Ga naar inhoud

knop 'radio' inschakelen


IE8

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een probleem om een draadloze internetverbinding te maken met een laptop: 50% kans dat het zonder problemen lukt, maar evenveel kans dat die meldt dat er geen enkele verbinding beschikbaar is. Wanneer ik naar 'probleem oplossen' ga (Windows 7) krijg ik de melding dat de knop 'radio' uit staat en ik die moet indrukken achteraan of opzij de laptop. Er is echter helemaal geen knop 'radio'. Weet iemand wat dit betekent en hoe dit opgelost kan worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je wifi in- en uitschakelen door de toetsencombinatie Fn en F2 in te drukken...er is tevens een verklikkerlichtje onder je touchpad voorzien: het 3e van rechts. Lampje aan = wifi geactiveerd, lampje uit = wifi gedeactiveerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens de (beknopte) handleiding grondig bestudeerd en vond zo bovenaan het toetsenbord onder de minuscule - praktisch onzichtbare - multimediatoetsen een toetsje waarmee je de Wireless LAN kunt aan- of uitzetten, daarmee licht het 'derde lampje van rechts' op. Ga ik daarna naar WiFi kijken, dan krijg ik de melding:

WiFi technologie: hardwareschakelaar radio uit ???

aangepast door IE8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Apparaatbeheer is OK, alle apparaten werken correct.

Omdat ik geen enkele ervaring heb met Windows 7 (zelf werk ik met XP) moest ik even zoeken waar apparaatbeheer te vinden was.

Dit staat onder 'Instellingen van de computer aanpassen'.

Daar staat ook 'Intel® My WiFi Technologie' bij.

Het vooraf ingestelde profiel (Intel Wireless PAN) stond op 'uitgeschakeld' en heb ik ingeschakeld:

het icoontje voor internettoegang ging direct naar 100% ontvangst.

Bij opties kon ik ook nog 'Intel® My WiFi Technologie automatisch inschakelen bij opstarten systeem' aanvinken.

Hiermee is het probleem met de internetverbinding (voorlopig) opgelost.

Rest voor mij de vraag hoe dit eigenlijk zit met die dubbele internetverbinding (beveiligde verbinding met mijn modem en dan die onbekende WiFi verbinding ?)

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rest voor mij de vraag hoe dit eigenlijk zit met die dubbele internetverbinding (beveiligde verbinding met mijn modem en dan die onbekende WiFi verbinding ?)

Kan je bovenstaande vraag een beetje meer toelichten ?...

Maak er eventueel een afbeelding van die je aan je bericht toevoegt: een afbeelding kan je maken met het knipprogramma, hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Ik verwittig ondertussen een netwerk-expert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij Telenet of Belgacom bent dan ziet je mits uw modem/router wifi uitzendt 2 wifi verbinding.

De eigenlijke wifi die je voor uw netwerk gebruikt en ook de publieke wifi waar iedereen die in uw buurt is een verbinding kan maken met de aparte wifi van de modem/router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.