Ga naar inhoud

Prullenbak verdwenen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
54 minuten geleden, Passer zei:

Een screenshot werkt ook :) 

In de taal die wij in onze regio spreken is 'een foto van je bureaublad' exact hetzelfde als de Angelsaksische uitdrukking 'screenshot'.

Geplaatst:

Dat is taalkundig niet correct; een screenshot is namelijk een digitale handeling waarin het actuele beeld wordt vastgelegd met een op het apparaat aanwezige gereedschap (knipprogramma of functie van browser etc.).

Een 'foto van je bureaublad' kan ook gemaakt worden met een (telefoon)camera. 😁

Geplaatst:

Als ik een foto van mijn bureaublad maak (een .png-bestand), doe ik dat via Printscreen. En dat is voor mij een digitale handeling. Een foto wordt ook wel aangeduid als "afbeelding". Dus je kunt ook "schermafbeelding" zeggen, wat ik meestal doe. Had ik dat deze keer ook maar gedaan! Dat had mij een hoop flauwiteiten bespaard.

Overigens heeft eenieder de vrijheid om te kiezen tussen de Printscreen toets, het Knipprogramma of een eventueel aanwezige camera. (Ik heb er zelf geen). Alle wegen leiden naar hetzelfde gewenste resultaat: een geheugensteun voor "welke snelkoppelingen had ik ook alweer?".

Geplaatst:
2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Na dit taalkundig intermezzo graag terug naar het probleem..

Daar ben ik het mee eens. 

Ik heb misschien een lichtpuntje gevonden:

Als ik in Verkenner op 'snelle toegang' klik en dan in het zoekvakje 'prullenbak' tik, dan vindt de computer niets. 

ECHTER, indien ik het woord 'Prullenbak' tijp op de plaats 'Snelle toegang' (dus overschrijf), dan geeft de computer alle documenten die in de prullenbal zitten!! Dus die prullenbak zit ergens!! Maar Waar? 

Zoeken in 'Pc' of 'OS C:' levert niets op. 

Geplaatst: (aangepast)
35 minuten geleden, Passer zei:

Gezocht op $RECYCLE.BIN ?

Waar/Hoe moet ik die zoeken? 

Hier is hij alvast niet te vinden: 

image.thumb.png.53179e7a679ae9791ba273a02eba1745.png

Niettegenstaande ze in de lijst staan, ze verschijnen niet op bureublad. 

aangepast door Yoyo
Geplaatst:

Download en installeer Everything (freeware)   (dan heb je er sowieso een betere 'zoeker' bij dan die van Windows - en zéker veel sneller)

Laat hem lopen (de eerste keer heeft hij wat tijd nodig om te indexeren (een lijst van àl je bestanden te maken) - de eerste keer vraagt hij dus wat tijd- je merkt links onderaan

dat hij nog bezig is.

Staat links onderaan:   .... objecten - dan is hij klaar en typ je in het zoekvenster links bovenaan      $RECYCLE.BIN

en krijg je direct àlle prullenbakken te zien die nog op je systeem staan.

Deze  is het dan die jij zoekt:  image.png.a064ac2bf0049f79769b3d976e72f1a5.png

Klik er dan rechts op en je kan een snelkoppeling van aanmaken.  Probleem omzeild en opgelost

Geplaatst:
53 minuten geleden, Passer zei:

Deze  is het dan die jij zoekt:  image.png.a064ac2bf0049f79769b3d976e72f1a5.png

Klik er dan rechts op en je kan een snelkoppeling van aanmaken.  Probleem omzeild en opgelost

Ik heb nu op bureaublad die snelkoppeling staan naar recycle bin. als ik daar op klik, krijg ik het volgende te zien: 

Schermafbeelding2025-10-08124139.thumb.jpg.53b7343d02dd2ec979acca34c32dd7fb.jpg

Iets is niet correct, want ik weet dat de prullebak niet leeg is. 

Bovendien,  indien ik nu bijvoorbeeld een document of afbeelding verwijder, dan belandt die ook niet in die recycle bin.  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.