Ga naar inhoud

Internet valt regelmatig uit


Teo

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, p38cyq zei:

Zie je rechtsonder in je scherm het WiFi symbooltje? 

 

2 uren geleden, Teo zei:

Ja wel . Dat icoontje staat er en Wifi is actief .

 

Ik heb de door Teo geplaatste schermafbeelding van inSSider  for Home bekeken en daarin is geen icoontje van wifi te bekennen.

Ik plaats hieronder een uitsnede van Teo's afbeelding:

 

66489adb62878-bedraad_internet_van_Teo.p

 

Het icoontje in het systeemvak van Teo is niet van wifi, maar van bedraad internet. De verbinding die Teo met internet maakt, wordt dus gezien als bekabeld / bedraad internet. Niet als wifi!

 

Het icoontje van wifi ziet er anders uit, namelijk zoals in onderstaande afbeelding:

 

66489b755dd53-pictogram_draadloos_intern

 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe Teo's pc is verbonden met internet. Ik dacht dat het zo was:

Scarlet router o-box 3 > WiFi-booster (welk merk en type?) > D-Link DGS-1005 D/E switch > pc

 

Kun je een switch aansluiten op een WiFi-booster? Daar heb ik geen verstand van. Maar er loopt in ieder geval een kabel van de D-Link switch naar de pc.

 

Teo zegt dat internet af en toe uitvalt en dat hij de verbinding kan herstellen door de switch iets te verschuiven. Dat zou kunnen betekenen dat de kabel niet goed in de switch zit, of dat de kabel aan die kant beschadigd is door een breuk of knik in de kabel die onzichtbaar kan zijn aan de buitenkant. Als je de switch iets verschuift, dan zou de verbinding weer hersteld kunnen worden. Vervang eerst eens de kabel die van de switch naar de pc loopt. Help dat?

Kijk ook of de kabel tussen wifi-booster en switch in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het moment heb ik geen uitval meer gehad van het internet . Ik heb mij wel een nieuwe tp-link gekocht in het geval het internet nog eens uitvalt . Type nr van mijn PC vind ik nergens niet terug .

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Teo zei:

Ik heb mij wel een nieuwe tp-link gekocht

Je gebruikt nu als switch de D-Link DGS-1055 D/E

En je schrijft dat je nu een nieuwe tp-link hebt gekocht. Ik neem aan dat je daarmee een nieuwe switch van het merk TP-Link bedoelt?

 

14 minuten geleden, Teo zei:

Type nr van mijn PC vind ik nergens niet terug

Het typenummer van de pc vind je vaak terug op een sticker achterop de pc. Zelf heb ik een Asus pc. Op de sticker achterop de pc staat: AS CM6870.

Het merk is dus Asus, Het type is CM6870. Daarvan heb je ook weer een aantal varianten. Op de aankoopbon stond de volledige typeaanduiding: Asus Essentio CM6870-BN003O.

 

Controleer hoe de kabels zijn aangesloten op de switch die je nu gebruikt. Haal de stekkers er even uit en duw ze er dan weer in totdat je een klik hoort. Houd dan de komende dagen in de gaten of internet nog uitvalt.

Het gebeurt heel zelden dat een switch kapot gaat. De oorzaak ligt eerder bij de gebruikte kabels. Soms zitten ze niet goed aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak anders een logje met speccy.

Dan kunnen we ook zien wat je pc in huis heeft.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen.

http://www.imgdumper.nl/uploads7/525a111b382a2/525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.