Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Je kan je HD eens controleren met Data LifeGuard Diagnostics van Western Digital welke je hier kan downloaden. Pak het bestand uit en rechtsklik op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren. Accepteer de licentie overeenkomst en klik op Next. In het venster wat opent worden alle HD's weergegeven, dubbelklik op de HD die je wil controleren en er opent een venster met diverse opties. Selecteer EXTENDED TEST en druk op Start. De controle van je HD kan meerdere uren duren afhankelijk van de grootte van de HD. Zo hebben we meer zekerheid over je harddisk
  2. Heb je alle benodigde drivers geïnstalleerd?
  3. Dus als ik het goed begrijp heb je momenteel een verse Windows 7 installatie?
  4. idd clarkie dat had ik even niet gezien
  5. Van welk besturingssysteem maak je gebruik? Lukt opstarten in veilige modus wel?
  6. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. Je kan ook eens een schijfcontrole uitvoeren Rechtsklik op de Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren Typ nu chkdsk /r en druk op enter waarna het volgende word gemeld Typ nu J en druk op enter en herstart de pc waarna de schijfcontrole wordt gestart.
  7. Ja je kunt je CD/DVD rom en schijven weer aansluiten zoals het voorheen was. Als je de vrij gemaakte ruimte waar je Windows XP op hebt geïnstalleerd niet echt nodig hebt voor opslag, laat die partitie dan nog even staan. Verwijderen kan nog altijd en is vlug gebeurt. En je helpen heb ik met veel plezier gedaan ;-)
  8. Ik vind het vreemd dat je schijf wordt weergegeven als 33,820 MB schijf. Dit probleem gebeurt ook als de jumpers fout staan, maar het heeft voorheen altijd gewerkt. In onderstaande afbeelding die ik reeds eerder had geplaatst zie je een bijna dezelfde schijf met de jumpers juist. Het zou een defect in de harde schijf kunnen zijn, printplaat van de schijf of misschien wel een corrupte firmware. Ik weet het effe niet meer, spijtig maar mocht ik iets tegenkomen wat je probleem zou kunnen oplossen zal ik het alsnog hier neerzetten.
  9. Ik vind de meerprijs voor de Ultimate versie ook niet gerechtvaardigd, voor de meeste gebruikers volstaat de Home premium versie zoals door Jean-Pierre reeds aangehaald. De extra's worden door de meeste mensen niet gebruikt.
  10. Nee niet Uitvoeren, met de opdrachtprompt krijg je volgend scherm.
  11. Je dient idd zoals kweezie wabbit al aangeeft ruimte vrij te maken op je D schijf en niet op je C schijf. Sluit je pc af. Trek de stroomkabel achter uit je pc, en steek de stroomkabel van je opslagschijf terug in de aansluiting mocht dit nog niet gebeurt zijn. Steek de stroomkabel terug achter in de pc. Start je pc terug op en ga via Start naar Deze computer, rechtsklik op je C schijf en kies Naam wijzigen en wijzig deze in b.v. Windows XPSP3 om later vergissingen zo goed als uit te sluiten. Maak dan ruimte vrij op je opslag schijf (WDC WD2000JB) zoals door de collega's al werd aangegeven. Kopieer ook het tooltje van Atola Technology naar je opslag schijf zodat je het later makkelijk kunt terug vinden. Leg je Windows XP installatie cd reeds in je CD/DVD station Sluit je pc terug af. Trek de stroomkabel achter uit je pc Verwijder nu de stroomaansluiting van de andere harde schijf IC35L060AVER07-0 !! Steek de stroomkabel terug achter in de pc. Start je pc en installeer nu Windows op de vrij gemaakte ruimte op deze schijf WDC WD2000JB. Als de installatie afgerond is ga je via Start naar Deze computer, rechtsklik op je C schijf die zich nu op je opslag schijf bevind en kies Naam wijzigen en wijzig deze in b.v. Windows Test Sluit je pc nogmaals af en trek de stroomkabel achter uit je pc. Herstel nu de stroomaansluiting van de harde schijf IC35L060AVER07-0 Daar we maar één harde schijf per IDE kabel mogen hebben moeten we nu nog de IDE kabel uit je CD/DVD station halen en insteken op de WDC WD2000JB harde schijf waar je ook deze aansluiting dient uit te halen Je kunt deze kabel verwijderen door deze aan de zijkant met 2 vingers vast te nemen en voorzichtig een beetje heen en weer te bewegen zoals in de volgende afbeelding aangeduid(klik erop om te vergroten) Je zou dan op iedere IDE kabel één harde schijf aangesloten moeten hebben. Steek de stroomkabel terug achter in de pc. Start je pc op en waarschijnlijk zal je een menu krijgen waar je kan kiezen welke Windows XP je wilt starten. Anders selecteer je de harddisk WDC WD2000JB. in je bios als eerste opstart schijf Selecteer de eerste en start deze Windows install en ga via Start/Deze computer en kijk naar de naam van je C schijf. Is deze Windows Test voer dan het tooltje uit en kijk of je de defecte harde schijf kan herstellen. Is de naam van je C schijf Windows XPSP3 start dan de pc opnieuw op en selecteer de ander Windows XP installatie. Mocht je vragen of wat dan ook hebben stel ze gewoon voor je verder gaat.
