Ga naar inhoud

Nieuwe onderdelen voor oude PC , Kan het ?


gravis06

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je toch nieuwe moederbord koop dan zou ik kiezen voor dit en dat zonder videokaart want de ingebouwde videokaart Intel HD Graphics 4600 is sneller dan 260

Dus kan je later sparen voor GTX 280X dat veel beter is.

Bij uw computerzaak:

https://www.codima.be/nl/catalog/onderdelen-1/moederborden-1/intel-2/socket-1150-2/msi-msi-z97-pc-mate-socket-1150-intel-z97-atx-ddr3-vga-z97-pc-mate

https://www.codima.be/nl/catalog/onderdelen-1/geheugen/ddr3-desktop/kingston-kingston-8gb-2x-4gb-1600mhz-ddr3-hyperx-genesis-grey-khx1600c9d3x2k2-8gx

https://www.codima.be/nl/catalog/onderdelen-1/processoren-1/intel-1/socket-1150-1/intel-intel-core-i5-4570-3-2ghz-6mb-4-cores-4-threads-bx80646i54570

https://www.codima.be/nl/catalog/onderdelen-1/voedingen-1/atx-1/corsair-corsair-builder-series-cx-500-watt-modulair-cx500m-cp-9020059-eu

https://www.codima.be/nl/catalog/onderdelen-1/koelers-1/processor-koelers/luchtgekoeld-1/scythe-scythe-mugen-4-pcgh-edition-cpu-cooler-scmg-4pcgh

https://www.codima.be/nl/catalog/onderdelen-1/harde-schijven-1/3-5-sata-iii-1/1tb-2/western-digital-western-digital-1tb-sata-iii-7200rpm-64mb-caviar-blue-wd10ezex

Later kan je SSD kopen.

We kunnen bij Codima.be een samenstelling doen doch de prijzen zijn daar nogal duur maar misschien heb je geen verzendkosten.

Ik heb dit eens bekeken en ik moet zeggen dat het niet zo heb voor intel... dus ik ga zeker voor AMD.

Maar even nog compleet iets anders jij vertelde mij dat het bij Codima.be wat duur was , dus ging ik ook daar eens voor rondkijken en ik zag in Beerse bij Bytes @ Work dat de prijzen op alles tot 15% goedkoper zijn ! Das echt wel gek ... is er nog goedkoper of niet ... kan bijna niet goedkoper denk ik zo ....amai !

bvb de grafische kaart Codima = 135 B@W = 114 das 21 euro he .... op 1 stuk.

Wel 30 euro assemblage en 9 euro verzendkosten nu ... of benzine ... maar dat spaar ik al uit op 1 onderdeel !

Nu ... ga ik voor Bytes@Work of weet iemand nog goedkoper waar ze wel ook voor me samenstellen want ik doe het niet zelf ???

Bij deze bedankt Stegisoft u bespaart me zeker 80€ waardoor ik nu die nieuwe voeding kan bijkopen ...

groetjes !

aangepast door gravis06
Link naar reactie
Delen op andere sites

MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING - Reviews - Tweakers

zie deze kaart eens is die niet beter dan

MSI R7 260X 2GD5 OC

Beiden hebben uitstekende reviews , maar met de msi-geforce-gtx-750-ti-2gb-gaming kan ik mijn oude voeding gewoon houden. omdat die op max maar 300 watt verbruikt en mijn oude voeding is 430 W ... zie ik dat juist ?

ik wil maandag zeker bestellen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Superjona:

Met de verzendkosten bij Azerty.nl hoef je in ieder geval geen rekening mee te houden, want die zijn als PCH-lid voor grotere bestellingen namelijk volledig gratis. Bovendien krijg je nog eens 5 of 10 euro korting. Meer info in dit topic. :-)

Dit had ik even over het hoofd gezien... ;-) Assemblage kosten bij azerty blijven wél nog hoog, naar mijn mening...

MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING - Reviews - Tweakers

zie deze kaart eens is die niet beter dan

MSI R7 260X 2GD5 OC

Beiden hebben uitstekende reviews , maar met de msi-geforce-gtx-750-ti-2gb-gaming kan ik mijn oude voeding gewoon houden. omdat die op max maar 300 watt verbruikt en mijn oude voeding is 430 W ... zie ik dat juist ?

ik wil maandag zeker bestellen !

Naar mijn mening zijn beide grafische kaarten eigenlijk evenwichtig... Ze bezitten allebei 2GB GDDR5 aan VRAM en de klok- en boost core van beide draaien allebei ongeveer op dezelfde frequentie (m.a.w. de snelheid van prestatielevering). Maar de geheugensnelheid van GTX is sneller, en aan de andere kant bezit de AMD kaart van MSI meer rekenkernen.

