Ga naar inhoud

Prullebak leegt niet met schijfopruiming


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Normaal als je schijfopruiming doet gaat ook de prullebak leeg als je dat aangevinkt hebt.  Nu bij mij leegt de prullebak zich niet meer. Kan het natuurlijk handmatig doen maar moet ook zo kunnen. Zoals je kunt zien geeft het )Bytes aan terwijl er een kleine gig inzit. Hoe krijg ik het weer goed??

 

 

ScreenShot002.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat tegenwoordig wel typisch is (was niet bij Windows 7): als je de prullenbak leeg maakt blijft hij minimaal gedeeltelijk vol. Pas bij een volgend bezoek aan de prullenbak zie je dat hij leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@p38cyq Ik ben een Paint shop pro liefhebber. En krijg dus regelmatig kits ik in een map uitpakken zet. En als ik dan een zip bestand uitpak gaat het naar de prullenbak. Vandaar dat ik weet dat er dan een gig in moet zitten. 

 

@Leono dat klopt dat heb ik ook regelmatig de dingen lopen nu gewoon niet soepel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Liesbeth* zei:

Vandaar dat ik weet dat er dan een gig in moet zitten.

 

Wat ik niet helemaal begrijp: u zegt "ik weet dat er dan een gig in moet zitten", maar ziet u ook dat er een gigabyte aan bestanden in zit?

Ik leegde vroeger wel eens mijn prullenbak met een Windows optimalisatie-programma (toen ik nog een HDD had) en dat programma zag toen van alles in mijn prullenbak wat ik zelf niet zag. Vandaar dus mijn vraag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Als ik uitgepakte mapjes naar mijn prullenbak verplaats dan moet de grote van de ene map naar de prullenbak heen gaan.

Kijk de map is 796MB dat kan je zien. Dan zie je de zipjes in de map zitten die de grote hebben.

Dan zitten ze in de prullenbak waar je ze ziet zitten en dan zit er 0 Bytes in.

ScreenShot004.png

ScreenShot005.png

 

ScreenShot007.png

aangepast door Liesbeth*
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u de Prullenbak op detailweergave zet, ziet u dan opgeteld ongeveer de grootte die u vermoedt (een gigabyte)?

 

Misschien de Windows systeembestanden eens testen? (Opdrachtprompt als administrator en dan sfc /scannow). Als er bestanden in de prullenbak zitten en Windows ziet niets, dan ontbreekt er iets in Windows, zou ik denken.

 

Hoe zit het met het symbool op het bureaublad. Zit daar de prullenbak vol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.