Ga naar inhoud

Verandering van e-mail client


Aanbevolen berichten

Beste,

ik maak steeds gebruik van de e-mail programma (e-mail client denk ik?) van windows. Zeer handig volgens mij. Maar nu wordt dit outlook new in 2024 zoals vermeld. Heb dit reeds in gebruik genomen maar noodgedwongen terug gekeerd naar windows zelf. Waarom? In het programma van windows worden al mijn geadresseerden bewaard (weet niet hoe en waar), je begint een naam te typen en daar verschijnt reeds het e-mail adres. Maar het probleem is dus ook dat als ik verplicht wordt de nieuwe outlook te gebruiken al mijn geadresseerden kwijt ben.

Kan ik die ergens vinden en verplaatsen, of opslaan ergens of zo? Of een andere oplossing?

 

Mank bij voorbaat voor de hulp.

 

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaar en dag Thunderbird als Email client, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een andere te gebruiken. Maar dit ter zake, als ik het goed voorheb, in de New outlook heb je uiterst links een icoontje  de derde van bovenaan(met twee kereltjes), kan je daar niet kiezen om je  contacten te importeren bij de tab Contactpersonen beheren?

aangepast door djutoch
Link naar reactie
Delen op andere sites

De opmerking van @djutoch klopt helemaal. Je start op het icoontje met de twee kereltjes, kiest daar voor "Alle lijsten met contactpersonen" en dan krijg je in de bovenbalk de optie "Contactpersonen beheren". Daar kies je voor "Contactpersonen importeren".

 

Om te kunnen importeren moet je beschikken over een .CSV-bestand (door komma's gescheiden). Dat maak je aan in je oude Windows Mail programma via exporteren, sla je ergens op je PC op en kan je dan in de nieuwe Outlook importeren (zoals hierboven aangegeven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een Hotmail of een Outlook-adres dat je gebruikt ? Of een ander soort mailadres ? Want het zou wel eens kunnen dat je - afhankelijk van het soort mailadres - de contactpersonen niet (rechtstreeks) uit Windows Mail kan exporteren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Beste,

nieuwe contacten zouden automatisch moeten bewaard worden, maar mijn laatst  gebruikte nieuw komen er niet in voo. Maar zou moeten volgens instellingen.

 

 

afbeelding.png.3bfcdcb1bd0ffa537f83b1367c998cd7.png

aangepast door Passer
mailadressen geblurd - dank voor het melden, p38cyq @Baert Patrick: nooit mailadressen gewoon leesbaar op het net plaatsen, trekt spam en van die dingen aan... :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe doe je dat, waar vind je die export?
En wat met automatisch toevoegen? Als ik begin met de eerste letters  in te typen van een geadresseerde, komen er direct een aantal mogelijkheden in zicht, hieruit kan ik de juiste kiezen. Ook die adressen die laatst werden gebruikt zijn zichtbaar, maar staan dus niet in de contactenlijst. Hoe kan dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we beginnen met je GMail-adressen. Open je GMail-account (niet in je Windows Mail, maar effectief je GMail) en klik bovenaan op het rooster met de puntjes. Dan openen zich alle mogelijkheden van Google en zoek je naar Contacten. Klik op Contacten en dan krijg je een overzicht. In dit scherm kies je voor afbeelding 1 en daarna in afbeelding 2 kan je een .CSV-bestand aanmaken door te kiezen voor Google CSV en te klikken op "exporteren". Dit bestand opent zich en kan je daarna gebruiken om in te voeren in Outlook New.

 

Afbeelding 1

exporteren 1.JPG

Afbeelding 2

 

exporteren 2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.