Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al een paar weken dat mijn laptop te warm wordt , vooral links vooraan .

Ik heb Everest gedownload en deze geeft volgende dingen aan.

Veld Waarde

Sensoreigenschappen

Sensortype HDD

Temperaturen

CPU 68 °C (154 °F)

Seagate ST9500325AS 44 °C (111 °F)

Is dit een probleem en wat kan ik er aan doen; ik ken zo goed als niks van hardware en toestanden.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zijn de weergegeven temperatuur in rust of onder belasting : maw, welke programma's / toepassingen waren er actief ?...

Kan je het merk en type-aanduiding van je laptop opgeven ?...

Download en installeer Speccy( klik er op ).

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit ( klik er op ) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik kan zien, zijn volgende toepassingen in werking; adaware is aan het scannen; msn staat open , en uiteraard google chrome of moet ik dit ergens anders ook nog checken?

Meestal heb ik de grootste problemen als ik spelletjes speel op facebook.

http://speccy.piriform.com/results/uLY1mzgKcqADGg16CjHpVNq

Ik hoop dat ik de log juist gekopieerd heb .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logje is gelukt hoor... ;-)

Je Medion (type ?...) is dus zo'n anderhalf jaar oud en de temperaturen liggen inderdaad vrij hoog...

Stof kan een mogelijke oorzaak zijn...op welke soort(en) ondergrond wordt jouw laptop zoal geplaatst ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met of zonder tafeldoek ?...

Plaats onder de achterste steuntjes onderaan de laptop 2 CD/DVD-doosjes (per steuntje) zonder de dat deze doosjes de ventilatie-openingen onderaan de laptop hinderen...hierdoor staat hij nu achteraan 2cm hoger en kan ie 'vrijer ademen'.

Je kan de temperaturen blijven opvolgen door Speccy opnieuw te runnen.

Ruim je pc op met Ccleaner, sluit eerst alle programma's en browservensters.

Download CCleaner. (klik er op)

Let op bij de installatie : indien Google Chrome wordt aangeboden dien je bij die vraag beide vinkjes weg te halen.

Sluit alle programma's en openstaande browservensters.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner af en start je pc opnieuw op.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding. (klik er op)

Nadien zullen we je laptop checken op de aanwezigheid van malware :

Download HijackThis (klik er op).

1. Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten.

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

3. Plak nu het HJT-logje in je volgende bericht hier op het forum door de CTRL en V-toets.

Belangrijke opmerkingen :

° Krijg je een melding "For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

° Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Extra info :

Dit (klik er op) filmpje kan je helpen om een HijackThis logje te plaatsen.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou door het ganse proces.

Als de temperaturen na het opruimen en de malwarecheck hoog blijven zal de laptop moeten ontstoft worden...Medion heeft 3 jaar garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, hoor...da's geen enkel probleem.

Ik vermeld dat omdat Chrome soms mee aangeboden word bij de installatie van Ccleaner.

Niet iedereen wil Chrome op zijn systeem, net zoals anderen dan weer geen Firefox willen...puur een kwestie van persoonlijke voorkeur dus... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.