Ga naar inhoud

Nieuwe onderdelen voor oude PC , Kan het ?


gravis06

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Uiteindelijk zijn we aan een mooi totaalpakket geraakt vind ik. ;-) Ziet er een goede samenstelling uit voor deze prijs. Blijf zeker in de categorie van deze kaarten. Dan kan je niet veel misdoen, laat mij zeker weten wanneer je een keuze hebt gemaakt. ;-)

OK , dan ga ik het hier bij houden ... enkel nog een klein vraagje over de processor ... bij azerty vond ik de AMD FX 4300 niet en nam de AMD FX 4130 deze heeft 3.8Ghz , en 4mb cache op L2 en op L3 . is die ok dan ? want ik zit nog niet aan de 500 dus ?

maar ik zou liever een 2de memory latje kopen of 2TB HDD of alle 2 zelfs !

WD Green is enkel bedoeld om zuinig om te springen met elektriciteit.

WD blauw of nog beter zwart is een veel beter harddisk.

WD rood is bedoeld voor NAS en zijn zeer zuinig.

Handig om weten dank je , maar ik heb gekeken en die zijn direct een heel stuk duurden en gezien ik echt wel de prijs op 500 wou houden ga ik hier niet extra voor betalen.

Dan liever een 2de geheugenlatje of 2TB bijkopen want ik heb veel films en muziek en fotos .... maar toch bedankt voor de tip hoor !

Wat ik nog wil vragen , ik was van plan de seagate barracuda te kopen van 2TB , maar ik hoorde dat die amerikaanse vijsjes zou hebben of zo en een probleem zou geven bij montage ... klopt dit ?

.... de bestelling is echt wel close nu zeg .... spannend als je er zo lang mee bezig bent zeg.

Vorige keer was er totaal geen planning ofzo , ik ging gewoon naar de winkel en kocht wat spullen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog wil vragen , ik was van plan de seagate barracuda te kopen van 2TB , maar ik hoorde dat die amerikaanse vijsjes zou hebben of zo en een probleem zou geven bij montage ... klopt dit ?

Nee, het pas altijd in uw behuizing hetzij vijsjes hetzij zonder vijsjes want tegenwoordig heb je geen vijsjes meer nodig.

AMD FX 4300

Dat is ook prima.

Als je bij Azerty toevoeg bij bestelling kan je op de directe link klikken en dan kan je hier plaatsen.

De directe link kan je altijd in uw browser plakken zodat je altijd de bestelling achter de hand hebt.

Zo weten we dat zeker wat je precies besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling:

OK , dan ga ik het hier bij houden ... enkel nog een klein vraagje over de processor ... bij azerty vond ik de AMD FX 4300 niet en nam de AMD FX 4130 deze heeft 3.8Ghz , en 4mb cache op L2 en op L3 . is die ok dan ? want ik zit nog niet aan de 500 dus ?

Deze processor zal eveneens zeker geen extra problemen geven, ookal bezit deze wat minder cache.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij Azerty toevoeg bij bestelling kan je op de directe link klikken en dan kan je hier plaatsen.

De directe link kan je altijd in uw browser plakken zodat je altijd de bestelling achter de hand hebt.

Zo weten we dat zeker wat je precies besteld.

Doe ik , ik heb net nog even gebeld met azerty.nl .... alles lijkt in orde dus ik ga vandaag nog bestellen, zit enkel met nog wat twijfels over enkele details.

zoals dit :

doordat ik een MSI GraKa koop , ben ik dan niet beter met de MSI 970A-G43 - moederbord - ATX - Socket AM3+ - AMD 970 ... zie link voor vergelijking.

ik dacht altijd dat MSI duurder was , dus wat is er dan mis met dit MSI moederbordje ???

Azerty

en dan nog een luxeprobleem ik heb nog zo'n 50 euro over dus ik ga die er ook nog inpompen denk ik ... dus zoek ik nog effe uit wat ik best nog wat upgrade ... zoiezo 2Tb hdd kopen en misschien een 2de latje memory zodat ik 2x4Gb heb ? Of heeft iemand nog iets anders in gedachte ? schiet maar hoor !

Ik heb ook gezien dat er demo producten zijn waarvan de doos alopen was daar gaat 5 euro vanaf , zou ik dat vertrouwen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziezo zoals ik net hierboven vertelde , nog enkele last-minute adjustments gedaan en het ziet er nu zo uit.

Ik denk dat dit DEFINITIEF is .

Wat ik nog vlug heb geweizigd :

1) 2TB hdd van Toshiba

2) extra latje DDR3 nu 2x 4Gb

3) Heb niet de boxed version gekocht van de processor, maar die zonder koeler

en ik heb zelf een koeler uitgezocht en nam de volgende : Scythe Shuriken Rev.B SC SK-1100 .... is die ok ?

