Ga naar inhoud

Activering Windows Pro


DHZ

Aanbevolen berichten

Neen hoor, dit is (nog) niet einde verhaal.

Heb het nog eens geprobeerd op een andere pc, deze keer met de iso file Windows 7 Professional SP1 English x86 and x64 : Microsoft : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive

Deze bevat de Service Pack 1.

- Eens gedownload, via Rufus een opstartbare USB aangemaakt: Index of /downloads (rufus.ie), versie 4.2. Verdere info Rufus - Opstartbare USB-drives aanmaken op een eenvoudige manier

- In de BIOS deze als 1e opstartschijf geselecteerd, loopt als een trein, W7 Pro nu OK.

 

Sorry dat ik niet altijd vlug kan antwoorden, moet ook nog wat werken tussendoor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, p38cyq zei:

 

Heb het nog eens geprobeerd op een andere pc, deze keer met de iso file Windows 7 Professional SP1 English x86 and x64 : Microsoft : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive

Deze bevat de Service Pack 1.

Dat is mij niet erg duidelijk. Bedoelt u dat ik die iso-file ditmaal moet vinden op https://archive.org/? Daar staan blijkbaar veel versies van Windows 7 op. Hoe vind ik de juiste versie? Als ik in de zoekfunctie "Windows 7 Professional SP1 English x86 and x64" ingeef dan krijg ik dezelfde png file die u stuurde, maar hoe dan de iso-file downloaden? Of begrijp ik iets verkeerd? 

- Eens gedownload, via Rufus een opstartbare USB aangemaakt: Index of /downloads (rufus.ie), versie 4.2. Verdere info Rufus - Opstartbare USB-drives aanmaken op een eenvoudige manier

Graag wat uitleg. Welke versie 4.2? De Portable Version? En hoe tewerk gaan om dan een opstartbare USB-drive maken?

- In de BIOS deze als 1e opstartschijf geselecteerd, loopt als een trein, W7 Pro nu OK.

 

Sorry dat ik niet altijd vlug kan antwoorden, moet ook nog wat werken tussendoor.

Dat begrijp ik en daar heb ik alle begrip voor. Zonder uw hulp zou het zeker niet lukken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een rechtstreekse link naar het juiste ISO bestand.

https://archive.org/download/win-7-pro-sp1-english/Win7_Pro_SP1_English_x64.iso

Het bestand is ongeveer 3 GB. Zorg dus dat je voldoende vrije ruimte hebt om het op te slaan.

 

Waarom voor Rufus de versie 4.2 wordt vernoemd terwijl de versie 4.4 al beschikbaar is weet ik niet.

Daarover zal @p38cyq meer uitleg kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/4/2024 om 12:10, p38cyq zei:

Bijna gelukt! 

Genomen acties om Windows 7 te installeren op de laptop:

·   De Windows 7 iso-file op de PC gedownload

·   Met Rufus een opstartbare USB gemaakt

·   In BIOS van de laptop de boot sequence gewijzigd:

     o   F12 gedrukt tijdens opstarten

     o   Naar BIOS Setup – Settings – General – Boot Sequence

     o   Bestaande volgorde was Internal HDD – Onboard NIC – Diskette drive – USB Storage Device – CD/DVD/CD-RW Drive. Deze gewijzigd door USB        Storage Device naar boven te verplaatsen en dan Apply en Exit gedrukt.

·    Laptop gestart met de USB aangesloten => boodschap “Press any key to start from USB”.

     o   Deed ik dat niet, dan startte de PC gewoon op in Windows 10 Pro

     o   Deed ik dat wel, dan kreeg ik een opstartscherm Install Windows 7, waarin in principe Language,, Time and currency format en Keyboard or input method gekozen konden worden. Ik veranderde niets en kies respectievelijk voor English, English (US) en US (de laptop heeft een QUERTY klavier).
Ik kies in het volgende scherm voor “Advanced” (niet voor “Upgrade”), ga akkoord met de voorwaarden en kies Disk 0 Partition 2 (297.5 GB) als locatie waar Windows geïnstalleerd dient te worden.
Even verscheen nog de boodschap dat bestanden die met een vorig besturingssysteem aangemaakt zijn verplaatst zullen worden naar “Windows.old, maar dat dit vorige besturingssysteem niet meer gebruikt zal kunnen worden.
Vervolgens begon de installatie, waarbij de melding kwam dat de PC verschillende keren zou herstarten tijdens de installatie. Aangezien de USB echter in de laptop zat tijdens de installatie begon op een gegeven ogenblik de installatie opnieuw. Heb dan de USB uit de laptop verwijderd en afgewacht. Het scherm zag er toen als volgt uit:

vervolginstallatie1.thumb.jpg.613bd628e5e36291c7b26d27117db976.jpg

De laptop bleef op het laatst wel erg lang hangen (> 1 uur) zonder dat er schijnbaar nog iets gebeurde. Daarom laptop uitgeschakeld door Startknop in te drukken.

