Ga naar inhoud

vraagje over de formule functie IF


PWLimburg

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen met een formule in word 2003.

Ik heb een veld de naam "Basis" gegeven.

Nu wil ik met de formule IF ervoor zorgen dat als "Basis" groter is dan 0 dan moet de waarde van "Basis" wordn weergegeven, anders moet er "fout" komen te staan.

IF Basis > 0 ??????? "fout"

Wie kan me helpen de juiste waarde op de vraagtekens te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de volgende webpagina staat wat uitleg over de opbouw van het veld IF.

Veldcodes: het veld IF - Word - Office.com

In het volgende voorbeeld wordt opgegeven dat als de bestelling van de klant groter is dan of gelijk is aan 100 stuks, de tekst 'Hartelijk dank' wordt weergegeven in het document. Als de bestelling minder dan 100 stuks bedraagt, wordt de tekst 'De minimale bestelling is 100 stuks" in het document weergegeven.

{IF bestelling>=100 "Hartelijk dank" "De minimale bestelling is 100 stuks"}

Link naar reactie
Delen op andere sites

PWLimburg,

Ik ben dan wel geen Word man, maar kun je geen voorbeeldje posten. Misschien kunnen we dan toch een oplossing vinden.

bucky

Ik heb een veld (bladwijzer) aangemaakt: Text1

Nu wil ik een formule waar instaat dat als Text1 groter is dan nul dan moet de waarde van Text1 worden weergegeven, anders moet er fout komen te staan.

Hoe de formule uit zou komen te zien:

IF Text1 > 0 REF Text1 "Fout"

Ik weet echter niet welke parameters ik moet gebruiken om REF Text1

- - - Updated - - -

Op de volgende webpagina staat wat uitleg over de opbouw van het veld IF.

Veldcodes: het veld IF - Word - Office.com

In het volgende voorbeeld wordt opgegeven dat als de bestelling van de klant groter is dan of gelijk is aan 100 stuks, de tekst 'Hartelijk dank' wordt weergegeven in het document. Als de bestelling minder dan 100 stuks bedraagt, wordt de tekst 'De minimale bestelling is 100 stuks" in het document weergegeven.

{IF bestelling>=100 "Hartelijk dank" "De minimale bestelling is 100 stuks"}

Ik heb hier al de oplossingen bekeken, zelfs 1 op 1 gekopierd, maar ik krijg ze niet aan het functioneren.

{ IF { MERGEFIELD Prijs } = { MERGEFIELD Korting } "Wij bieden u een grotere korting. " " " }

Lijkt er een beetje op alleen wil ik = { MERGEFIELD Korting } vervangen door > 0, zolang gaat het goed.

en dan "Wij bieden u een grotere korting. " vervangen door { MERGEFIELD Prijs } en dan gaat het fout.

Het zal er dan zo uitzien{ IF { MERGEFIELD Prijs } > 0 { MERGEFIELD Prijs } " " } maar dit werkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.