4) ik nam een MSI moederbord , de MSI 970A-G43 hopelijk is die ok ?

Dus als jullie nu nog 1 keertje controle kunnen doen om mijn bestelling te finaliseren , dit zou geweldig zijn.

Zodat ik vanavond nog kan bestellen en morgenochtend gaan betalen. en ikhoop tegen woensdag dan mijn boeltje in mekaar PROBEREN te franselen.

1) MSI 970A-G43 € 54,95

ATX - Socket AM3+ - AMD 970 - USB 3.0 - Gigabit LAN -

HD Audio (8-kanaals) 4.8 GT/s

6 x SATA-600 (RAID)USB- /

FireWire-poorten 2x USB 3.0 + 6x USB 2.0

2) AMD FX 4130 (zonder doos en zonder koeler) € 61.44

3.8 GHz - 4 cores - 4 MB cache - Socket AM3+

3) Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100 Koeling € 26,90

Heat pipe tech,(Pulse Width Modulation)-ondersteuning

10.5 dBA - 31.67 dBA - 11,8 - 31,9 cfm

4) Crucial Ballistix Sport - € 70,40

2 x 4 GB - DIMM 240-pins -

DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V

5) Toshiba DT01ACA200 - Vaste schijf € 70,79

2 TB - intern - 3.5" - SATA 6Gb/s -

7200 tpm -buffer: 64 MB

6) MSI N750Ti TF 2GD5/OC - Grafische kaart € 137,78

GeForce GTX 750 Ti - 2 GB GDDR5 -

PCI Express 3.0 x16 - DVI, HDMI, VGA

7) Windows 8.1 - € 85,90

Licentie en media 1 PC - OEM - DVD -

64-bit - Nederlands

Man wat ben ik bang om er aan te beginnen, dit is niet echt mijn ding , maar soit ... ik hoop dat ik van PC-Helpforum wat hulp kan vragen , ik leg alvast de laptop klaar en mijn fototoestel om zo te kunnen tonen wat eventueel misgaat of zo ?

Ik deed het wel al eens eerder dus dat zit wel goed niet dat ik toen een crack was hoor , maar wel net genoeg snap je ?

toen volgde ik alles op de voet en was er meer mee bezig, ondertussen ben ik een volledige noob.

BEDANKT !!!!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling uit bericht #36 ziet er goed uit. Naar mijn mening kan je bestellen...

Ter laatste controle: je bent zeker dat je CD-ROM lezer/schrijver, voeding en behuizing kan recupereren van je vorig systeem ?

Man wat ben ik bang om er aan te beginnen, dit is niet echt mijn ding , maar soit ... ik hoop dat ik van PC-Helpforum wat hulp kan vragen , ik leg alvast de laptop klaar en mijn fototoestel om zo te kunnen tonen wat eventueel misgaat of zo ?

Ik deed het wel al eens eerder dus dat zit wel goed niet dat ik toen een crack was hoor , maar wel net genoeg snap je ?

toen volgde ik alles op de voet en was er meer mee bezig, ondertussen ben ik een volledige noob.

Op onze hulp kan je nog steeds blijven rekenen. Stel dat je je er toch niet veilig bij zou voelen kan je er wel nog steeds de assemblage service + 1 jaar garantie bijkopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 - De samenstelling uit bericht #36 ziet er goed uit. Naar mijn mening kan je bestellen...

Ter laatste controle: je bent zeker dat je CD-ROM lezer/schrijver, voeding en behuizing kan recupereren van je vorig systeem ?

Op onze hulp kan je nog steeds blijven rekenen. Stel dat je je er toch niet veilig bij zou voelen kan je er wel nog steeds de assemblage service + 1 jaar garantie bijkopen...

Behuizing check v

Voeding 450W check v

CD-ROM lezer ... euuuhmm ... oeps .... das IDE aansluiting verd.... aah ok eentje is IDE alvast ... en de dvd-rw is SATA II ... is dat OK

Man wat ben ik toch een oen zeg ! ik had hier mooi gestaan met mijn windows cd'ken ....oepsie !

kan ik die dvd-rw met SATA aansluiting op dat moederbord laten draaien ... normaal wel he , SATA is SATA zeker he

daar is geen I , II en III in .... of vergis ik me ? dus toch nog ... check v

Bij deze .... BEDANKT .... supermensen op dit forum hoor echt waar , nog nooit zo snel en zo goed geholpen geweest !

KAN IK DUS BESTELLEN ZO ???

Bij een ja bestel ik direct nog !

aangepast door gravis06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.