Ga naar inhoud

Nieuwe onderdelen voor oude PC , Kan het ?


gravis06

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op het moederbord moet je twee kabels van de voeding aansluiten.

1 grote 24-pins aansluiting. Deze vind je rechts van het moederbord, naast de geheugenslots.

1 8-pin aansluiting. Deze vind je linksboven en geeft stroom aan de processor.

Ja op het moederbord wel , maar dat is juist het probleem de VOEDING heeft 1 keer 24 pins en 1 keer 6 Pins .... nergens 8 pins te vinden

Die kabeltjes moeten ergens aan de behuizing hangen. In de handleiding van het moederbord vind je de specifieke volgorde waarin je deze kabels moet plaatsen. Op de kabels zelf staan meestal ook markeringen (Power, HDD LED...)

ja de meeste zijn al in orde enkel Suspend LED en power LED .... maar die kabeltjes heb ik niet meer ... ik heb ik heb wel Nog 4 kabeljes over D2, D2+ , D3 en D3+ hoe zit dat ???

aangepast door gravis06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 8-pins stekker kan eventueel ook gevormd worden door twee 4-pins stekkers te nemen. Om welke voeding gaat het precies?

Wat betreft de kabeltjes raad ik aan om even te kijken in de handleiding van de behuizing, want de termen D2 en D3 worden eigenlijk niet (meer) gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 8-pins stekker kan eventueel ook gevormd worden door twee 4-pins stekkers te nemen. Om welke voeding gaat het precies?

Wat betreft de kabeltjes raad ik aan om even te kijken in de handleiding van de behuizing, want de termen D2 en D3 worden eigenlijk niet (meer) gebruikt.

aan de voeding zitten enkel 1 keer 4 pins ... 1 keer 6 pins en 1 keer 24 pins ... dus geen 2 keer 4 en geen 8 pins te vinden Type voeding is SHARKOON Silent Storm SHA430 9A 430Watt !

Handleiding van de behuizing is er absoluut niet meer ! is 8 jaar oud !

Dan over alle andere kabeltjes is ALLES opgelost ... ik mankeer enkel de power LED en Suspend LED die kabeltjes vind ik gewoon NIET !

Is dat een probleem , nee toch he , das enkel voor de lichtjes van aan en uit he ???

De rest ziet er goed uit denk ik !

Enkel die stomme Voeding he , dat die aansluiting nu niet past zeg !!!

kan iemand daar iets op vinden ???

kan ik die 6 pins in die 8 gaatjes duwen het gaat , maar gaat mijn systeem dan niet onstabiel lopen ???

of ... is er een soort adapter van 8 naar 6 pins of zoiets dat ik kan kopen om de voeding compatibel te maken met het MoBo ????

nu ga ik slapen ... tot morgen , hopelijk schiet jullie iets te binnen .

Slaapwel hoor !

aangepast door gravis06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan van 6 pins to 8 pins kabels (adapter) kopen in een computerzaak.

Powerled enz. zo normaal gezien in de behuizing moeten zitten want daarmee start je ook de computer.

Is dat niet met Power switch ? Power LED is toch enkel het lichtje het LED lampje, ik dacht dat dit enkel ter controle was dat ie aan staat ??

KAN ik niet gewoon die 6 in die 8 steken zodat er 2 gaatjes open blijven OF maakt dit mijn systeem onstabiel ???

Ik krijg dit nooit in elkaar , wat een dom idee ... om er zelfs maar aan te denken het zelf te doen ! ....ppfffff.... ik sta hier schoon met mijn spullen .....

aangepast door gravis06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dus op het moederbord bij JPWR2 heb ik 8 gaatjes en op de kabel van de voeding heb ik er ene met 4 pins en ene met 6 pins ?

Moet er eigenlijk wel iets in die JPWR2 op het Moederbord , want daar is niks over te vinden in het boekje , kan dat ?

De 24 pins zitten al aangesloten dat was een makkie en de rest ook allemaal ! enkel die JPWR2 hé ???

Ik dacht problemen te hebben met die kleine snufjes , maar alles is OK enkel die *****voeding zeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niemand ?? ... aah dit is echt wel pijnlijk ik zit de ganse ochtend te wachten op een berichtje met een mogelijke oplossing ... die er blijkbaar niet is

en het geld is op om oplossingen te gaan kopen ... ik voel me echt wel slecht nu zeg !

en ik durf niet op eigen initiatief eens proberen met die 4 pins in die 8 op het moederbord te stoppen want als ik dan de boel om zeep help is het helemaal afgelopen.

Please iemand ? ook als je denkt van niet zeg dan dat het niet gaat of zo , zodat ik niet om het half uur op dit forum moet komen kijken of iemand al iets geschreven heeft.

Hoe kan zoiets zeg , je zou toch denken dat een MoBo gewoon op de voeding past zeg ! pfff....

Moet echt alles zo tegenzitten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie alle hoop opgegeven:dontknow: ??? ...lol... ik ook bijna .... maar goed ik moet me niet schamen dan toch , als niemand hier het antwoord laat staan de oplossing weet ... dan is het niet zo'n schande dat ik het niet weet he ...hehehe...

Pas op , ik geef niet op hoor ik blijf zoeken :hmmmm: naar DE oplossing ... tenzij m'n PC het begeeft uiteraard :(:thumpdown:

als iemand alsnog iets te binnen zou schieten :idea: zeg maar hoor .

Link naar reactie
Delen op andere sites

mening al herzien .... ik probeerde hem op te starten maar enkel de voeding fan draait de rest blijft muisstil , net als hier op m'n thread plots ....snik snik ... ik zit volledig vast !

ik zie het wel niet zitten om nog extra kosten te doen als het probleem daarmee niet zeker is opgelost hoor !

Waar ben ik toch aan begonnen , zonder hulp lukt het nooit !

ik heb er mijn grafische kaar nog niet ingestoken voor de veiligheid .... ik wou eerst de >PC doen draaien zonder GraKa ... en zelfs dit lukt niet dus .... Hopeloze zaak !

Tenzij hier een mirakelman zit ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.