  12. Dat is vreemd, je hebt wel het taalpakket geïnstalleerd Open eens de opdrachtprompt en typ en druk op enter. Je I.E. versie word dan weergegeven in de opdrachtprompt.
  13. Spijtig dat je schijf niet verdeeld is in partities, maar hier is misschien nog een mouw aan te passen. Ja het is een vreemd gegeven dat je schijf na een installatie ineens kleiner is geworden. Op diverse fora word dit probleem vermeld met zowel een nieuwe schijf als een gebruikte schijf. Hier is moeilijk een touw aan vast te knopen omdat de oplossingen bij de één wel werken en de ander weer niet. Een garantie dat je schijf weer de oude word kan ik je niet geven, we kunnen enkel alles proberen om dit weer recht te zetten. Ik zal eens iemand hier vragen voor een goede manier om je hd te verkleinen zodat je er een partitie op kan maken, zodat je alsnog XP erop kan zetten.
  14. Ga via Start/Configuratiescherm/Programma's en onderdelen. Klik in de linker bovenhoek op Geïnstalleerde updates weergeven In het venster wat dan opent ga je naar de Microsoft Windows sectie. Daar selecteer je Windows Internet Explorer 9 en klik op Verwijderen en klik hierna op Ja. Herstart je pc om het verwijderen te voltooien. Hierna zal je terug gebruik van IE8 kunnen maken.
  15. Mocht je deze schijf onderverdeeld hebt in meerdere partities hoef je enkel de partitie te formatteren waar je Windows op zou zetten en niet de hele schijf. Ben bang dat dit niet gaat lukken omdat je schijf in je BIOS gedetecteerd word als 32GB schijf.
  16. Een harde tik tegen of op de harde schijf kan genoeg zijn om deze te beschadigen. Stond de HD aan toen deze viel? Misschien als je de HD uit de behuizing haalt en ze rechtstreeks in een pc kunt hangen, tot je dan nog toegang tot je HD hebt.
  17. Dan vermoed ik dat je externe HD onherstelbaar beschadigd is geraakt door de val van je pc. Om welke HD van WD gaat het precies?
  18. Ga via Start/Configuratiescherm/Windows Update en klik dan op Geschiedenis van updates weergeven Kun je daar IE9 terugvinden?
  19. Blijkbaar mag er per IDE poort maar één apparaat aanhangen, maar dat hebben we al bereikt. Nu moet de harddisk van het systeem verwijdert worden om het tooltje zijn werk te laten doen, maar als je van deze harddisk opstart (om Windows te starten) kan dit uiteraard niet. Je kan dit vergelijken met het veilig verwijderen van een usb-stick, als er bestanden in gebruik zijn krijg je de melding dat je de usb-stick niet kunt verwijderen. Dan hebben we 2 opties. 1 - Kun je deze harddisk in een andere pc hangen, heb je die mogelijkheid? 2 - Of als je op die andere harddisk een vrije partitie hebt zou je daar Windows XP op kunnen installeren, en dan vanaf die schijf het tooltje gebruiken daar dan je schijf IC35L060AVER07-0 niet in gebruik is. Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, ik hoor het wel.
  20. Je kan je bestanden veilig stellen met een Linux live cd, meer info kan je (klik)hier vinden.
  21. Ja idd de voeding is niet zwaar genoeg. Heb je config ingevuld bij de PSU calculator van BeQuiet met 2 koelfans, en een voeding van 450Watt zou dan door jou systeem 82% belast worden als je b.v een game speelt. Dus gok van bergkid komt dus aardig in de buurt.
  22. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.
  23. Hoi JorenWillems, Als voorzorgsmaatregel heb ik de databasenaam, gebruikersnaam en wachtwoord in de NEWSDB PHP-code aangepast. Met dank aan Stegisoft voor het melden.
  24. Heb je verder alle connectors goed aangesloten? De vierpolige connector voor de stroomvoorziening van je CPU, heb je deze aangesloten?
  25. Als je klaar bent met het plaatsen van het logje van Speccy meld dan ook even welk merk en type voeding in je pc zit. ;-)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.