Ga naar inhoud

Windows 11 : opkuis vroegere verwijderde bestanden


mercury2001

Aanbevolen berichten

Interessante handleiding, abbs. 👍

Het kan als een eerste stap gezien worden. Windows gaat niet meer aan de opgeruimde data kunnen maar er bestaat wel nog software waarmee dat wel nog kan. Overtuig jezelf maar eens door eens te scannen met Recuva. https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/recuva-fotos-bestanden-terugvinden-bestandsherstel

Als je die computer binnen je gezin houdt dan volstaat de handleiding waar abbs naar verwijst. Als je hem aan iemand anders overdraagt dan zou ik toch een stap verder gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, allen bedankt voor het mee denken hé, nog dit gevonden op het internet: harde schijven moeten meermaals na elkaar worden geformatteerd om alle achtergebleven info, bestandjes definitief te verwijderen, klopt dit?  In dit geval ben ik alles kwijt, denk dat ik afzie van het weggeven van de pc met de bestaande progs,

We gaan nu een aantal prog's installeren/overzetten op nieuwe schijven, en deze in een nieuwe pc overbrengen, zal, denk ik, toch de veiligste manier zijn, mvg, Alain

@Tamari kan je die resten dan ook verwijderen? Zijn er, vlugge telling toch al meer dan duizend ....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mercury2001 zei:

We gaan nu een aantal prog's installeren/overzetten op nieuwe schijven, en deze in een nieuwe pc overbrengen, zal, denk ik, toch de veiligste manier zijn, mvg, Alain

@Tamari kan je die resten dan ook verwijderen? Zijn er, vlugge telling toch al meer dan duizend ....

 

Programma's kun je op die manier niet overbrengen naar een andere computer, bestanden wel.

Als je het anderen zo goed als onmogelijk wil maken om nog verwijderde data boven water te halen van afgedankte schijven dan formatteer je die inderdaad best minstens 3 keer. Met formatteren bedoel ik dan niet 'snel formatteren' want dat helpt nauwelijks. Als je echt safe wil spelen, sla dan een paar keer heel hard op die schijf met een zware hamer of laat er de slijpmolen eens op los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/2/2024 om 06:59, mercury2001 zei:

We gaan nu een aantal prog's installeren/overzetten op nieuwe schijven, en deze in een nieuwe pc overbrengen, zal, denk ik, toch de veiligste manier zijn, mvg, Alain

Toevallig is er vandaag een programma gratis te downloaden waarmee je ook geïnstalleerde software kan overplaatsen van de ene computer naar de andere.

https://nl.giveawayoftheday.com/

Ik ken het programma zelf niet maar ik ga het toch downloaden en installeren binnen de opgegeven tijdslimiet. Zo kan ik het later eens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, p38cyq zei:

En als je het nodige overgezet hebt naar een nieuwe schijf, volstaat het dat je de oude "volledig" formatteert, dus  vinkje weg bij "snelformatteren". Het fysisch vernietigen van de oude schijf is echt niet nodig.

Dat is nieuw voor mij. Ik zou dat in ieder geval niet durven aanbevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt: voor een gewoon gebruiker is het dan wel allemaal 'weg', maar voor iemand die er iets meer van kent, is het nog terug te halen.

Het hangt er dus allemaal maar vanaf, van wie de schijf achteraf in handen krijgt (en in hoever je wel of niet paranoïde bent  :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.