Ga naar inhoud

Scrollen op internet lukt niet altijd


h@rry

Aanbevolen berichten

Op sommige sites (bvb nieuwsitem krant of TV) kan ik niet naar beneden scrollen, terwijl daar wel degelijk dingen staan.
Op andere sites lukt dat dan weer wel, of soms lukt het wanneer ik op een ander item klik en dan weer terugga.
Windows 10, Google Chrome maar ook bij Microsoft Edge.

bvb https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kies24/stemtest/ ik zie enkel DOE DE STEMTEST en EENS of ONEENS en kan niet naar onder scrollen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook even met de browser Chrome naar die website van vrt gegaan: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kies24/stemtest/

 

Ik kreeg toen een cookiemelding in beeld. In de afbeelding hieronder heb ik een rood kader om die cookiemelding getrokken:

 

661d82b95ce14-2024-04-15_21_34_37-Window

 

Zolang ik die cookiemelding niet afhandel (door bijv. te klikken op Alles accepteren) kan ik niet scrollen op die website. Ik moet echt eerst een keuze maken.

Gebruik jij misschien een extensie in je browser waardoor je die cookiemeldingen niet meer te zien krijgt? Ik denk dan aan een extensie als "I don't care about cookies"?

Zo'n extensie handelt die cookiemelding onzichtbaar en op de achtergrond af. In de meeste gevallen gaat dat goed, maar in sommige gevallen slaagt die extensie er niet in om de cookiemelding op de juiste manier af te handelen en dan kun je niet naar beneden scrollen op die pagina.

 

Vraagje: welke extensies gebruik jij in de browser Chrome?
Klik daarvoor op de knop met de 3 puntjes boven elkaar (= Google Chrome aanpassen en beheren).

Klik dan op Extensies en daarna op Extensies beheren.

Noem in een volgende reactie alle extensies op die je daar ziet.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De extensie "I don't care about cookies" heb jij niet. Tussen de extensies die jij hebt, zie ik niet direct een schuldige. Wel weet ik dat de extensie Norton Safe Web er vrij vaak voor zorgt dat ook onschuldige websites niet getoond worden.

Ga naar de website van vrt; deze dus: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kies24/stemtest/

 

Kun je scrollen op die website, dan hoef je verder niets te doen.

Heb je weer hetzelfde probleem met die website (niet naar beneden kunnen scrollen), schakel dan de extensie Norton Safe Web eens tijdelijk uit door te gaan naar de instellingen van Chrome > Extensies > Extensies beheren, en op het schuifje van Norton Safe Web te klikken:

 

661e5c15e3521-klik_op_schuifje.png

 

Vernieuw daarna de pagina van VRT door op het daarvoor bedoelde pictogram te klikken:
 

661e5c4e12e10-pagina_opnieuw_laden.png

 

In plaats daarvan mag je ook op functietoets F5 drukken; dat geeft hetzelfde resultaat: de pagina wordt dan opnieuw geladen.

Als je daarna wél kunt scrollen op die website, dan is de extensie Norton Safe Web de schuldige.

 

Laat maar weten wat het resultaat is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

H@rry,

'k denk dat je bericht hierboven ofwel te snel ofwel foutief geplaatst is - en dus weg mag - klopt?

Ja, denk ik. Moet ik klikken op "reactie toevoegen" bovenaan OF op "Quote" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Porrelaar

ik heb Norton Safe Web uitgeschakeld, pagina vernieuwd en nog lukt het niet om naar beneden te scrollen. Je kan ook merken aan de bijlage dat de rechterschuifbalk vol is.

Wanneer ik op enkele andere artikels klik en daarna weer terug naar het TRUMP-artikel, gaat het wel ...

(zie bijlage)

Artikel HLN.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELOST

 

Ik heb AdBlock "gepauzeerd" op HLN

pagina vernieuwd

toen kreeg ik de optie COOKIES aanvaarden

cookies aanvaard

nu kan ik scrollen tot het einde van het artikel 

 

Dank voor jullie reacties !

 

PS als plaatser van het TOPIC krijg ik NIET onderaan "reageer op dit artikel", wel "Reactie toevoegen"

image.png.f51423fe90c037ac8dc324f51c38748a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je de oplossing gevonden hebt. Het was dus toch de cookiemelding die je eerst moest afhandelen. Dat was de oorzaak waar ik in eerste instantie aan dacht.

Wel vreemd dat bij jou de extensie AdBlock de oorzaak is. Diezelfde extensie heb ik ook in de browser Chrome en in die browser heb ik jouw probleem niet. Ik krijg dan gewoon de cookiemelding in beeld en kan die afhandelen.

 

Heb jij AdBlock eenmalig gepauzeerd op die website? Je kunt er ook voor kiezen om AdBlock altijd uit te schakelen voor bepaalde websites:
 

661e69b1717a0-Altijd_pauzeren.png

 

Ik heb ook je Word bestand bekeken. Ik zie wat je bedoelt: jij kon daar niet scrollen. Ook daar was de oorzaak dat de cookiemelding bij jou niet in beeld kwam en daardoor niet afgehandeld kon worden.

Bij mij wordt die pagina van HLN over Trump goed getoond. Ik krijg, ondanks een actieve AdBlock, wél de cookiemelding in beeld. Het blijft vreemd dat het bij jou niet gebeurt.

 

Is jouw Adblock helemaal bijgewerkt? Ga naar Extensies > Extensies beheren en klik dan bij AdBlock op de knop Details:

 

661e6b621cda4-klik_op_Details.png

 

Ik zie dan dat ik versie 5.22.0 heb. Deze versie dateert van 10 april 2024:

 

661e6b929f0fc-AdBlock_details.png

 

Heb jij dezelfde versie van AdBlock?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.