Ga naar inhoud

Hyperlinks in Outlook werken niet meer.


Wilma Westra

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Met dit probleem hebben jullie me in 2022 ook al eens geholpen en toen heb ik de link voor de oplossing bewaard, maar nu werkt die link niet meer....

Dit is het probleem:

Opeens werken de hyperlinks niet meer in Outlook.

Ik krijg dan het bericht : Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder.

Ik gebruik Outlook 2007, Windows 10 en Firefox.

Hopelijk is hier ook nu een oplossing voor.

Vriendelijke groet,

Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de bestandstypes .htm en .html weer gaan associëren (verbinden) met Firefox.

 

Klik achtereenvolgens op Start > Instellingen (= het tandwiel) > Apps > Standaard-apps

In het rechter paneel moet je dan helemaal naar onderen scrollen. Klik daar op "Standaard-apps per bestandstype kiezen".

Wacht daarna totdat de zeer lange lijst met bestandstypes geladen is. Dit kan even duren.

Die lijst is alfabetisch gerangschikt.

Scrol in die lijst omlaag naar de bestandstypen .htm en .html.

Kijk wat er achter die bestandstypes staat.

Omdat jij net als ik Firefox als standaard browser gebruikt, hoort achter beide bestandstypes Firefox te staan:

 

6611bf64284d6-firefox_voor_.html_en_.htm

 

Wat staat er bij jou achter .htm en .html? Als er bij jou iets anders achter staat (bijvoorbeeld "Kies een standaard app") dan klik je daar op.

Er zal dan een keuzelijst verschijnen, die er zo uit kan zien:

 

6611c0086d0f7-Kies_een_app.png

 

Bij jou kunnen er andere programma's in die keuzelijst staan dan bij mij. Dat is afhankelijk van welke programma's je geïnstalleerd hebt.

Klik in die keuzelijst op Firefox.

Doe dit zowel voor .htm als voor .html.

 

Daarna sluit je eerst alle programma's af en dan start je je computer opnieuw op.

Dat opnieuw opstarten moet je zo doen:
1. Klik op Start

2. klik op Aan/uit

3. klik op Opnieuw opstarten

Met een afbeelding ter illustratie:

 

6611c1384cfae-Win_10_Opnieuw_opstarten.p

Nadat je computer opnieuw is opgestart, open je Outlook en klik je op een link in een e-mail. Wordt die link dan geopend in Firefox?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Wilma Westra zei:

nadat ik met CCleaner het register heb gescand op problemen en die door het programma heb laten oplossen.

 

Indien je een herstelpunt hebt van vòòr die 'opkuis': zet dat dan eens terug?

ps: je hebt - na het middeltje van Porrelaar toegepast te hebben - je systeem toch gereboot (dus VOLLEDIG afgesloten via Afsluiten of Afmelden  en dan gekozen voor Afsluiten (en niet alleen afmelden) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Passer zei:

ps: je hebt - na het middeltje van Porrelaar toegepast te hebben - je systeem toch gereboot (dus VOLLEDIG afgesloten via Afsluiten of Afmelden  en dan gekozen voor Afsluiten (en niet alleen afmelden) ?

Ja, dat had ik gedaan.

 

Inmiddels heb ik het probleem kunnen oplossen met de registeraanpassingen van djutoch 😊

Jullie hebben me weer fantastisch geholpen, dank daarvoor!

Hartelijke groet,

Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.