruiken, je logt in (en de cookies voor het inloggen worden blijvend opgeslagen

en daarna ga je dus die nr 3 terug inschakelen en bijkomende cookies worden dus wel aangemaakt, maar na het beëindigen van de sessie terug verwijderd.

 

Wat is trouwens de bedoeling dat je altijd anoniem wil surfen?

 

(@Porrelaar: dit vind ik niet zo'n makkelijke materie, dus moest ik ergens fout zitten of je wil aanvullingen doen: sta me maar bij :) )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het vooral makkelijk houden voor Roland.

Roland, ga weer naar het onderdeel Geschiedenis in Privacy en beveiliging.

Klik daar op 'Nooit geschiedenis onthouden' (want dat is momenteel de door jou gekozen optie). Er zal dan een keuzemenu verschijnen. Klik in dat keuzemenu op 'Geschiedenis onthouden':

 

645fb0a455245-2023-05-13_17_42_44-Instel

Voortaan blijven je cookies en je geschiedenis bewaard. En dat is prima. Dat is ook de standaardinstelling van Firefox. Dat kun je beter gewoon zo laten.

 

Hieronder nog wat uitleg over cookies en het onthouden van de internetgeschiedenis.

Cookies

Je hoeft helemaal niet bang te zijn voor cookies. Die zijn meestal gewoon nuttig.

Ja, er bestaan ook vervelende cookies die ervoor zorgen dat bedrijven jou kunnen volgen op internet. Maar die vervelende cookies (ze worden tracking cookies genoemd) worden al tegengehouden door Firefox. Daar hoef je dus zelf helemaal niets voor te doen.

Wil je meer weten over die bescherming tegen tracking cookies die standaard ingeschakeld is in Firefox, dan kun je het volgende artikel doorlezen: https://support.mozilla.org/nl/kb/verbeterde-bescherming-tegen-volgen-firefox-desktop

Dat artikel is enkel ter kennisgeving, zodat je weet waarover het gaat. Je hoeft er niets mee te doen.

 

Geschiedenis onthouden

Ook dat is meestal alleen maar nuttig. Het overkomt mij vaak genoeg dat ik een of twee dagen geleden iets gelezen heb op internet, maar waar was dat ook al weer? In dat geval kan ik daar makkelijk achter komen door in Firefox de bewaarde geschiedenis te raadplegen.

Ik kan me eigenlijk maar een paar situaties voorstellen waarbij het nuttig is om je internetgeschiedenis niet te bewaren. Stel dat je vrouw binnenkort jarig is. Jij bent op internet aan het zoeken naar een geschikt cadeau. Dan wil je niet dat je vrouw via de internetgeschiedenis kan zien naar welk cadeau jij gezocht hebt, want dan is de verrassing er af.

Maar voor zulke zeldzame zoektochten kun je in Firefox een privévenster openen, en dan zal de geschiedenis niet bewaard worden:

 

645fb308e92cc-2023-05-13_17_54_30-Window

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Porrelaar en Passer,

 

Na het uitvoeren van het advies van Porrelaar "Geschiedenis onthouden" denk ik dat we rond zijn met

mijn probleem.

Bij de vraag naar inloggen, hetgeen ik doe, kom ik automatisch op mijn e-mailadres (zonder het te moeten typen)

en bij "volgende" automatisch op mijn wachtwoord !!

 

PICO BELLO  zou ik zeggen.

 

Nogmaals bedankt voor jullie moeite en jullie geduld.

 

Met vriendelijke groeten.

Roland Moens.

 

PS.:  Deze topic mag men afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.