Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een kabeltester zonder vermelding van merk of type en zonder documentatie.

Als ik een testkabeltje test, dan lichten de 8 rode lampjes 1 voor 1 op en op het einde licht een groen lampje op.

Als ike de kabel test die ik moet testen, lichten alle 8 rode lampjes 1 voor 1 op, maar het groene lampje niet.

Wat betekent dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik interpreteer dit als volgt :

het één voor één oplichten van de rode lampjes lijkt me een bevestiging te zijn van 'test in uitvoering'.

Oplichten van de groene verklikker : test geslaagd...niet oplichten van de groene verklikker (na oplichten van alle rode) : test beëindigd maar niet geslaagd.

Zoals Jean-Pierre stelt kan een test met een kabel die ok is uitsluitsel brengen.

Andere mogelijkheid is het doormeten van de (spanningsloze) kabel met een Ohm-meter.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt voor de feedback.

Zoals gezegd : bij een goede kabel brandt op het einde het groene lampje.

Het is een tester met een hoofdkastje en een remote eenheid (was ik vergeten te vermelden). Op de remote eenheid lichten de rode lampjes op.

Maar : als de rode lampjes branden, wil dat toch zeggen dat er een signaal doorkomt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.