Ga naar inhoud

normaal 2


Aanbevolen berichten

Goede morgen Clarkie en Jean-Piere.

Gisteren alles uitgevoerd zoals Jean-Pierre het in zijn handleiding geschreven had. Vanochtend werd mijn beeld na de tekst Windows moest de boel configuren zwart. Daarna alleen maar een rij cijfers en letters. update 1 van 121162.

Heeft dit te maken met het verplaatsen van de mappen?

Mijn schijf is 298.9

19,53 GB op Primare partitie

OC 74,52 GB

Data 204 Logish station

Hoe zou ik het beste in kunnen delen als ik een extra station aan zou maken voor de mappen met foto, muziek, video,s en contacten die ik nu verplaats heb naar D. Waarschijnlijk zou D dan kleiner kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De rij cijfers en letters betekend dat windows update in de register verschillende bijwerking heeft geupdate.

Dat is niks om zorgen te maken.

Soms gaat de computer weer opnieuw opstarten wat heel normaal is en dan zou je in uw desktop komen.

Als dat is gebeurd betekend dat de update geslaagd is.

Je kan beter de indeling zou laten en een externe harddisk aankopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Bedankt voor je reactie en advies. Ik moet wel wennen aan Windows 7. Tot nu vind ik dit geen vooruitgang.

Om een externe HD te gaan kopen vind ik persoonlijk niet zinvol. Deze schijf is groot genoeg voor mij.

Bij mijn oude laptop met Vista, had ik een schijf die de helft kleiner was, en daar had ik alleen maar 54 GB van gebruikt.

Dus dan wil ik liever deze schijf gebruiken en verdelen zoals ik in 1 geschreven had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo als je gezien hebt is dit wat ik heb, Mijn schijf is 298.9

19,53 GB op Primare partitie

OC 74,52 GB

Data 204 Logish station

De eerste is de recovery, die grote mag van mij wel blijven.

OC zou van mij wel een 10 tot 20 GB kleiner mogen worden, omdat foto's, muziek, video's, documenten toch naar een andere indeling gaan. Dus dan is volgens mij een 50/60 GB genoeg voor programma,s die dan via Windows geïnstalleerd worden.

D zou ik dan met die extra 10/20 GB willen verdelen in 2 of 3 gedeelte.

Mocht u toch vinden dat dat te krap is, dan moet die grote ook maar blijven. Liever niet.

Dan alleen maar de huidige D in 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst eens een scren (schermafbeelding) van je schijfbeheer.

Ga via start naar systeembeheer.

post-23245-1417704438,8996_thumb.png

Als je op computerbeheer geklikt hebt krijg je onderstaand scherm waar je in het linker venster op schijfbeheer moet klikken.

post-23245-1417704438,9957_thumb.jpg

Je krijgt nu een scherm zoals dit

post-23245-1417704439,5924_thumb.jpg

Maak daar dus een screen van via het knipprogramma (klik erop om de handleiding te zien).

Plaats dan de afbeelding in een volgend bericht als bijlage.(klik erop om te zien hoe dat moet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, de tip met de uitleg die je mij voorstelde gaat over externe schijven. Die heb ik niet.

Clarkie, ik weet wel hoe ik in schijfbeheer kan komen. Maar niet zoals je beschrijft. Ik heb configuratie scherm/ systeembeheer, computerbeheer/ schijfbeheer. De afdruk heb ik via alt prt screen gemaakt en geplakt in paint.

Ik niet van dat knip programma. Nooit opgelet.

Bij deze de afbeelding van het scherm.

post-23311-1417704439,6716_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@weeternietzoveelvan,

In het vorige topic "normaal" hadden we ( Jean- Pierre en mezelf) het over een extra partitie om je persoonlijke bestanden (muziek, film, documenten, enz...) op te plaatsen zodat indien je windows- partitie het laat afweten je persoonlijke bestanden niet verloren gaan.

Maar die heb je al, namelijk je Data- schijf (D), die D is bijna volledig leeg.

Je kan daar als je wil al je bestanden parkeren.

Je kan er bijvoorbeeld een map aanmaken genaamd naar het soort bestanden dat je er in kwijt wil zodat het overzichtelijk blijft.

Bijvoorbeeld: je maakt een map genaamd muziek, en je plaatst er al je muziekbestanden in. enz....

Je hebt nog 203GB vrije ruimte, nog maar 1GB gebruikt.

Als ik het goed voor heb heb je reeds je map "mijn documenten" verplaatst naar die D- schijf volgens de handleiding van Jean-Pierre.

Je moet natuurlijk zelf beslissen of je nog een extra partitie wil maken door de D-schijf te verkleinen, maar het hoeft niet.

Al je bestanden kunnen perfect terecht op die D.

Laat maar weten of je al of niet een extra partitie wil. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, de tip met de uitleg die je mij voorstelde gaat over externe schijven. Die heb ik niet.

Clarkie, ik weet wel hoe ik in schijfbeheer kan komen. Maar niet zoals je beschrijft. Ik heb configuratie scherm/ systeembeheer, computerbeheer/ schijfbeheer. De afdruk heb ik via alt prt screen gemaakt en geplakt in paint.

Ik niet van dat knip programma. Nooit opgelet.

Volgens mij is de afbeelding van die Clarkie plaatste afkomstig uit Windows 7 Ultimate...indien je met de Home Premium versie van Windows 7 werkt is de koppeling systeembeheer niet aanwezig in het menu start, da's bij mij ook zo...is ook niet te wijzigen in Home Premium...da's dus de verklaring van het verschil in benadering van je schijfbeheer... ;-)

Het knipprogramma is bij jou ook aanwezig, klik op start (Windowsknop links onderaan) en ga dan naar je lijst alle programma's...klik op bureauaccessoires, de vierde accessoire in het alfabetische lijstje is je knipprogramma.

Probeer niet te overdadig veel te stockeren op je pc...meestal worden er tal van documenten, afbeeldingen, filmmateriaal, enz... bewaard terwijl die amper gebruikt worden...ik vind het zinvol om dergelijke dingen te 'deponeren' op een externe harde schijf...

Het is een veilig medium én, je scans (anti-virus en malware) zijn veel sneller gedaan wanneer dat extra volume niet meer mee moet gescand worden...je kan er ook je back-ups / images op kwijt...

Het lijkt me het overwegen waard om externe harde schijf te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.