Ga naar inhoud

MSG - Bestanden vanuit Outlook via Windows.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,


Ik heb een probleem met mijn MSG-bestanden.

Wanneer ik een bericht van Outlook (Via Windows) ontvang, en deze opslaat in een map,
kan ik na een zekere tijd deze niet meer openen, noch lezen !!


Heeft er iemand een kant en klare oplossing om dit toch te doen werken, en mijn  opgeslagen
berichten toch te kunnen lezen.

Graag een seintje a.u.b.
Met vriendelijke groeten.
Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo falstring,

 

Bedankt voor uw respons.

 

Ik downloade uw "vieuwer tool" en volgde de richtlijnen met volgende pogingen

tot het openen van een MSG - bestand.

Zie hieronder het resultaat in 2 bijvoegsels.

 

MBOX-bestand.png.965b9ac150e97fcf6e5a25e567924146.png

 

Foutivemededeling.png.5c64b805de2fc706c82cd544f03e1317.png

 

Het ziet er dus niet goed uit voor mij.

 

Waarschijnlijk een hopelood geval voor mij.

 

Gegroet en alvast bedankt.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Falstring,

 

Niet alles was negatief, ook een positieve bijvoegsel aan uw link:

 

MSGtoMBOXConverter.png.f2e492a494dae6d6313852494e0b8e2d.png

 

Dit beeld bekom ik, als ik een MSG-bestand open.
het is spijtig genoeg niet groter dan hetgeen u ziet hierboven, dus amper  6 X 18 cm.

Kan dit niet groter  ??  Dan pas wordt het interessanter  !!

 

Graag een seintje a.u.b.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resolutie aanpassen gaat waarschijnlijk niet helpen. Als ik dat programma gebruik krijg ik ook zo'n klein leesvenster, net zoals Rolle liet zien:

 

6550e0b1b78da-2023-11-12_15_24_17-2023-1

 

Nu zit er aan de rechterkant en aan de onderkant wel een schuifbalk, zodat je verticaal en horizontaal kunt scrollen, maar dit is eigenlijk onwerkbaar.

Als ik het venster van dit programma maximaliseer (door op het pictogram van het vierkant rechtsboven te klikken), dan wordt het er niet beter op:

 

6550e0596faf1-2023-11-12_15_23_44-2023-1

 

Het leesvenster blijft dan even klein.

 

Daarnaast is dit programma niet blijvend gratis. Het is een trial version (proefversie). Je kunt 10 bestanden omzetten van .msg naar .mbox en dan is het afgelopen met de pret. Daarna moet je gaan betalen voor een licentie. Die kost $29. Dat is € 28,42.

 

Rolle heeft al eerder een topic geopend over dit probleem: https://www.pc-helpforum.be/topic/79502-kan-geen-opgeslagen-outlook-berichten-openen-noch-lezen/#comments

 

Hij besloot toen om Zamzar te gebruiken om opgeslagen .msg bestanden te kunnen lezen. Nadeel daarvan was dat hij slechts 2 .msg bestanden per dag kon bekijken met Zamzar. Als hij dat vaker per dag wilde doen, dan moest hij gaan betalen. En de kosten daarvan beginnen bij $18 per maand. Dat is nogal wat.

 

Het is mij onduidelijk waarom bij Rolle de opgeslagen .msg bestanden niet automatisch geopend worden met Outlook. Hij heeft namelijk Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021 aangeschaft. Dat schreef hij in zijn vorige topic over dit probleem.

Rolle, heb jij Outlook 2021 ook daadwerkelijk in gebruik genomen? Ik bedoel daarmee dat je Outlook 2021 geopend hebt en daarna één of meer van jouw e-mailaccounts (van Gmail, Proximus e.d.) hebt toegevoegd aan Outlook.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rolle Gmail

Ik lees hier in het postje van @porrelaar dat je Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021 hebt aangeschaft, Je hebt toch niet toevallig de 64 Bit versie van Office geïnstalleerd?

Er zijn daar namelijk heel veel misverstanden over, office 64 is heel iets anders dan Windows 64, dit zijn 2 aparte zaken. De meeste gebruikers werken zich in nesten als ze office 64 installeren.

Ongeveer 98% van de officegebruikers hebben alleen de 32 bit versie nodig. (buiten uitzonderingen voor diegene die werken met grote bestanden (+2GB) en diegene die veel rekenkracht nodig hebben. (universiteiten of zo)

Zelfs Windows raad het af om de office 64 bit te gebruiken bij de gemiddelde huis, tuin en keukengebruiker.(je hoeft mij niet te geloven, kan je zat terugvinden op Google)

Indien je deze fout hebt gemaakt,dan office 64 er terug afgooien en office 32 installeren en kijken of dit je probleem oplost.

Edit ,ik bedoel niet de pcinfotools of derde party software maar wel is het dan terug te openen met Office Outlook.

aangepast door djutoch
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, merkwaardige verschillen...

ik krijg standaard op zowel w10 als w11 een werkbaar scherm van ca 24cm breed en ca 16 hoog, en ik kan in beide gevallen ook via het vierkantje maximeren naar volledige scherm grootte.....

en oh ja: beide pc's op een scherm van 1920 x 1080

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.