Ga naar inhoud

win 8 productcode


walterwill

Aanbevolen berichten

Een vraagje over windows 8 pro. Ik heb dit gekocht vooraleer het aanmerkelijk duurder werd. De bedoeling was om de 32bit op mijn laptop te installeren en de 64bit op mijn pc. Het eerste werkte prima, het tweede niet meer omdat de productcode al gebruikt was. Ik vind dit nogal raar. Je hebt tenslotte goed geld betaald en dan verwacht je dat je daar iets voor in de plaats krijgt. Stel dat mijn laptop stuk gaat en ik een nieuwe koop, kan ik die productcode dan niet meer gebruiken als ik het goed heb. Dan moet ik dus een nieuwe kopen. Klopt dit?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer u over één exemplaar van Windows beschikt en u dit exemplaar op meer dan één pc hebt geïnstalleerd, kan het activeren mogelijk niet worden voltooid omdat de productcode al voor meerdere pc's is gebruikt, of voor meer pc's dan is toegestaan in de licentievoorwaarden voor Microsoft-software is gebruikt. Normaal gesproken geldt voor de meeste exemplaren van Windows de 1:1-regel. Hiermee wordt bedoeld dat één exemplaar van Windows slechts op één pc kan worden geïnstalleerd.

Wanneer uw productcode voor meer pc's is gebruikt dan is toegestaan onder de licentievoorwaarden voor Microsoft-software, moet u een productcode aanschaffen voor elke pc om deze te activeren.

Bron: Waarom kan ik Windows niet activeren? - Microsoft Windows*Help

Conclusie: Je aangekochte Windows 8 is dus geldig voor 1 computer, in dit geval je laptop. Voor elke andere computer, zal je steeds een andere licentie moeten kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat mijn laptop stuk gaat en ik een nieuwe koop, kan ik die productcode dan niet meer gebruiken als ik het goed heb. Dan moet ik dus een nieuwe kopen. Klopt dit?

Bij de aankoop van een laptop is er reeds een besturingssysteem aanwezig en hoef je het niet meer apart aan te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me trouwens ook af hoe MS erin slaagt om mijn laptop in bezit te nemen. Ik vind dit een schending van mijn privacy. Wroeten ze in mijn bios om er die productcode in weg te stoppen. Als dat zo is meen ik het recht te hebben om die plek te vinden en te zien wat ze uitspoken. Eigenlijk doet MS een inbraak: hun software dringt binnen in mijn hardware die niet van hen is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag walterwill,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk niet 100% opgelost, blijkbaar weet niemand wat Microsoft foefelt in onze machines. Het mag dus afgesloten worden, maar ik vind die knop 'markeer' niet?xD

- - - Updated - - -

Sorry, hij staat gans onderaan, nog maar net gezien! Misschien bovenaan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.