Ga naar inhoud

USR files openen niet...


robijn

Aanbevolen berichten

Ik heb steeds problemen met het openen van bepaalde extensies. Nu is het in dit geval een USR file, maar ook ZIP bestanden heb ik wel eens problemen mee gehad. Ik heb al op internet gezocht naar programma's, ik had eerst op REG.CLEAN.PRO gedownload, natuurlijk was zogenaamd mijn halve computer geïnfecteerd en moest ik een versie kopen om alles te herstellen. Dat gaan we dus niet doen. Toen file view PRO gedownload, maar die werkte ook niet. Ook hier weer zou het programma gekocht moeten worden om alles te laten werken. Ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen om dat bestand te openen, zonder al te veel malware e.d. binnen te halen. Kunnen jullie me advies geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

leesvoer: .usr Extension - List of programs that can open .usr files waar je wellicht een hint krijgt waar die file vandaan komt.

maar geef eens aan waarom je denkt dat je een usr-bestand moet openen...

ben je bang voor malware, dan kom je via dit item verder op weg dan de rommel die je verstandig genoeg niet aanschafte: http://www.pc-helpforum.be/f163/problemen-met-malware-wat-moet-je-64003/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter heeft een elektrische piano gekocht. De muziek die ze speelt en opneemt kan op de piano bewaard worden. Om haar composities te delen heeft ze ze geëxporteerd naar een USB stick, om ze op de computer te kunnen zetten. Het duurde al even voor we uitgevonden hadden hoe dat in zijn werk ging, maar toen ze er eindelijk opstonden en we ze op de computer wilden openen, bleek er een usr extensie aan de files te zitten, die windows 7 niet opende. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed hoe ik verder moet ook niet nu ik de tabel hierboven heb gezien. Is er een simpele manier om haar files te openen of te converteren naar MP3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die files zijn gemaakt door de software op die piano. de software om ze te openen behoeft dus niet standaard op windows te zitten. zolang we niet weten hoe de pianosoftware heet, kunnen we verder niks.

maar er zal ongetwijfeld iets zijn om ook op andere dingen dan die piano die files af te spelen.

wat je moet doen: handleiding piano erop na slaan, cq de leverancier van de piano een oplossing vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De piano is van een particulier gekocht en die deed niet aan dit soort dingen. De handleiding hebben we al uitgeplozen, maar het is toch lastig te begrijpen. In elk geval zijn er geen mogelijkheden (voor zover als ik het nu begrijp) om bestandtypes in te voeren, het was al heel wat dat we iets op de usb kregen opgeslagen. Ik zal idd even checken om wat voor usr bestand het gaat! Ik hoopte op een simpele oplossing, maar ben bang dat het toch ingewikkeld is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ robijn,

  1. Neem deze link eens door, voor meer informatie over .usr extensie.
    zie ook de informatie bij de tabbladen USR Converter, USR Editor & US Player.
  2. Probeer het volgende:
    Maak van een .usr bestand een kopie, om te testen.
    Wijzig de extensie van dat kopie.usr naar kopie.mid
    Van .mid converteren naar mp3
    Volgens onderstaande links moet het lukken.
    Yamaha Forums UK ? View topic - Converting USR Files: Can anyone help?
    psr s700 midi's wont play on psr e433 - Help!
    Met iTunes kunt je .mid converteren naar mp3.

Optie 2 is voordeliger dan optie 1.

aangepast door iEscape
update
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ robijn,

Het is wel aardig om te laten weten of de aangeboden oplossing inderdaad de oplossing is, niet voor de helper maar voor (wellicht) andere leden van het forum met hetzelfde probleem.

Zie ook deze link

  • Als iemand een antwoord geeft op een vraag, reageer dan even kort om te zeggen of het nuttig was.
  • Als uw probleem is opgelost, gebruik dan de knop “markeer als opgelost”, zodat men niet nutteloos blijft antwoorden met mogelijke oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.