Videokaarten van Nvidia worden in het algemeen als meer kwalitatieve producten gezien want AMD is in het algemeen goedkoper. Persoonlijk heb ik ook (nog) geen problemen gehad met beide soorten grafische kaarten. Voor mij leveren ze allebei evenveel kwaliteit, maar de levensduurte van Nvidia producten zijn misschien wel wat langer ...

Tevens is de minimum voeding voor je systeem voor de AMD kaart inderdaad 500 Watt, dus zou je in principe je voeding niet kunnen behouden met deze kaart.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij leveren ze allebei evenveel kwaliteit, maar de levensduurte van Nvidia producten zijn misschien wel wat langer ...

Tevens is de minimum voeding voor je systeem voor de AMD kaart inderdaad 500 Watt, dus zou je in principe je voeding niet kunnen behouden met deze kaart.

OK thanks .... je maakt het me wel moilijk .... maar ik denk dat ik uw idee ga volgen en uiteindelijk toch voor de nvidia kaart gaan en ik ga hem toch zelf in elkaar steken .... ik deed het al eens met de vorige en die werkte dus ... zal wel lukken ... eventueel met een beetje hulp van jullie ??

dus ik som even op en na jullie goedkeuring , ga ik over tot aankoop !

ik heb dus in gedachte

ASROCK FM2A88M EXTREME4+

Asrock FM2A88M Extreme4+ - Processorstore.be

AMD Athlon II X4 740 Reviews over de AMD Athlon II X4 740 - Pagina 1 - Gesorteerd op meest populaire - Processorstore.be

MSI GEFORCE GTX 750TI GAMING http://www.videokaartshop.be/product/435939/msi-geforce-gtx-750ti-gaming.html?ref=150462&label=16366-93893784-E069-4094-93E8-D6D0140D5D89S52160245830domain-&gclid=CjwKEAjwqamhBRDeyKKuuYztxwQSJAA1luvGr-kyrlRnKqlNw_H-25doeXQt7gw8JjCOLnhMn9AGuxoCDwnw_wcB

kingston-4gb-1x-4gb-1600mhz

https://www.codima.be/nl/catalog/onderdelen-1/geheugen/ddr3-desktop/kingston-kingston-4gb-1x-4gb-1600mhz-cl11-valueram-module-kvr16n11s8-4

is dat geheugen eigenlijk OK ? en past alles samen ... qua processor op moederbord en zo ?

die memory zou ik er later bijkopen , maar mag dat dan gemengd worden met bvb ander merk en 1 van 8Gb erbij steken en zo ?

over die GraKa twijfel ik ook nog wat .... die is 40 euro duurder dan die eerste ... mss doen wat Stegisoft zegt en testen met mijn voeding .... en later bijkopen ... ik weet het niet goed !

allemaal heel veel dank voor jullie hulp hoor , zonder jullie was het een stuk moeilijker en had mijn pc minder goed geweest. DANK u !!!

groetjes !

aangepast door gravis06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op, de ASROCK FM2A88M EXTREME4+ is een micro-atx moederbord ! Weet je ook zeker dat je behuizing dit soort moederborden ondersteund ? Indien niet, kies je best voor een moederbord van de ATX grootte, bijvoorbeeld dit moederbord van MSI, als je de AMD Athlon II x4 740 wilt behouden... Videokaart is dus OK.

is dat geheugen eigenlijk OK ? en past alles samen ... qua processor op moederbord en zo ?

die memory zou ik er later bijkopen , maar mag dat dan gemengd worden met bvb ander merk en 1 van 8Gb erbij steken en zo ?

Dan wil je er 12GB aan RAM geheugen in? Kan ik nu al zeggen dat dat eigenlijk niet nodig is. 8GB aan RAM is eigenlijk al genoeg, dus wat je later kan doen is bijvoorbeeld nog een latje van 4GB aan RAM bijsteken dat je dan aan 8 GB komt, maar dan moet het wel een identiek latje zijn om in dual channel te kunnen werken (zelfde frequentie, ... ) en dat is toch aangeraden. Op die manier heb je wat rendement op de snelheid van je RAM.

over die GraKa twijfel ik ook nog wat .... die is 40 euro duurder dan die eerste ... mss doen wat Stegisoft zegt en testen met mijn voeding .... en later bijkopen ... ik weet het niet goed !

Inderdaad misschien eerst doen wat Stegisoft zegt. Merk je dat er problemen zouden zijn met de voeding, kan je deze achteraf nog steeds vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.