Ga naar inhoud

Verandering van e-mail client


Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Baert Patric zei:

 


Ik gebruik (te) altijd windows mail

Zou je dan ook kunnen uitleggen waar ik kan vinden hoe ik die e-mail adressen kan exporteren  (om eventueel te moeten overstappen naar een ander e-mail programma.

Ter info: meestal gebruik ik mijn gmail , ook mijn telenet adres, weinig mijn outlook adres en hotmail adres.

Maar nog een vraagje, zijn alle adressen dan ergens in outlook opgeslagen zelfs als ik dat niet gebruik? u verwijst naar outlook om ongewenste adressen te verwijderen.

 

 

 

Wat jij noemt Windows Mail is een e-mail programma, een App dus.

 

Dan neem ik aan heb je verschillende e-mail accounts namelijk: ....@gmail.com, .....@telenet.be, .......@outlook, .......@hotmail.

Staan bovenstaande accounts allemaal in die ene Mail App? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.. Is overzichtelijk, ik zie bij welk adres berichten binnen gekomen zijn. Maar ik zal ook moeten kunnen mijn aan-adressen opslaan  en ze exporteren als windows mail vervangen wordt door outlook new.

Wat ik ook raar vind is dat in verkenner de map personen in gebruikers/patri leeg is. is toch ook niet juist denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt Windows Mail als verzamelapp voor al je mailaccounts Maar het moet toch mogelijk zijn om GMail, Telenet, Outlook en Hotmail rechtstreeks te bereiken via hun webmail. Deze accounts (met hun wachtwoorden, e.d.), heb je toch ook nodig gehad om ze op te slaan in je Windows Mail ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Windows versie gebruik je waar je op zoek bent naar je contacten?

 

Ook handig om te weten met welk e-mailprogramma ga je in de toekomst werken?

 

Dan om alvast na te gaan of je ooit wel correct contacten aangemaakt hebt in Gmail ga je in Gmail ga je rechts boven naar Google Apps en kies dan Contacten. Is het venster leeg of staan er contacten?

 

image.thumb.png.a7e9b25d3a6c75c9f4fd4316c2a1ee05.png

 

image.png.3d0eaaac1569fa42d7d872dd2517a752.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Baert Patric zei:

Zal dan verplicht zijn outlook new te gebruiken als windows mail verdwijnt in 2024 volgens de mededeling .

 

Dit is uiteraard een mededeling van Microsoft ... en die zullen geen andere producten voorstellen die niet van Microsoft zijn, vandaar hun mededeling dat gebruikers van Windows Mail kunnen/moeten overstappen naar Outlook New. Nu zitten er momenteel aan Outlook New nog wel behoorlijk wat onvolkomenheden, dus ik zou je niet meteen aanbevelen om op deze suggestie in te gaan. Een aanrader blijft - voor mij - nog altijd Thunderbird als mailprogramma. Downloaden kan je hier: https://www.thunderbird.net/nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Baert Patric zei:

Zal dan verplicht zijn outlook new te gebruiken als windows mail verdwijnt in 2024 volgens de mededeling .

 

Je hebt ook een oud Outlook-mailaccount. Kijk eens of je in de werkbalk ook de aanduiding 'adresboek' kan terugvinden ? Zo ja, klik daar even op en dan kan je zien of in dit adresboek ook mailadressen te vinden zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd heb ik vroeger nog met outlook gewerkt denk als e-mail programma. Hierin ook mijn g-mail account en  telenet account. In  adresboek staan idd toegevoegde adressen, die ik zelf moest toevoegen en kon ze groeperen. Ik moest die handmatig toevoegen, ging niet automatisch. In windows mail en ook in de vervanger outlook new vind ik dit niet. Hoe kan dat, het moet daar toch ook mogelijk zijn? Daar gewoon automatisch aanvullen. En hoe dan exporteren? Of is dit allemaal alleen mogelijk met outlook programma? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.