Ga naar inhoud

Een haperende laptop


Willem1974

Aanbevolen berichten

Hoi Clarkie,

 

Voor zover ik weet, werd er toen een test op de harde schijf uitgevoerd. Er werd niks abnormaal gevonden. Ik had gehoord dat de gegevens moesten overgezet worden op een andere harde schijf om de harde schijf in de latop te testen. Meer weet ik er ook niet van.

 

Hij heeft nu bijna 4 minuten nodig om op te starten. Iets wat niet echt normaal is denk ik. Al weet ik ook wel dat Vista nu niet het beste besturingssysteem was.

 

Willem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer de twee onderstaande zaken uit.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scan.
  • Kies vervolgens de Aangepaste scan en klik op Scan nu.
    • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits.
    • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.

    [*]Klik vervolgens op de knop Start scan om de aangepaste uit te voeren.

    [*]Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.

    [*]De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

    [*]Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.

    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.

MBAM-Scan.png

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Plaats de inhoud van dit logbestand in het volgende bericht.

Wil je meer uitleg - in beeld en geluid - over de werking van Malwarebytes, bekijk dan onze eigen PCH-video hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malwarebytes Anti-Malware

www.malwarebytes.org

 

Scan Date: 25/03/2015

Scan Time: 18:34:51

Logfile: 

Administrator: Yes

 

Version: 2.00.4.1028

Malware Database: v2015.03.25.05

Rootkit Database: v2015.02.25.01

License: Trial

Malware Protection: Enabled

Malicious Website Protection: Enabled

Self-protection: Disabled

 

OS: Windows Vista Service Pack 2

CPU: x86

File System: NTFS

User: Eigenaar

 

Scan Type: Custom Scan

Result: Completed

Objects Scanned: 459239

Time Elapsed: 1 hr, 50 min, 44 sec

 

Memory: Enabled

Startup: Enabled

Filesystem: Enabled

Archives: Enabled

Rootkits: Enabled

Heuristics: Enabled

PUP: Enabled

PUM: Enabled

 

Processes: 0

(No malicious items detected)

 

Modules: 0

(No malicious items detected)

 

Registry Keys: 0

(No malicious items detected)

 

Registry Values: 0

(No malicious items detected)

 

Registry Data: 0

(No malicious items detected)

 

Folders: 0

(No malicious items detected)

 

Files: 1

PUP.Optional.Conduit, C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Program Files\Conduit\Community Alerts\Alert.dll.vir, Quarantined, [6643fa2894f642f4f91481afb14f16ea], 

 

Physical Sectors: 0

(No malicious items detected)

 

 

(end)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.