Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als je schijf geformatteerd is en je Windows 7 en Windows xp opnieuw geïnstalleerd zijn dan vrees ik dat je die e-mailadressen niet meer gaat terug vinden.

Ik heb iemand die een expert is in datarecovery gevraagd om je probleem te bekijken, wacht tot ze je verder helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve help, twee partities, beide geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd, dat maakt het zo goed als onmogelijk. Je zou kunnen proberen met Recuva een dataherstel te doen, en alleen te zoeken op het database-bestand van je mail-client. Als je Outlook Express gebruikte, moet je dan zoeken op een DBX-bestand, bij Outlook is dat een PST. Dit bestand zal alle mail bevatten die je op de computer hebt opgeslagen, en op die manier kun je vaak wel aardig wat mailadressen terug vinden.

De bestandsextensie van het adressenboek onder Outlook zou .PAB of .WAB moeten zijn, dus hier kun je ook op zoeken.

En als het puur om de mailadressen gaat, dan zou je via de website van Incredimail kunnen proberen in te loggen. Ik ken deze mailprovider niet erg goed, maar ze hebben vast wel iets van een contactenbeheer op hun site staan (kun je pas zien nadat je ingelogd bent), waaruit je je 'telefoonboek' kunt downloaden. Deze kun je dan in je mailprogramma invoeren. Daarnaast kan je vaak vanuit Outlook (Express) de adresboeken direct synchroniseren met de meeste POP/IMAP-gebaseerde mailservers, dus zou dat met Incredimail ook moeten lukken. Hoe dit moet, kun je op de Help-sites van Microsoft makkelijk vinden, en grote kans dat Incredimail dit ook op hun site heeft staan onder de algemene informatie.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als het puur om de mailadressen gaat, dan zou je via de website van Incredimail kunnen proberen in te loggen. Ik ken deze mailprovider niet erg goed, maar ze hebben vast wel iets van een contactenbeheer op hun site staan (kun je pas zien nadat je ingelogd bent), waaruit je je 'telefoonboek' kunt downloaden. Deze kun je dan in je mailprogramma invoeren. Daarnaast kan je vaak vanuit Outlook (Express) de adresboeken direct synchroniseren met de meeste POP/IMAP-gebaseerde mailservers, dus zou dat met Incredimail ook moeten lukken. Hoe dit moet, kun je op de Help-sites van Microsoft makkelijk vinden, en grote kans dat Incredimail dit ook op hun site heeft staan onder de algemene informatie.

Succes!

Hier moet ik toch een en ander verduidelijken en verbeteren.

Incredimail is een gewone mail client zoals outlook en thunderbird en geen mail provider.. Op de site van Incredimail kan je wel registreren voor de nieuwsbrief maar dat is alles. Daar worden geen gegevens over de mails en/of adresboek bewaard.

Wat Gemmeke bedoelt, klopt wel in die zin dat je via de webmail van de mailprovider misschien nog mails en adressen terug kan vinden maar dit hangt af van hoe je Incredimail had ingesteld.

Contactpersonen moet je in principe ook in de webmail apart aanmaken want die worden niet gesynchroniseerd met Incredimail. Heb je dus via de webmail geen contacten aangemaakt, ga je ze ook niet terugvinden.

Mail zelf ga je ook slechts terugvinden als je in Incredimail had ingesteld dat er een copie op de server moest bewaard worden. Anders worden de mails op de server verwijderd als je ze binnengehaald hebt en dan kan je ze via de webmail ook niet meer zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de correctie! Als je je mailadres (nog) weet, dan is je provider heel makkelijk te vinden.Je neemt van je mailadres dat gedeelte dat achter het apenstaartje (@) staat en voert dat in je webbrowser in als internetadres. Op de site warr je nu komt, kunt je met je mailadres en je eigen (mail)wachtwoord inloggen. Hier kun je dan je adresboek vinden, en meteen controleren of de mail er nog staat.

Mocht je een hotmail of een Live account hebben, kun je eventueel controleren onder de map recycled (de prullenbak). Hier zou je een map [POP3] aan kunnen treffen waar je al je mail terug kunt vinden, als het niet meer in de inbox staat. Of dit ook met andere providers werkt, weet ik niet.

Mocht je een recoveryprogramma gebruiken om te zoeken naar het adresboek, moet je zoeken naar de extensie .csv voor het adresboek van IncrediMail.

Mijn excuses voor de verwarring mijnerzijds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.