Ga naar inhoud

tekst valt soms weg en komt weer terug bij gebruik browser


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).

Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.

In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.

Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.

Mvg Philip

Schermproblemen.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Philip!

 

Je hebt de 2 afbeeldingen in een Word bestand geplakt. Dat kan, maar je kunt de afbeeldingen ook direct als afbeelding plaatsen, zodat de lezers geen Word bestand hoeven te openen. Ik zet daarom jouw afbeeldingen hieronder neer, zodat iedereen mee kan kijken, ook de mensen die geen Microsoft Word op hun pc hebben geïnstalleerd.:

 

5cdd5bdd0aba9-philip1.png

 

5cdd5bf118ab6-philip2.png

 

Het probleem is duidelijk, nu de oplossing nog.

Ik heb eerst 2 vragen voor jou:

1. Welke versie van Windows gebruik jij? Is dat Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10?

2. Je hebt het probleem alleen tijdens het gebruik van je browser. Welke browser gebruik jij? Is dat Internet Explorer, Firefox, Chrome of misschien een andere browser?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de browser die je gebruikt is óf Internet Explorer óf Google Chrome. Wat wel zou kunnen is dat jij Internet Explorer gebruikt met als startpagina 'Google zoeken': https://www.google.be

Welke browser jij gebruikt kun je zien in de taakbalk. Dat is de balk die helemaal onderaan het scherm staat.

Onder de browser die op dat moment gebruikt wordt, zal een blauw streepje staan.

In onderstaande afbeelding is Internet Explorer de actieve browser. Dat zie je aan het blauwe streepje dat onder het pictogram  van Internet Explorer staat:

 

5cde9cfbb99eb-Chrome_en_IE.png

 

Dus nogmaals de vraag: wat is de naam van de browser die jij gebruikt? Dat is van belang voor de oplossing van je probleem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, het gaat dus om Google Chrome. In de browser Google Chrome is standaard de hardwareversnelling ingeschakeld, maar die hardwareversnelling kan soms voor problemen zorgen.

Daarom adviseer ik je nu om de hardwareversnelling in Chrome uit te schakelen.

Hoe je dat doet wordt duidelijk uitgelegd op deze website: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-browser/2125-hoe-hardwareversnelling-in-chrome-aan-en-uit-te-zetten

 

Wanneer die tekst nu moeilijk te lezen is, dan kun je hem lezen door tijdelijk de browser Edge te gebruiken. De instructies die op die website staan, moet je daarna natuurlijk wel uitvoeren in de browser Chrome.

Wanneer je het schuifje achter 'Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar' op Uit zet, dan verschijnt automatisch de knop Opnieuw starten.

 

5cdecac2c83a8-hardwareversnelling_uitsch

 

Klik dan op die knop Opnieuw starten. Chrome zal worden afgesloten en opnieuw opgestart.

Controleer daarna of het probleem verdwenen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

ik neem je niet in de maling maar sinds gisterenavond heb ik geen problemen meer met wegvallende teksten.

Duimen maar dat het zo blijft.

In ieder geval heb ik de site bezocht en hem bij mijn favorieten opgeslagen zodat ik hem kan gebruiken als dit euvel zich weer voordoet.

Enorm bedankt voor je tijd en goede raad.

Vriendelijke groeten

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk erg mooi wanneer problemen uit zichzelf verdwijnen.

Omdat je probleem nu is opgelost, zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.

Als het probleem onverhoopt terugkeert kun je een nieuw topic aanmaken of vragen om heropening van dit topic.

 

Nog een prettige dag en veel computerplezier.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.