Nu wil ik vandaag opnieuw proberen en de laptop start op van de USB en ik krijg de boodschap dat er een driver ontbreekt:

 

nieuwepoginginstallatie.thumb.jpg.779a5c4c753c06997a8128341115fe79.jpg

Staan alle bestanden dan niet op de USB? Andere oorzaak?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat je de USB stick hebt aangesloten op een USB 3.0 poort. Dat moet niet, want Windows 7 heeft geen driver voor USB 3.0 aan boord.

Verschil tussen een USB 2 en een USB 3 poort: de USB 2.0 poort is van binnen meestal zwart, terwijl een USB 3.0 poort van binnen meestal blauw is.

 

1) Wanneer u dit probleem tegenkomt, haalt u uw USB-flashdrive uit de huidige poort en sluit u deze vervolgens aan op een andere poort, die een USB 2.0 poort zou moeten zijn. 

2) Wanneer u hiermee klaar bent, drukt u eerst op de knop OK om dit meldingsvenster af te sluiten. Klik vervolgens op de rode X-knop in de rechterbovenhoek  om de installatie te annuleren.

img_58d2320e5711c.png

3) Vervolgens zul je zien dat je terug bent in de interface waar je van bovenaf wordt gevraagd Windows 7 te installeren. Druk op Nu installeren om te beginnen.

img_58d23443347b5.jpg

4) Herhaal de installatiestappen die je eerder hebt doorlopen, en dan zul je zien dat je in de interface terechtkomt waar je wordt gevraagd te kiezen waar je Windows wilt installeren. Kies de schijf volgens uw behoefte en klik vervolgens op Volgende om door te gaan.

img_58d234cf04ff1.jpg

5) Wacht tot de rest van het installatieproces is voltooid.
 

Bron (in het Engels): https://www.drivereasy.com/knowledge/no-device-drivers-were-found-when-installing-windows-7-solved/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DHZ,

 

Kan je me eens de "servicetag" van je laptop geven, dit is een 7 cijferige alfanumerieke code

en/of

de "express-servicecode", dit is een 10-of 11-cijferige code die de numerieke versie is van de servicetag.

Je vind de servicetag/express-servicecode op de onderkant van je laptop.

 

Het is niet een van de nummers die te zien zijn in je printscreen geplaatst op zaterdag laatstleden om 20.57 uur!!!

Ook niet het type van je laptop (E5530).

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Calvus zei:

@DHZ,

 

Kan je me eens de "servicetag" van je laptop geven, dit is een 7 cijferige alfanumerieke code

en/of

de "express-servicecode", dit is een 10-of 11-cijferige code die de numerieke versie is van de servicetag.

Je vind de servicetag/express-servicecode op de onderkant van je laptop.

 

Het is niet een van de nummers die te zien zijn in je printscreen geplaatst op zaterdag laatstleden om 20.57 uur!!!

Ook niet het type van je laptop (E5530).

Mag ik die gewoon hier posten (ik deed dat met de Product key ook en blijkbaar was dat niet zo'n goed idee)?

Mag ik ook vragen waarom u die vraagt?

Het is wel raar dat de installatie gisteren een heel eind vorderde en dat drivers toe blijkbaar geen probleem waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik heb het vermoeden dat je de USB stick hebt aangesloten op een USB 3.0 poort. Dat moet niet, want Windows 7 heeft geen driver voor USB 3.0 aan boord.

Bij het aanmaken van de USB heb ik inderdaad gebruik gemaakt van een USB 3.0 poort. De laptop heeft enkel zwarte USB poorten, dus ik vermoed allemaal USB 2.0. Wel eigenaardig dat de installatie gisteren een heel stuk vorderde zonder dat er "klachten" waren over ontbrekende drivers...

Ik zou ook de opstart-USB opnieuw kunnen aanmaken, maar dan vanaf een USB 2.0 poort. Zou dat misschien helpen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, DHZ zei:

De laptop heeft enkel zwarte USB poorten, dus ik vermoed allemaal USB 2.0

Dat hoeft niet zo te zijn. Soms zijn USB 3.0 poorten van binnen ook zwart.

Kijk dan wat voor pictogram er bij staat. Als er SS (van SuperSpeed) bij staat, dan is het een USB 3.0 poort.

Hieronder een voorbeeld van mijn pc:

 

66212e8813c8d-USB_2_of_3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.