PC Helpforum wenst u fijne feestdagen!
PC Helpforum wenst u een fantastisch en gezond 2021 toe!
Gegevens ophalen uit ander Excel bestand - formule makkelijk aanpasbaar maken
Door
Vanessa_DB,
in Archief Excel
-
Welkom op PC Helpforum
-
Leden statistieken
-
Gerelateerde inhoud
-
Door Piene
Hoi allemaal!!
Om documenten te sorteren, doen ik dit adhv bepaalde gegevens (weeknr, datum, uur, (on)even week, feestdag). Zo komen we tot 5 gesorteerde stapels (A,B,C,D,E) . Mijn formule is bijna klaar, alleen kom ik niet tot de stapels D en E in de kolom "Stapels?"🧐. Ik vermoed dat het gaat om de positie waarin bepaalde geneste IF functies staan... De stapel waarvan het weekend WAAR is (zie roze cellen) zou voor cel F2 stapel E moeten zijn, voor cel F4, stapel D, voor cel F9 is dit stapel E en voor cel F11 is dit stapel E. Zou iemand me kunnen helpen en aangeven waar het verkeerd is gelopen?
In bijlage mijn probeersel 😕
Bedankt alvast voor jullie feedback! 🤓
Grtjs Piene
Documentenvragenbak.xlsx
-
Door Piene
Hallo
Bij het opmaken van een oefening ben ik vastgelopen op volgende :
Iedere week worden stapels met documenten gecontroleerd. Ieder document heeft een registratie van de week waarin dit werd opgemaakt, de dag en het uur.
De documenten moeten verdeeld worden in 5 stapels, naargelang het uur het document werd opgemaakt en of het in een even week of oneven week werd opgemaakt.
Document A werd opgemaakt in week 23 op dag 6 om 09:35. In welke stapelnummer moet dit document terecht komen? --> dit werd in een oneven week opgemaakt, tussen 8u en 20u op een weekenddag --> in Stapel 5. Mocht dit in week 24 zijn, zou het document bij stapel 4 horen. Mocht dit op dag 4 zijn in week 23, zou dit bij stapel 1 horen.
Ik vermoed dat ik een genestelde IF(AND(OR zal moeten gebruiken, maar ik loop er telkens op vast. de weekends zijn reeds bepaald, alsook de even/oneven weken.
Zou iemand zijn/haar kennis kunnen delen en me leren hoe ik dit best oplos? Liefst met formules (geen VBA). In bijlage mijn oefening..
Bedankt alvast op voorhand!
Grtjs Piene
oefening stapelen.xlsx
-
Door Cristof M.
Zie het bestand.
Excel (2007) - Formule gevraagd die het home team koppelt aan de stadionnaam, zodat laatstgenoemde automatisch doorgevoerd kan worden.xlsx
-
Door Cristof M.
Zie het bestand.
Excel (2007) - Formule gevraagd die het home team koppelt aan de stadionnaam, zodat laatstgenoemde automatisch doorgevoerd kan worden.xlsx
-
Door Sjebo
Goedemorgen,
Ik zit met een probleem, waar ik niet uitkom. Zie bijgevoegd bestand voor een eenvoudige weergave van het probleem.
Ik gebruik som.als om waardes op te tellen als een volgorde <100 is. Dat werkt op zich uitstekend, behalve als er geen nummer (volgorde) in de cel staat.
Ofwel: een blanke cel wordt zo niet als 0 meegenomen.
De formule is deze: =SOM.ALS(C2:C8;"<100";B2:B8)
Ik heb het ook met sommen.als geprobeerd, met eerst criterium <100 en daarna, op dezelfde rij, criterium "" (of ISLEEG).
Heeft iemand enig idee hoe ik voor elkaar krijg dat zowel de lege cellen als <100 meegenomen wordt als optelcriterium?
Alvast bedankt!
Groeten,
Jack
somals.xlsx
-

OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
Aanbevolen berichten