Ga naar inhoud

Prullenbak verdwenen uit Verkenner


sasin

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, na de Windows-update van gisteren is mijn prullenbak verdwenen uit de verkenner (NIET van het bureaublad).

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt niet om hem terug te krijgen.

Het vinkje bij verborgen mappen staat aangevinkt.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik stuur een screenshotje mee van het verkenner-rijtje, waar hij onderaan behoort te staan.

 

Verkenner na update 14-3-24.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet herinneren dat de Prullenbak ooit permanent onderaan in de navigatiekolom (= de linker kolom) van de Verkenner heeft gestaan. Volgens mij gebeurt dat alleen wanneer de Prullenbak geopend is in de Verkenner.

Ik heb speciaal voor jou Google gebruikt om naar afbeeldingen te zoeken van de Verkenner in Windows 10. Op geen enkele van die afbeeldingen is de Prullenbak standaard te zien in de navigatiekolom.

Zoek zelf maar eens met Google of een andere zoekmachine naar: verkenner windows 10 navigatiekolom

En klik dan op Afbeeldingen.

 

Alleen wanneer je de Prullenbak geopend hebt in de Verkenner, zul je hem zien staan in de navigatiekolom van de Verkenner en dan komt hij inderdaad onderaan te staan. Dat openen van de Prullenbak kun je ook doen in de Verkenner wanneer de Prullenbak niet zichtbaar is in de navigatiekolom:

Open de Verkenner

Standaard opent hij in Snelle toegang, maar je kunt er ook voor kiezen dat hij opent met Deze pc. (Ik zie dat jij zelf de naam van Deze pc gewijzigd hebt in Mijn computer, maar dat is verder niet van belang)

Ga met je muispijl naar de adresbalk en klik aan de rechterkant (zie de rode pijl) in die adresbalk:

 

65f43bf82d50b-2024-03-15_12_50_07-Deze_p

 

De tekst in de adresbalk krijgt dan een blauwe achtergrond als teken dat die tekst geselecteerd is:

 

65f43c3f1b158-2024-03-15_12_50_48-Deze_p

 

Typ dan Prullenbak en druk op de Enter-toets. Daarna wordt de inhoud van de Prullenbak getoond:

 

65f43ca53334f-2024-03-15_12_51_28-Prulle

 

Op dat moment zie je de Prullenbak ook onderaan in de navigatiekolom staan:

 

65f43cdebae5d-2024-03-15_12_52_05-Prulle

 

Dat is echter slechts tijdelijk. Wanneer je de Verkenner afsluit en daarna weer opent, zal de Prullenbak niet meer in de navigatiekolom staan.

Misschien is er een manier om de Prullenbak blijvend toe te voegen aan de navigatiekolom van de Verkenner, maar die manier ken ik zelf niet.

 

Wanneer je de Prullenbak opent door een dubbelklik op het icoon van de Prullenbak dat op je bureaublad staat, dan opent de Verkenner om de inhoud van de Prullenbak te tonen, en dan zul je de Prullenbak ook onderaan in de Navigatiekolom zien staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar, veel dank voor je uitgebreide reactie.

 

Helaas moet ik je tegenspreken betreffende het Prullenbak-icoontje wat altijd zichtbaar was in het navigatievenster van de verkenner (in de bijlage zie je hoe het er uitzag).

 

Ook opent de Prullenbak niet standaard in snelle toegang, zoals je schrijft. Hij is en blijft onzichtbaar.....

 

Verder heb ik je raad opgevolgd en de stappen doorlopen om de inhoud vd prullenbak via tekst in de adresbalk weer te geven.

Dan zou, zo schrijf je en laat je ook zien, de prullenbak zichtbaar zijn.

Echter, bij mij dus niet, zie bijlage.

 

Misschien nog een ander idee?

navigatiescherm met prullenbak.PNG

Prullenbak inhoud.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, sasin zei:

Ook opent de Prullenbak niet standaard in snelle toegang, zoals je schrijft

Dat schreef ik niet. Ik schreef dat de Verkenner standaard opent in Snelle toegang. Dat is de standaard instelling van de Verkenner in Windows 10.

 

10 minuten geleden, sasin zei:

Misschien nog een ander idee?

Ik ben door mijn ideeën heen. Maar er zullen vast andere leden zijn die dit topic gaan lezen. Hopelijk hebben zij voor jou een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.