Ga naar inhoud

Beschadigde Windows-bestanden


Leono

Aanbevolen berichten

Ik zou toch het dvd-station (laten) nakijken en eventueel (laten) vervangen.

 

 

Wat betreft het niet-herstelde bestand vind ik enkel een hotfix terug voor als je bsod's hebt door dat bestand.

Aangezien jij geen bsod's hebt, is deze hotfix voor jou niet van toepassing.

Als je de hotfix toch wil installeren, is dit volledig op eigen risico.

 

Wat je wel zonder problemen kan uitvoeren is het Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows 7.

Download het bestand en voer het uit.

Na uitvoering zou je in de map C:\Windows\Logs\CBS het bestand checksur.log moeten zien.

Voeg dit bestand als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een installatiebestand van 228 Mb gedownload te hebben begon de installatie, al gauw gevolgd door de mededeling: "De update geldt niet voor uw computer". Ook vreemd vond ik het dat ik voor de start van de download moest inloggen met mijn Microsoft account, dat ik toevallig heb omdat ik OneDrive gebruik. Wat had dit hulpprogramma moeten doen?

 

Gisteravond heb ik minstens 5 keer systeemherstel geprobeerd, maar elke keer komt de foutmelding '0x8000ffff'. "Het bestand kan niet worden uitgepakt vanaf het herstelpunt". De Microsoft Hotfix voor dit probleem werkt niet. Weet u wat er mis zou kunnen zijn met het systeemherstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Na een installatiebestand van 228 Mb gedownload te hebben begon de installatie, al gauw gevolgd door de mededeling: "De update geldt niet voor uw computer". Ook vreemd vond ik het dat ik voor de start van de download moest inloggen met mijn Microsoft account, dat ik toevallig heb omdat ik OneDrive gebruik. Wat had dit hulpprogramma moeten doen?

Je plaatste je vraag in het windows 7 forium.

Daarom ging ik er van uit dat je windows 7 had; klopt dat of heb je toch een andere versie van windows?

 

Om het hulpprogramma te downloaden moet je normaal nergens inloggen (ik toch niet).

Dit programma controleert en corrigeert (indien mogelijk) een aantal zaken i.v.m. de windows updates.

 

 

 

Gisteravond heb ik minstens 5 keer systeemherstel geprobeerd, maar elke keer komt de foutmelding '0x8000ffff'. "Het bestand kan niet worden uitgepakt vanaf het herstelpunt". De Microsoft Hotfix voor dit probleem werkt niet. Weet u wat er mis zou kunnen zijn met het systeemherstel?

Welke hotfix bedoel je?

Kan je een link posten naar die hotfix?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker gebruik ik Windows 7 (Home Premium). Ik ga het nog eens proberen en dan met "Eerst opslaan". Ik koos gisteren voor "Meteen uitvoeren". Je ziet niets verschijnen in de Download-map. Ik vroeg mij ook al af of het nu weer weg is of nog ergens staat.

 

In mijn oorspronkelijke vraag zei ik al dat de "beschadigde bestanden" waarschijnlijk recent ontstaan waren. Ik had -tegen mijn gewoonte in- een aantal updates/hotfixes geïnstalleerd via Qihoo 360 Total Security "Patch up" (dat was op 29 april 2015). En, inderdaad de update met het door u genoemde nummer zit daar tussen. Bij Windows Update staat hij vermeld als "Essentiële update". Betekent dit dat ik deze update hoe dan ook zou hebben binnnengekregen? Hij is in elk geval niet te verwijderen.

 

Wat de Hotfix betreft: ik zoek altijd in dit soort gevallen in het wildeweg, zowel in het Nederlands als in het Engels, met steeds wisselende zoektermen. Ik heb al geprobeerd om het terug te vinden, maar dat is nog niet gelukt. Wat ik wel gevonden heb is de mededeling bij de herstelpunten dat het gaat om Microsoft Fixit 50202. Heeft u daar wat aan? Als ik langdurig ga zoeken vind ik waarschijnlijk de plek waar ik deze hotfix vandaan haalde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Jazeker gebruik ik Windows 7 (Home Premium). Ik ga het nog eens proberen en dan met "Eerst opslaan". Ik koos gisteren voor "Meteen uitvoeren". Je ziet niets verschijnen in de Download-map. Ik vroeg mij ook al af of het nu weer weg is of nog ergens staat.

