Ga naar inhoud

Activering Windows Pro


DHZ

Aanbevolen berichten

Ik wil zeker en vast geen tegenstrijdige info/hulp aanbieden.

 

Natuurlijk mag je dat vragen. En ja die nummer(s) mag je hier gerust plaatsen.

Maar ik ben er vrij zeker van dat je wat computerkennis hebt, vandaar dat je het onderstaande zelf eens best kan proberen.

 

Met deze nummers is er op de website van Dell het juiste Installatiebestandje (.iso) te downloaden voor Windows 7 Pro +SP1 met de juiste en correcte drivers aan boord geschikt voor jouw Latitude E5530.

Om er echter aan te geraken heeft Dell die nummer(s) nodig.

Het installatiebestandje . iso is goed voor de installatie van alle verschillende versies van Windows 7 - van De Starter-versie (enkel 32 bits) via de Home - Pro tot de Ultimate-versie!

 

Hier eens lezen en misschien het aangegeven "OS Recovery Tool" installeren en starten (het wijst zichzelf):

https://www.dell.com/support/home/nl-be/drivers/osiso/recoverytool/w732

 

Alle nodige bestanden worden gedownload en zelfs op een usb stick geplaatst.

Beter is echter het gedownloade .iso bestand zelf te gaan kopiëren op de plaatst waar het maar tijdelijk op je computer wordt opgeslagen en dan ergens op je Bureaublad (of waar je zelf wil) op te slaan.

Het .iso bestand blijft er staan tot na het proces van de controle van het gedownloade .iso bestand is beëindigd!

Vlug zijn is de kunst - daarvoor moet je de verborgen bestanden, mappen en stations op voorhand zichtbaar maken en volg dan deze weg:

C/ ProgramData/Dell/OS Recovery Tool/Downloads

 

Maak dan aan de hand van dit .iso bestand met Rufus een opstartbare usb-stick en ....

 

Vergeet niet de verborgen bestanden .... niet terug te verbergen!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, porrelaar zei:

Dat hoeft niet zo te zijn. Soms zijn USB 3.0 poorten van binnen ook zwart.

Kijk dan wat voor pictogram er bij staat. Als er SS (van SuperSpeed) bij staat, dan is het een USB 3.0 poort.

 

Weeral wat bijgeleerd! De pictogrammen naast de poorten waren niet goed meer leesbaar en dus ging ik ervan uit dat eender welke USB poort OK was (er niet aan denkend dat USB 3.0 misschien niet herkend zou worden door Windows 7). Gewoon de USB stick in een andere poort gestoken en de installatie startte zoals het moet. Zelfs geactiveerd met de Product Key en alles :-) !

Nu begint het opnieuw wennen aan een Operating system (Windows 7) dat ik al een hele tijd niet meer gebruikt heb. 

Om te beginnen: geen toegang tot internet:

drivermissingnetworkadapter.thumb.jpg.d46334796dfd6634608b7a3cd19801b6.jpg

 

Waar vind ik deze driver? Het is niet per se mijn bedoeling veel te surfen met dit verouderd besturingssysteem, maar het zou wellicht nuttig zijn om hulpprogramma's als Acrobat Reader e.d. te kunnen downloaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Calvus zei:

Enkele print screens van het "OS Recovery Tool":

 

Dank u voor dit overzichtelijk overzicht. Zoals u wellicht in mijn vorig bericht aan @porrelaar kan lezen is de installatie van Windows 7 inmiddels gelukt, gewoon door gebruik te maken van een USB 2.0 poort.

Toch hou ik de door u voorgestelde weg open voor het vinden van de best aangepaste iso-file voor deze laptop. Zou in dát iso-bestand bijvoorbeeld de ontbrekende driver zitten die ik nodig heb voor mijn netwerk adapter? 
Ik ga alvast mijn SchoonePC-boek over Windows 7 eens opnieuw bekijken...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou helemaal niet online gaan met Windows 7. Wil je toch af en toe online gaan, kijk dan in apparaatbeheer welke internetadapter er in jouw laptop zit. 
 

Wil je Acrobat Reader alleen maar gaan gebruiken om pdf bestanden mee te openen? Als dat alles is, dan raad ik je een andere (veel lichtere) pdf reader aan, namelijk Sumatra PDF; hier te downloaden: https://www.sumatrapdfreader.org/download-free-pdf-viewer

 

Download wel de juiste versie voor jouw systeem: bijv, 32 bit, als jouw Windows 7 ook 32 bit is. Downloaden doe je op een andere pc. Breng het installatiebestand dan met een USB stick over naar de laptop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar, ik wil niet per se surfen, maar ik zou op die laptop met Windows 7 Pro een virtuele modus willen installeren om enkele oudere XP programma's te kunnen laten werken. En normaal kon je dat downloaden.

Of kan ik die XP modus ook op een andere PC klaarmaken en bv. via USB op die Winows 7 laptop zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DHZ zei:

ik zou op die laptop met Windows 7 Pro een virtuele modus willen installeren om enkele oudere XP programma's te kunnen laten werken.

En welk programma wil je gaan gebruiken voor die virtuele modus? Ik noem er een paar: VMware, VirtualBox, Microsoft Virtual PC 2007.

 

Die laatste (Microsoft Virtual PC 2007) kun je niet meer downloaden bij Microsoft, maar mogelijk nog wel elders. Ik zag hem o.a. staan op het Internet Archive: https://archive.org/details/virtual-pc

 

Zelf heb ik zeer weinig ervaring met zulke programma's. Daar kunnen anderen jou vast beter mee helpen.

Maar welke oudere XP programma's zou jij willen gaan gebruiken? De meeste programma's die voor Windows XP zijn gemaakt, werken ook nog onder Windows 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Passer zei:

Oudere programma's kan je soms met succes ook gewoon laten draaien met de compatibiliteitsmodus - probeerde je dat al?

De situatie is als volgt:

 

Het programma is geleverd op een CD.

Op de CD staan een .mds-bestand (9 kB) en een .mdf-bestand (7.6 GB).

Eerst moet het .mds-bestand "gemount" worden op Daemon Tools Lite.

Vervolgens dubbel klikken op het "gemounte" bestand. => Er opent zich een installatiewizard, die normaal verloopt tot op het ogenblik dat de installatie van de GSW Contents Viewer bijna gedaan is. Dubbelklikken op het GSW Contents Viewer op het werkblad heeft geen effect. Normaal opent dit de inhoud van de CD.

Wanneer ik naar de locatie van het bestand zelf ga (manualViewer.exe) en een compatibiliteitscheck doe, dan krijg ik volgend scherm:

 

compatibiliteitstest2.JPG.bcd9a980c482989dab81591470376938.JPG

 

En na kiezen van de aanbevolen instellingen:

compatibiliteitstest1.JPG.8a28a5b72108c8f1e7f615a8bc99634f.JPG

 

En na herhaaldelijk testen verschijnt volgend rapport:

 

rapport incompatibiliteit.pdf

 

Ik denk dat ik het hierbij ga laten (tenzij ik iets verkeerd heb gedaan natuurlijk?).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vergeten te zeggen dat mijn bericht van hierboven resultaat was van testen op Windows 10. Ik probeer nog of een test in Windows 7 een ander resultaat geeft en zal het resultaat hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.