Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Je ben de slachtoffer van de nieuwe forum want ik had al een bericht gezet maar is door backup verdwenen

 

Hier een aangepaste samenstelling

Bedankt,

Dat RAM-geheugen dat van ddr3-1866 naar ddr3-1600 verandert, ga ik daar veel van merken?

En voor de voeding:

bij de aerocool stond het volgende: De Strike-X EN53754 van Aerocool is een ATX voeding en levert een vermogen van 800 Watt met een efficiëntie van 88%. Deze voeding heeft één 139mm Fan ingebouwd en is beveiligd tegen stroompieken (OCP), tegen overspanning (OVP), tegen kortsluiting (SCP) en tegen oververhitting (OTP). Verder beschikt hij onder andere over 5x 5,25" molex, 8x SATA en 4x PCIe 6+2 pins aansluitingen.

Is het dan geen risico om de voeding te veranderen? Want bij een stroompiek, als je er niet tegen beveiligd bent, is je computer wel kapot...

aangepast door jellev6
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat RAM-geheugen dat van ddr3-1866 naar ddr3-1600 verandert, ga ik daar veel van merken?

Nee, je zal er niks van merken.

 

Wat de voeding betreft:

Je had geen dure moederbord genomen om veel videokaarten te plaatsen en dus heeft het ook geen zin om zulke voeding te nemen.

Nu kan je voor alléén stroompieken de voeding kiezen maar de kans om stroompieken is ook klein en bovendien kan je ook een meervoudige stekkerdoos kopen tegen stroompieken.

De voeding dat ik voorstel is voldoende voor wat je wilt doen en ook 80 plus versie.

De kans dat je 88% van 800 watt nodig heb is klein want uw moederbord kan maximaal 2 videokaarten aan doch 1 x16 + 1 x8 en dus weinig zin om 2 videokaarten te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om stegisoft aan te vullen, u gaat ruim voldoende hebben aan deze 650 watt voeding. (500 watt zou zelfs al voldoende zijn, maar enige speling is prettig)

Daarnaast heeft deze voeding al die zelfde beveiligingen dus u hoeft uzelf nergens druk om te maken.

 

Let overigens op, dit betekent niet dat ze bijvoorbeeld iets heftigs zoals een blikseminslag kunnen overleven! (ook die aerocool niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.