Best altijd eerst opslaan voor je wat uitvoert, zeker als het om programma's of fixes gaat die door ons worden opgegeven.

Ga naar start en typ (of kopieer en plak) Windows6.1-KB947821-v34-x86.msu in het zoekvak.

Als er niets gevonden wordt, probeer dan de download opnieuw te doen.

Als het bestand wel gevonden wordt, klik er dan op met rechts en kies onderaan het menu voor bestandslocatie openen.

Dan opent de verkenner in de map waar het bestand staat.

Daar kan je dan dubbelklikken op het bestand om het uit te voeren.

 

 

 

In mijn oorspronkelijke vraag zei ik al dat de "beschadigde bestanden" waarschijnlijk recent ontstaan waren. Ik had -tegen mijn gewoonte in- een aantal updates/hotfixes geïnstalleerd via Qihoo 360 Total Security "Patch up" (dat was op 29 april 2015). En, inderdaad de update met het door u genoemde nummer zit daar tussen. Bij Windows Update staat hij vermeld als "Essentiële update". Betekent dit dat ik deze update hoe dan ook zou hebben binnnengekregen? Hij is in elk geval niet te verwijderen.

Wat betreft Qihoo 360 Total Security zou je dit artikel eens moeten lezen.

Ik zou deze virussscanner dadelijk verwijderen en een andere (gratis) scanner nemen zoals Avira, Avast of AVG.

Windows update ook enkel laten installeren door de windows update tool zelf.

Dan heb je meer zekerheid dat je de juiste updates krijgt.

 

Heb je deze methode geprobeerd om de update te verwijderen?

 

 

 

Wat de Hotfix betreft: ik zoek altijd in dit soort gevallen in het wildeweg, zowel in het Nederlands als in het Engels, met steeds wisselende zoektermen. Ik heb al geprobeerd om het terug te vinden, maar dat is nog niet gelukt. Wat ik wel gevonden heb is de mededeling bij de herstelpunten dat het gaat om Microsoft Fixit 50202. Heeft u daar wat aan? Als ik langdurig ga zoeken vind ik waarschijnlijk de plek waar ik deze hotfix vandaan haalde.

Microsoft Fixit 50202 is eigenlijk een fix voor update problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De methode om updates te verwijderen waar u naar verwijst is exact de methode die ik tevergeefs geprobeerd heb. Verwijderen ontbreekt daar als mogelijkheid. Wat ik vanmorgen ook nog geprobeerd had: ik typte .msu in het zoekprogramma Everything. Dan komt er een lijst met updates en dat zijn juist de updates die ik via Qihoo 360 had geïnstalleerd. De gezochte update staat er ook tussen. Dit is het pad: C:\Program Files (x86)\360\Total Security\hotfix. In het contextmenu staat ook de optie "Verwijderen". Is dit wellicht het proberen waard?

 

Het hulpprogramma vroeg dit keer niet om een inlog, maar ik kreeg wederom de mededeling: "De update geldt niet voor uw computer".

 

Wat de Hotfix 50202 betreft: als je gaat zoeken met deze zoekterm kom je inderdaad tegen dat hij bedoeld is voor problemen met updates, maar ik had hem echt ontdekt met de diagnose "Systeemherstel werkt niet. Bestanden kunnen niet uitgepakt worden vanaf het herstelpunt". Anders had ik hem zeker niet uitgevoerd.

 

Ik ben zeer tevreden over Qihoo en had ook al gehoord over de aantijgingen tegen het bedrijf. Ik sluit mij voorlopig aan bij Eric-Jan H te A die zegt: "Hoor en wederhoor. We zullen er nog wel wat van horen. Draait inmiddels bij mij naar volle tevredenheid. lekker licht en in de handmatige scan uit te breiden met de engines van Avira en Bitdefender. Daarnaast leuke extra's die tot nu toe geen nare bijwerkingen hebben veroorzaakt." Hij geeft ook een verdedigingslink.

