Ga naar inhoud

Opstartschijf te vol


DHZ

Aanbevolen berichten

Op 6/4/2024 om 17:00, DHZ zei:

één overblijvend probleem, namelijk met de "2024-01 Beveiligingsupdate voor Windows 10 Version 22H2 (KB5034441), waarvoor ik nog steeds een foutmelding blijf krijgen (installatie mislukt - 0x80070643)

 

Deze update is enkel nodig indien je BitLocker gebruikt. Is dat niet het geval kan je die update beter verbergen, zo niet blijft Windows proberen die te installeren.

 

Meer info:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/4/2024 om 10:33, DHZ zei:

Dus ik neem aan dat de files aangeduid als "INTEL system" in de lijst van optionele updates de BIOS update files zijn? 

BIOSupdates.jpg.cdf71f54426be1b09174a2894d9961dd.jpg

 

Dit heb ik gemist. Sorry DHZ.

Neen, dit heeft niets met het BIOS te maken. Dit zijn driver-updates van Intel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tamari zei:

 

Dit heb ik gemist. Sorry DHZ.

Neen, dit heeft niets met het BIOS te maken. Dit zijn driver-updates van Intel.

Ja, dat had ik intussen ook al wel begrepen. Het woord "system" had me op het verkeerde been gezet. Vandaar toen de vraag.

"Firmware" is in dit geval de BIOS update. Het zou natuurlijk makkelijker zijn als de benaming van updates voor alle merken meer dezelfde logica zou volgen.

Ik heb trouwens nog steeds geen echt antwoord gekregen op de vraag wat het verband is tussen de BIOS update die aangeraden wordt op de ondersteuningswebsite van Medion, nl. 

BIOSupdateMEDION.JPG.7faf35f916310ea97a001de2c74f3323.JPG

en de update, voorgesteld in Windows Update die ik nu gebruikt heb, nl.

BIOSupdateWindowsUpdate.JPG.164395c5d7d0b5b75bab5925f4f0cd9a.JPG

Het enige dat wat gemeenschappelijk lijkt is de versie: "1.05" enerzijds en "1.0.5.0" anderzijds, maar aan de benaming zou ik niet zeggen dat het om dezelfde versie gaat.

Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, nokiaprox zei:

 

Deze update is enkel nodig indien je BitLocker gebruikt. Is dat niet het geval kan je die update beter verbergen, zo niet blijft Windows proberen die te installeren.

Het besturingssysteem van deze PC is Windows 10 Home. Ik denk dat die Bitlocker niet gebruikt (enkel bij Windows 10 Pro?). Indien dat zo is, waarom blijft Windows Update die update dan voorstellen? Windows Update weet toch perfect over welke Windows versie het gaat?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DHZ zei:

Windows Update weet toch perfect over welke Windows versie het gaat?

Inderdaad, maar heeft blijkbaar geen zicht op de grootte van die partitie. Microsoft maakt soms (regelmatig) fouten in de Windows updates, en dit is er zo eentje.

Microsoft kwam met een PowerShell script, om dit op te lossen ( bleepingcomputer ), maar zelfs als je die zou toepassen, blijft Windows proberen die update te installeren !

 

Een fragment uit die pagina van bleepingcomputer:

From BleepingComputer's tests, you may also have to use Microsoft's Show or Hide Tool to hide the KB5034441 update after running the script, so Windows Update won't keep trying to install the buggy update and display an error.

 

Aangezien BitLocker bij jou niet gebruikt wordt, kan je best die update verbergen, dan heb je er geen last meer van. Dit is ook de veiligste optie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/4/2024 om 21:22, nokiaprox zei:

Een fragment uit die pagina van bleepingcomputer:

From BleepingComputer's tests, you may also have to use Microsoft's Show or Hide Tool to hide the KB5034441 update after running the script, so Windows Update won't keep trying to install the buggy update and display an error.

 

Aangezien BitLocker bij jou niet gebruikt wordt, kan je best die update verbergen, dan heb je er geen last meer van. Dit is ook de veiligste optie.

 

Als ik op de link klik in de tekst "From BleepingComputer's tests, you may also have to use Microsoft's Show or Hide Tool to hide the KB5034441 update after running the script, so Windows Update won't keep trying to install the buggy update and display an error." krijg ik steeds de melding "wushoworhide.diagcab kan niet veilig worden gedownload". Is er nog een andere manier om deze update te verbergen, want voorlopig wordt deze nog steeds aangeboden in Windows Update op mijn Windows 10 Home systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bestand als onveilig beschouwd wordt, mag je het toch probleemloos downloaden:

 

Quote

Blijft de update terugkerend voor problemen zorgen, dan kan deze eventueel worden verborgen zodat deze niet meer opnieuw via Windows Update wordt aangeboden. Dat kan met de Microsoft-tool Show or hide updates troubleshooter (download: https://download.microsoft.com/download/f/2/2/f22d5fdb-59cd-4275-8c95-1be17bf70b21/wushowhide.diagcab; wordt het installatiebestand bij het downloaden als ‘mogelijk schadelijk’ bestempeld, dan is dat te omzeilen via de knop Meer acties (met de 3 puntjes), optie Behouden). Schakel eventueel via de link Geavanceerde opties de optie Oplossingen automatisch toepassen uit.

(bron: https://www.schoonepc.nl/windows11/windows_11_instellingen_onderdeel_windows_update.html )

 

Dubbbelklik op het gedownloade bestand en volg de uitleg in deze video (vanaf 3:20)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.