Ga naar inhoud

Mogelijkheid om laptop weer aan de praat te krijgen


koosr46

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel in het bezit van een laptop die niet meer wil opstarten. Mijn vraag is hoe ik via een usb stick de laptop misschien toch nog weer aan de praat kan krijgen.

Bij het opstarten via de Installatie-dvd, laadt hij de benodigde files en dan is het einde oefening, net alsof hij in een loupe zit.

Via google heb ik gevonden hoe ik de usb stick bootable kan maken, maar dan moet ik een iso-bestand ergens weghalen, alleen ik zou niet weten wat en waar.

Wie kan mij helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een laptop die ook pas opstart als je op F1 hebt gedrukt.

Hij doet verder heel weinig, start op en alles duurt een eeuwigheid en aan het eind komt hij in de herstel procedure en daar blijft hij hangen, gisteravond bijna 3 uur aan laten staan, resultaat was NIHIL.

Bij opstarten via Windows 7 DVD gaat ook niet.

Er komen in elk geval geen foutmeldingen.

Soms dat de herstelprocedure niet kan herstellen.

Het probleem is dat er nogal wat foto's opstaan

Ik hoop dat ik mijn zoon in elk geval blij kan maken met de foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je altijd een back- up maakt van je persoonlijke bestanden op een ander medium.

 

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog de mogelijkheid om de interne schijf te verwijderen uit de laptop en via een adapter aan een andere computer te hangen.

Wat krijg je dan als resultaat?

 

Indien je zelf bovenstaande niet wil uitvoeren kan je het best de hulp van een Pc hersteller inroepen.

 

Update:

 

Collega Asus laat weten dat er ook nog Minitool Partition Wizard bootable is.

Hier ook weer de ISO downloaden en dan via de functie "image branden" op een schijfje plaatsen, dan vanaf dat schijfje opstarten.

Voer dan deze Surface test uit.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goedemorgen,

 

Het probleem is nog niet veranderd, heb het schijfje eruit gehaald, meende dat ik nog kabeltjes had om hem op de PC aan te sluiten, kan ik (nog) niet vinden.

Maar de eigenaar van de laptop heeft zich er bij neer gelegd dat het waarschijnlijk toch einde verhaal is.

Ga deze week nog een keer op de vliering zoeken en anders is het over en sluiten.

Je mag dit topic wil sluiten.

Heel veel dankjewels voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.