Ga naar inhoud

externe hardeschijf usb3.0


Aanbevolen berichten

hey,

ik heb wat hulp nodig ik zoek een verwisselbare harde schijf.

het liefst van 1 TB (omdat deze meestal in verhouding ,met 500GB enzo, goedkoper zijn).

hier voor heb ik een budget van zon 120 euro.

ik wil dat deze externe hardeschijf via de usbkabel van stroom word voorzien en dat deze niet al te groot is omdat ik die mee naar school zal nemen. verder wil ik ook dat deze usb3.0 heeft.

de volgende eisen wil ik sowieso ingewilligd hebben:

  • extern
  • usb3.0 (dit is toch ook automatisch terugwaards compatibel of niet?)
  • krachtbron via usb en dus niet via een adapter (graag ook vermelden of het via een 2e usbkabel gaat of niet)
  • 120 euro max

ik had al even rond gekeken en zag de volgende 3,5 inch:

Iomega Prestige Portable Hard Drive

Iomega eGo Portable BlackBelt

lacie-rikiki-vaste-schijf

My Passport Essential SE WDBACX0010BBL

2,5 inch:

Transcend StoreJet 25M3

Freecom Mobile Drive Classic 3.0 1TB

welke denken jullie dat het beste is? of hebben jullie een andere die misschien beter is?

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja ik daar was ik ook geweest, maar ik kan heel weinig schrijfsnelheden en leessnelheden vinden. verder vroeg ik mij gewoon af wat jullie zeggen van die harde schijven?

aangepast door bergkid
even de spelling wat verbeterd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle in je 1ste bericht door jou genoemde externe harddisks zijn 2.5 inch modellen.

Als je een externe HD wil die gevoed word via je usb poort zal je zo wie zo moeten kiezen voor een 2.5 inch model.

En USB 3.0 is idd backwards compatible.

En idd als je naar de snelheden gaat kijken word meestal de max haalbare snelheid van je USB interface vermeld en niet de werkelijk haalbare snelheid.

Dat word waarschijnlijk wachten op de eerste reviews om tussen de verschillende externe HD's met USB 3.0 de haalbare snelheden te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo zal ik sowieso voor een 2,5 inch moeten kiezen als ik stroom wil krijgen via usb?

De max. stroom die een USB 2.0 poort kan leveren is te zwak om een 3.5 inch HD van stroom te voorzien. Bij de USB 3.0 interface is de max stroom die je kan onttrekken aan een USB 3.0 poort bijna verdubbelt t.o.v de USB 2.0 interface.

Daar de USB 3.0 interface backwards compatible is en je zou deze aansluiten op een USB 2.0 poort zou je een probleem hebben.

Dat lijkt een foutje te zijn op de site van Azerty

Een 3.5 inch HD is ongeveer 25mm hoog en in de specificaties van Azerty staat een hoogte van 18mm vermeld. Daar kan een 3.5 inch HD nooit in passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dat van belang is, maar ik heb destijds een Iomega Black Belt gekocht en de kabel gaat aan de ene kant in de blackbelt en aan de andere kant naar twee USB-poorten (kabel splitst zich). Ik weet niet of dat bij die nieuwe ook zo is.

Overigens is het niet waar dat USB 3.0 tien maal zo snel is (staat vaak op de verpakking). De snelheid is mede afhankelijk van de soort data (documenten, pictures, films e.d.). Ik heb het getest (Norton Ghost) en voor een back-up van normaal 50 minuten heb je dan 10 minuten nodig. Dit alles op een snelle pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is het niet waar dat USB 3.0 tien maal zo snel is (staat vaak op de verpakking).

Theoretisch is USB 3.0 10 keer zo snel als USB 2.0 maar in de praktijk pakt het idd anders uit. Zo haalt ook USB 2.0 in de praktijk niet de theoretische snelheden die het zou moeten halen.

En als het de verkoop van hun producten helpt vermelden de fabrikanten alles wat de consument aanspreekt als het maar Superspeed, Superfast of Turbo heet. :D

Ik heb het getest (Norton Ghost) en voor een back-up van normaal 50 minuten heb je dan 10 minuten nodig. Dit alles op een snelle pc.

Dat is in de praktijk 5 keer sneller wat ook in deze review van Techzine word bevestigd.

Techzine - Review: USB 3.0 Review met Buffalo HD-HX1.0TU3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de prijs bekijkt voor de Western Digital die bergkid aanhaalt is dat eigenlijk écht geen geld voor een degelijke schijf van 1TB.

Persoonlijk ben ik zelf wel voorstander van meerdere schijven van een kleiner volume, heb zelf 1 x 250 GB, 1 x 320 GB en 1 x 500 GB.

Wanneer je veel (alles ?) opslaat op 1 schijf bij je bij verlies / diefstal / val / defect van die ene schijf meteen ook een pak een materiaal kwijt...ik heb het 1 x meegemaakt en dat wil ik écht geen tweede keer beleven.

Vanaf toen ben ik voorstander van meerdere schijven...ter voorkoming van 'worst case scenario'...

Superspeed, Superfast of Turbo zoals Dasle aanhaalt zijn inderdaad woorden die veel mensen als muziek in de oren klinken, maar het zijn inderdaad nog altijd de naakte cijfers die het halen op de benamingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.