Ga naar inhoud

Activering Windows Pro


DHZ

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar een refurbished laptop (Dell Latitude E5530, Windows 10 Pro, 8 GB, 64 bits besturingssysteem, x64 processor) LEGAAL gekocht. Echter geen waarborg van de verkoper. De laptop werkt normaal (batterij OK, updates OK, geheugen OK,…)
Mogelijk heeft men Windows 10 Pro opnieuw geïnstalleerd om hem “leeg” te maken, maar blijkbaar is er toen iets misgegaan, want op het scherm komt af en toe de melding dat Windows niet geactiveerd is (hoewel de laptop toch duidelijk al een vorig leven heeft gehad met een geldige Windows licentie. (Ik weet wel niet welke Windows versie dat was).
Hoe kan ik dit oplossen? Ik lees op het forum dat een upgrade naar Windows 10 met Windows 7/8.1 licentie niet meer mogelijk is vanaf 20/09/2023 (bijdrage Calvus).
•    De probleemoplosser in “Instellingen – Bijwerken en beveiliging – Activering” kan het probleem niet oplossen
•    De meer geavanceerde probleemoplosser “Hulp inschakelen bij opnieuw installeren van Windows” geeft aan “de product code voor uw apparaat kan niet meer worden gebruikt om Windows te activeren”. Ik heb mij nog wel niet aangemeld “om contact op te nemen met ondersteuning”.
•    Ik heb al eens een “goedkope” licentie voor Windows aangekocht, maar nadat ik die code ingaf werkte het activeren ook niet (weet niet meer wat de melding op het scherm was)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DHZ zei:

•    Ik heb al eens een “goedkope” licentie voor Windows aangekocht, maar nadat ik die code ingaf werkte het activeren ook niet (weet niet meer wat de melding op het scherm was)

Ja, dit is gekend. Maar dit forum geeft geen steun aan die "goedkope" sleutels.

Eventueel, vind je nog de originele code terug? Onderaan het toestel, of in het batterij compartiment? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

 

14 uren geleden, p38cyq zei:

Wat krijg je als je in CMD (als admin) het volgende invoert : slmgr /dli ? Er opent een nieuw klein scherm. met extra info.

Dit is wat er verschijnt:

 

Plaatje.jpg.066a1959c69e142b014536b4f6b59394.jpg

melding.jpg.48a08aad662f1658f09f108fbac02315.jpg

 

In het batterijvak vind ik de product key van Windows 7 Pro:

 

 

Kan ik hier nog wat mee? Ik hoef niet per sé een Pro versie te hebben. En mocht ik op deze laptop enkel Windows 7 kunnen herstellen, dan is dat eventueel ook goed. Ik zou daar dan wel niet meer op internet kunnen, maar ik heb bepaalde software die op Windows 7 perfect werkte en op Windows 10 niet meer.

aangepast door Passer
Even de produktkey onbruikbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter gezien kan je hiermee inderdaad W7 Pro opnieuw installeren. Voorwaarde is wel dat die key ondertussen niet ergens anders gebruikt werd/wordt.

 

Windows 7 Prof kan je bv. hier downloaden : https://softfamous.com/windows-7-professional-official-iso-image-download/download/, versie is evenwel enkel engelstalig.

Heb het zojuist eens geprobeerd, ziet er OK uit (zie screenshot).

 

De iso file bevat een exe, van daaruit opstarten.

Ook zou je hiermee zonder probleem op het internet geraken, vanwaar je vraag hierover?

 

@Passer Bedankt de key gedeeltelijk gewist te hebben - deze worden nog steeds gezocht.....

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, p38cyq zei:

Normaliter gezien kan je hiermee inderdaad W7 Pro opnieuw installeren. Voorwaarde is wel dat die key ondertussen niet ergens anders gebruikt werd/wordt.

Moet ik dan eerst Windows 10 Pro verwijderen (hoe?) of kan ik rechtstreeks de installatie van Windows 7 aanvangen?

 

Ook zou je hiermee zonder probleem op het internet geraken, vanwaar je vraag hierover?

Ik dacht - omdat Windows 7 al geruime tijd niet meer ondersteund wordt - dat het niet veilig was hiermee nog te surfen. Of is het enkel zo dat bepaalde programma's (bv. internetbankieren) Windows 7 niet lager ondersteunen?

 

@Passer Bedankt de key gedeeltelijk gewist te hebben - deze worden nog steeds gezocht.....

Inderdaad, bedankt hiervoor! Even te snel geweest. Sorry.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, djutoch zei:

Ik heb deze al eens tegengekomen, diegene die de laptop aan jou heeft verkocht heeft een illegale Windows op je nieuw speeltje gezet, waarschijnlijk omdat hij zijn persoonlijke data heeft gewist.

Koop gewoon een nieuwe licentie.

https://www.gamers-outlet.net/nl/buy-windows-10-professional-retail-microsoft-global-cd-key

Die mogelijkheid hou ik als tweede optie. Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, DHZ zei:

Moet ik dan eerst Windows 10 Pro verwijderen (hoe?) of kan ik rechtstreeks de installatie van Windows 7 aanvangen?

Je kan de installatie van Windows 7 rechtstreeks aanvangen.

 

11 uren geleden, DHZ zei:

Ik dacht - omdat Windows 7 al geruime tijd niet meer ondersteund wordt - dat het niet veilig was hiermee nog te surfen. Of is het enkel zo dat bepaalde programma's (bv. internetbankieren) Windows 7 niet lager ondersteunen

Windows 7 wordt inderdaad sinds 10 januari 2023 niet meer ondersteund. Virusbescherming wordt nog wel aangeboden door bv. AVG, gratis voor privé-gebruik ( Free Antivirus for Windows 7 | AVG) Zelf zou ik er niet mee surfen maar dat was toch je bedoeling niet (Ik zou daar dan wel niet meer op internet kunnen, maar ik heb bepaalde software die op Windows 7 perfect werkte en op Windows 10 niet meer.), tenzij naar goed gekende sites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, p38cyq zei:

Je kan de installatie van Windows 7 rechtstreeks aanvangen.

 

Windows 7 wordt inderdaad sinds 10 januari 2023 niet meer ondersteund. Virusbescherming wordt nog wel aangeboden door bv. AVG, gratis voor privé-gebruik ( Free Antivirus for Windows 7 | AVG) Zelf zou ik er niet mee surfen maar dat was toch je bedoeling niet (Ik zou daar dan wel niet meer op internet kunnen, maar ik heb bepaalde software die op Windows 7 perfect werkte en op Windows 10 niet meer.), tenzij naar goed gekende sites.

Wanneer ik de exe-file open krijg ik volgend scherm:

startinstall.JPG.f78b095b9bc4ac08d259fab01488c9d5.JPG

 

Wanneer ik "Install now" klik krijg ik een keuzemenu:

  • Go online to get the latest updates (recommended)
  • Do not get the latest updates for installation

Maar wat ik ook kies, ik krijg even later de boodschap

noinstallfiles.thumb.jpg.6ca3c0e6c90c0dada54480137ced8cee.jpg

 

En wanneer ik op "Check compatibility online" klik krijg is de boodschap "We're sorry, this download is no longer available".

(Hopelijk niet) einde verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.