Ga naar inhoud

Easeus kloon maken


Passer

Aanbevolen berichten

Wat ik echter wil is een kloon op een andere partitie zetten als 'bestand' - dus ik wil die partitie niet klonen naar een andere partitie, maar ze er zo op plaatsen dat ik er daarna nog een tweede kloon nààst kan zetten. Ik maak geregeld klonen van mijn C en 'k hou er altijd enkele oude 'in reserve' voor het geval de laatste brak zou zijn.

Weet iemand of datgene wat ik wil ook uit te voeren is met Easeus?

Dan dien je de functie back-up te gebruiken.

Er wordt een image gemaakt van dat gene wat jij selecteert, dat kan een partitie zijn of bijvoorbeeld de ganse schijf afhankelijk wat je zelf wil.

"als mijn schijf het begeeft" : >>>> dat is dus als mijn systemschijf crasht - mag ik daaruit besluiten (,Clarkie,) dat ik mijn systeem dan toch gewoon op een nieuwe schijf/partitie kan terugplaatsen zoals ik vroeger met mijn Drive Image kon doen?

Inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat zal het zijn, Clarkie.

Het verwonderde mij wel toen ik net dat scherm terug opriep dat er deze keer géén vakjes stonden - ik dacht even : zou het te maken hebben met openstaande verkennermappen van die schijven, maar niet dus.

Maar als ik er met mijn muis overging, kwamen de vierkantjes telkens te voorschijn.

Waarom die twee er daarstraks stonden: geen idee, maar het zullen dus wel selectievakjes zijn.

Dank je maar weer eens hé !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal wordt enkel de data overgeschreven van de bron- naar de doelschijf.

Met de optie sector by sector wordt elke sector van de oude naar de nieuwe schijf geschreven, ook als het lege sectoren zijn.

Deze optie kan nuttig zijn als de bron en de doelschijf dezelfde capaciteit hebben.

Om de bron over te zetten naar een grotere schijf, zet je deze optie best uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

met die vraag zat ik ook. Ik gebruik dus altijd System Backup om klonen te maken en snapte het verschil niet goed. 'k Weet wel wat sector bij sector betekent, maar daar kwam ik niet mee verder.

Zoals ik het nu begrijp is de system backup eigenlijk een sector by sector- gebeuren (actie, werkwijze), maar zonder dat de lege plaatsen worden mee ge-backupt?

En dus is die optie eigenlijk op dit ogenblik van niet veel belang meer? Of nog wel? (want als je een kloon terugzet naar een (nieuwe) schijf met andere capaciteit, dan wordt die toch gewoon teruggezet?) - of heeft het alleen belang in netwerken met identieke pc's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een systeembackup is wat het zegt: een backup van je systeem.

Daarmee kan je enkel je windows installatie terugzetten of overzetten op een andere schijf/partitie.

Je andere bestanden worden niet meegenomen in de systeembackup tenzij ze in de mappen van je account staan.

Ik gebruik altijd de optie disk/partitie backup; dan heb je gelijk een backup van alles wat op de schijf/partitie staat en niet enkel een systeembackup.

Zelf gebruik ik DriveImageXml en daarmee kan je afzonderlijke bestanden uit een backup terugzetten wat soms heel handig kan zijn.

Easeus ken ik niet zo goed en ik weet dus niet of dat hiermee ook kan.

Clonen is eigenlijk het rechtstreek overzetten van de ene schijf naar de andere en als je daarbij de optie sector by sector gebruikt, worden ook de lege sectoren overgezet.

Dan is het misschien mogelijk om op de nieuwe schijf met Recuva bestanden terug te halen die op de oude schijf gewist werden.

Zonder die optie wordt enkel de actieve data overgeschreven naar de nieuwe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij speelt het dan geen rol of ik system backup neem of die disk/partitie backup vermits mijn C een partitie is die ik voorbehoud aan mijn systeem. Eigen bestanden staan op andere partities (en ook mijn Mijn Documenten-map - anders ben ik die ook kwijt bij het terugzetten - na één keer was ik wel geleerd :D )

En in Easeus kan je blijkbaar ook afzonderlijke bestanden uit de kloon terug gaan zetten.

Dank je Kweezie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt wabbit, zie mijn afgesloten discussie in hardware, "easyUS cloon volkomen mislukt".

Maar zo snel geef ik het ook niet op, en spreek nu met jou vanaf mijn nieuwe HDD.

Alles perfect in orde.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.