Ga naar inhoud

Verandering van e-mail client


Aanbevolen berichten

31 minuten geleden, Baert Patric zei:

Idd heb ik vroeger nog met outlook gewerkt

In  adresboek staan idd toegevoegde adressen, die ik zelf moest toevoegen en kon ze groeperen. Ik moest die handmatig toevoegen, ging niet automatisch. In windows mail en ook in de vervanger outlook new vind ik dit niet. Hoe kan dat, het moet daar toch ook mogelijk zijn? Daar gewoon automatisch aanvullen. En hoe dan exporteren? Of is dit allemaal alleen mogelijk met outlook programma? 

 

25 minuten geleden, Baert Patric zei:

worden gebruikte aan-adressen direct opgeslagen na een eerste keer gebruik of is er hier ook alleen een automatische aanvulling bij het typen?

 

Neen. Een adresboek wordt niet zomaar automatisch aangemaakt.

 

Vandaar ook de vraag of je in een nog aanwezig ander e-mailprogramma e-mailadressen (contacten) aangemaakt zijn, die bovendien nog correct zijn en die je in een ander e-mailprogramma wil plaatsen. Indien niet zal je in welk programma je ook wil gebruiken je contacten zelf moeten aanmaken.

 

Dus beslis eerst eens of de aanwezige contacten die in het oude Outlook staan overgezet mogen worden naar een ander e-mail programma en welk programma je hier hoor wil gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je adresboek (contacten) over te zetten is het wel handig om te weten vanuit welke Outlook versie je dit wil doen (versie 2016,2019,......)

 

Nieuwe contacten aanmaken en bewaren in Outlook New doe je als volgend:

 

In Outlook New ga je naar personen (1), dan klik je op Nieuwe contactpersoon (2)

 

image.png.1f2d9ba69989887f5cf0371e1dce7abf.png

 

 

In het scherm dat dan verschijnt geef je alle info in die je er graag wil plaatsen: Voornaam, Achternaam, mobiel nummer, telefoonnummer, adres, notities, ,......... ook kan je zelf nog categorieën bijvoegen. Klik dan op Opslaan.

image.thumb.png.359a2f84d54744d37043f91dd8043d0e.png

 

 

Je ziet nu dat de contactpersoon toegevoegd is

 

image.png.e93e634adfb4d830d3cc587d709ba567.png

 

Nog even meegeven dat om je naar je mails te gaan op (1) moet klikken, voor je agenda op (2) en je personen (adresboek met e-mailadressen) op (3).

 

image.png.91949e9b9a21849eba61545556b2d53f.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

bedankt voor de goede uitleg. Ik heb de versie 2019 momenteel van outlook.

Maar bij het e-mail programma van windows had ik bij opening ervan steeds zicht op op welk van mijn accouts een bericht binnen gekomen was. En dit mis ik wel in outlook new. Blijkaar is alleen mijn gmail favoriet daar en zie ik als er berichten binnen gekomen zijn. Is hier iets aan te doen?

Ik weet nu dat verschil is  tussen automatische aanvulling en bewaarde adressen, Dacht dat er een automatische bewaring van adressen was. Sorry. Dus exporteren uit outlook 19  en dan hoe importeren in outlook new hoe lukt dat? Wat is eigenlijk het verschil ts de twee outlooks?
Als ik nu in outlook new adressen bewaar en opslaat, wordt dit automatisch ook gedaan in outlook?

Mvg

Patric 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

ik heb hiernaast nog een vraagje.

Ik zou een e-mail sjabloon willen maken, de manier waarop heb ik gevonden in google. Nieuwe e-mail, sneltoets ctrl shift M. Dan de tekst maken en naar bestand gaan opslaan als en een naam geven. Het probleem is dat ik BESTAND niet vind in windows mail noch in outlook mail. Ik vind nergens bovenaan BESTAND.

Bedankt

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/2/2024 om 12:42, Baert Patric zei:

 

Maar bij het e-mail programma van windows had ik bij opening ervan steeds zicht op op welk van mijn accouts een bericht binnen gekomen was. En dit mis ik wel in outlook new. Blijkaar is alleen mijn gmail favoriet daar en zie ik als er berichten binnen gekomen zijn. Is hier iets aan te doen?

IDus exporteren uit outlook 19  en dan hoe importeren in outlook new hoe lukt dat? 
Als ik nu in outlook new adressen bewaar en opslaat, wordt dit automatisch ook gedaan in outlook?

Mvg

Patric 

 

Hoe je Contactpersonen exporteert uit Outlook 2019 lees je in volgende link, enkel het eerste gedeelte van stap 1 tot 8 uitvoeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/contactpersonen-exporteren-uit-outlook-en-gebruiken-in-google-gmail-1bf82c58-6669-45a9-a6be-5f1c5bfc97b0#:~:text=Klik in Outlook op Bestand,en klik vervolgens op Volgende.

 

Onthoud locatie waar je het bestand opgeslagen hebt op je PC.

 

Dan dien je jouw contactpersonen nog in te voegen in Mail via Personen-> op account klikken waarin je de personen wil toevoegen-> Beheer contacten-> Contactpersonen importeren.

 

 

 

image.thumb.png.7929d65cb9501c424abd60af8547f070.png

 

In het volgend scherm Klik je op Browse (ga nu naar de locatie waar je het bestand vanuit Outlook 2019 hebt geëxporteerd)-> Importeren

 

image.png.5bd7f2831866b74314b9303ec1308085.png

 

Als je contacten aanmaakt in Outlook new worden die niet automatisch opgeslagen in Outlook 2019. maar waarom zou je constant verschillende e-mail apps gebruiken?

 

Wat je vraag over favorieten betreft, er leiden meerdere wegen naar Rome. Je andere berichten staan iets verder naar beneden hoor maar als je liever het Telenet account bovenaan ziet staan en of je favorieten verbergen wil waardoor al je aangemaakte accounts onder elkaar staan doe je volgende:

 

Klik met de rechtermuisknop op Favorieten en kies voor verbergen als je de favorieten wil verbergen.

 

Wil je het Telenet account boven het Gmail account staan hebben doe je het volgende:

Klik op het Telenet account met de rechtermuisknop en kies Account Beheren.

 

image.png.9e7c73dbffccd3bad842591aac02c0bd.png

 

 

Klik in het volgend scherm achter het Telenet account op Beheren.

 

image.png

 

Kies dan Instellen als primair account

image.thumb.png.03a6ffed53dbfbeb46c00ab0fbd43491.png

Herstart Outlook new. Op mijn PC stonden bepaalde menu's opeens in het Engels. dus Outlook New is nog New.

 

image.png.9544b9b2169d2314c909ac0860c645e5.png

 

11 uren geleden, Baert Patric zei:

 

Ik zou een e-mail sjabloon willen maken, de manier waarop heb ik gevonden in google. Nieuwe e-mail, sneltoets ctrl shift M. Dan de tekst maken en naar bestand gaan opslaan als en een naam geven. Het probleem is dat ik BESTAND niet vind in windows mail noch in outlook mail. Ik vind nergens bovenaan BESTAND.

Bedankt

Patric

 

Voor zover ik gezocht heb is deze functie (nog) niet aanwezig in Outlook new.

 

 

image.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.