 

Ik heb nu wel Bitdefender en Avira ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb nu wel Bitdefender en Avira ingeschakeld.

Bitdefender en Avira zijn allebei virusscanners.

Met 1 virusscanner heb je wel voldoende.

Meerdere virusscanners tegelijk op 1 systeem kan problemenen traagheid veroorzaken

Maak je keuze welke virusscanner je wil behouden en verwijder alle andere virusscanners.

 

 

 

 

Wat ik vanmorgen ook nog geprobeerd had: ik typte .msu in het zoekprogramma Everything. Dan komt er een lijst met updates en dat zijn juist de updates die ik via Qihoo 360 had geïnstalleerd. De gezochte update staat er ook tussen. Dit is het pad: C:\Program Files (x86)\360\Total Security\hotfix. In het contextmenu staat ook de optie "Verwijderen". Is dit wellicht het proberen waard?

Deze optie verwijdert enkel het het installatiebestand maar zal de update niet de-installeren.

Ik denk dat het weinig zin heeft maar je kan het altijd proberen.

 

 

 

Het hulpprogramma vroeg dit keer niet om een inlog, maar ik kreeg wederom de mededeling: "De update geldt niet voor uw computer".

Probeer het dan eens met deze link.

Dit zou de 64bits versie moeten zijn.

Misschien is hiermee ook het probleem van het systeemherstel opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Het hulpprogramma heb ik deze keer (met enige moeite) kunnen uitvoeren. Het systeemherstel werkt nog steeds niet.

 

De update heb ik ook via de map Qihoo 360 niet kunnen verwijderen, ook niet met behulp van Unlocker, en zelfs vernietigen lukte niet.

 

Uiteraard heb ik maar één virusscanner: Qihoo 360 Total Security. Bitdefender en Avira zitten daar in (als "scan engine", "real time scan enabled"). De kritiek richt zich op de omstandigheid dat deze twee standaard uitgevinkt staan.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Uiteraard heb ik maar één virusscanner: Qihoo 360 Total Security. Bitdefender en Avira zitten daar in (als "scan engine", "real time scan enabled"). De kritiek richt zich op de omstandigheid dat deze twee standaard uitgevinkt staan.

Als je die 2 scan-engines hebt ingeschakeld, ben je wel voldoende beschermd met Qihoo.

 

 

 

De update heb ik ook via de map Qihoo 360 niet kunnen verwijderen, ook niet met behulp van Unlocker, en zelfs vernietigen lukte niet.

Daar vreesde ik al voor.

Even afwachten wat we vinden in het logje van het hulpprogramma.

 

 

 

Het hulpprogramma heb ik deze keer (met enige moeite) kunnen uitvoeren. Het systeemherstel werkt nog steeds niet.

Kijk dan eens in de map C:\Windows\Logs\CBS of het bestand checksur.log aanwezig is en voeg dit bestand als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds gezegd, kweezie, was het installeren van het hulpprogramma gisteren niet zonder slag of stoot verlopen. Eerst bleef de installatie minstens anderhalf uur steken op 75%. Annuleren dus, maar ook toen gebeurde er weer niets. Taakbeheer dan maar.

 

Bij een tweede poging bleef de installatie zeer langdurig hangen bij 0%, maar na het nuttigen van een boterham stond er plotseling: "Installatie voltooid". Bij de geïnstalleerde updates was echter niets te vinden, bij de geschiedenis overigens wel. Toen ik hedenmorgen op zoek ging naar het gevraagde log (sorry, vergeten) bleek dat er niet te zijn.

 

Een derde poging dus maar. Ook nu staat er weer wèl iets bij "Geschiedenis", maar niet bij "Geïnstalleerde updates". Er is nu gelukkig wel een log.

 

CheckSUR.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.